AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #1 Skrevet 7. januar 2019 Vil bare høre folks tanker rundt dette, uten at det blir avgjørende for meg. Jeg er 50 år, et år yngre enn han jeg skal gifte meg med. Jeg har voksne unger fra tidligere forhold, vi har ingen sammen og han har ingen fra før.Ingen av oss har vært gift før. SÅ ; hva syns folk om kirkebryllup når situasjonen er slik? Hva med hvit brudekjole? Hva er evt alternativ til hvit brudekjole? Syns DU at det er litt teit å ha brudens far til å følge bruden opp til alteret når hun er såpass voksen? Og jeg vil gjerne ha mine voksne barn som forlovere, hva slags oppgaver kan jeg gi dem da? Utdrikningslag er uaktuelt, vi er begge stillferdige typer som ikke tar noen stor fest eller utskeielser. Anonymkode: 14778...dca
Eliza Doalot Skrevet 9. januar 2019 #2 Skrevet 9. januar 2019 Jeg synes først og fremst dere skal gjøre som dere vil, svarene mine er derfor basert på hva jeg ville valgt om jeg var i din situasjon. Kirkebryllup synes jeg er helt ok. Jeg ser heller ikke noe problem med hvit kjole, men personlig ville jeg nok valgt noe annet enn stor bløtkakekjole og slør. Det er ikke fordi jeg ikke synes "det passer seg", men jeg hadde ikke følt meg vel i en sånn "prinsesseoppstasting". Jeg er 40 når jeg gifter meg (for andre gang, vel og merke) og kjenner på at jeg har et større behov for å være en pyntet versjon av meg selv denne gangen, fremfor å ha et kostyme som jeg føler mange tradisjonelle brudekjoler er. Bare for å presisere det: Det er mine følelser, som kun gjelder meg selv. Jeg tenker ikke negativt om noen som har brudekjole, enten alderen er 20 eller 70. Det er smak og behag. Dette med å bli fulgt opp av far er heller ikke noe jeg kommer til å gjøre nå, og som jeg egentlig angret litt på første gangen. Jeg er en voksen, selvstendig kvinne, og føler derfor det blir litt påtatt å skulle gis bort av noen. I den grad jeg skal følges av noen (andre enn eventuelt brudgommen) denne gangen, vil jeg bli fulgt av barna mine. Det sagt, så synes jeg faktisk det hadde vært koselig å se en voksen brud bli fulgt til alteret av en 80(?) år gammel far. Koselig, og litt morsomt. Min forlover (som jeg for så vidt ikke har bestem meg for hvem er, enda) kommer ikke til å få andre oppgaver enn å signere prøvingspapirene, stå sammen med meg under vielsen og holde tale. 2
Gjest O.G. Skrevet 9. januar 2019 #4 Skrevet 9. januar 2019 På 7.1.2019 den 23.21, AnonymBruker skrev: Vil bare høre folks tanker rundt dette, uten at det blir avgjørende for meg. Jeg er 50 år, et år yngre enn han jeg skal gifte meg med. Jeg har voksne unger fra tidligere forhold, vi har ingen sammen og han har ingen fra før.Ingen av oss har vært gift før. SÅ ; hva syns folk om kirkebryllup når situasjonen er slik? Hva med hvit brudekjole? Hva er evt alternativ til hvit brudekjole? Syns DU at det er litt teit å ha brudens far til å følge bruden opp til alteret når hun er såpass voksen? Og jeg vil gjerne ha mine voksne barn som forlovere, hva slags oppgaver kan jeg gi dem da? Utdrikningslag er uaktuelt, vi er begge stillferdige typer som ikke tar noen stor fest eller utskeielser. Anonymkode: 14778...dca Synes bra om kirkebryllup når situasjonen er slik. Til lykke med planleggingen.
Mrs.Under Skrevet 10. januar 2019 #5 Skrevet 10. januar 2019 Jeg er like gammel som deg, og gifter meg i mai. Gang nr 2 for oss begge. Vi går for kirkebryllup, definitivt ikke ordinær brudekjole. Jeg skal ha en knekort kjole i en dus farge. Vi skal gå opp kirkegulvet sammen, det er faktisk langt mer vanlig nå, enn å bli fulgt av far. Hadde min far vært i livet, ville det likevel vært uaktuelt, man "gir" ikke bort en voksen dame på 50! Så hyggelig at du vil ha barna dine som forlover. Men husk; det er kun en av dem som kan skrive under forlovererklæringen. Hvilke oppgaver? Tja, ta dem med på planleggingen av festen, bruk en til å holde oversikt over gaver, få en annen til å holde tale, og om har tre..kanskje den siste kan være toastmaster? Egentlig er vel alt lov, og du må finne ut hva som er best for deg og din kommende ektemann. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå