Gå til innhold

Burde feminister med guttebarn miste foreldrerett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På ‎08‎.‎01‎.‎2019 den 15.50, AnonymBruker skrev:

Det du snakker om er ikke feminisme det er egalitarisme.

 

Anonymkode: 76a97...e5b


Nei. Det jeg snakker om er feminisme. Egalitarisme er et begrep tafatte folk som ikke gidder å bry seg om undertrykte grupper bruker bare for å ikke fremstå som drittsekker som bare tenker på seg selv. Feminisme er et begrep som dreier seg om likestilling med hovedfokus på den undertrykte gruppen kvinner og andre undertrykte grupper som tar skade av patriarkatet, som homofile, transpersoner, psykisk syke menn, fedre osv. 

Anonymkode: 99ce1...e4c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Nei. Det jeg snakker om er feminisme. Egalitarisme er et begrep tafatte folk som ikke gidder å bry seg om undertrykte grupper bruker bare for å ikke fremstå som drittsekker som bare tenker på seg selv. Feminisme er et begrep som dreier seg om likestilling med hovedfokus på den undertrykte gruppen kvinner og andre undertrykte grupper som tar skade av patriarkatet, som homofile, transpersoner, psykisk syke menn, fedre osv. 

Anonymkode: 99ce1...e4c

Nei det er feil lille venn.

 

Jada lille venn jeg vet jeg bruker hersketeknikk nå

Anonymkode: 76a97...e5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2019 den 1.20, AnonymBruker skrev:

Feminister er sinnsyke mennesker som ønsker oppnå politisk, økonomisk, personlig og sosial likestilling av kjønnene men klikker i vinkler dersom far og mor skal dele 50/50 permisjon fordi mor liksom er viktigst for barnet. 

ikke minst er de de værste bitterf***** blant andre damer som gått tidlig tilbake i jobb fordi de hat karrierejobb som ikke muliggjør permisjon i månedsvis. 

 

Anonymkode: e41b7...469

Jeg anser meg selv som feminist. Og jeg er i mot tvunget deling av permisjonen 50/50. I vårt tilfelle tok samboeren min / far hele permisjonen fordi det passet oss som familie best. Blir det tvungen 50/50 kunne vi ikke gjort det sånn og den tiden hadde blitt mye vanskeligere for oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er feil lille venn.

 

Jada lille venn jeg vet jeg bruker hersketeknikk nå

Anonymkode: 76a97...e5b

Det blir ikke noe bedre å bruke hersketeknikker bare fordi man vet man gjør det.

Anonymkode: 1aeb9...e95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, heipådegsann skrev:

Jeg anser meg selv som feminist. Og jeg er i mot tvunget deling av permisjonen 50/50. I vårt tilfelle tok samboeren min / far hele permisjonen fordi det passet oss som familie best. Blir det tvungen 50/50 kunne vi ikke gjort det sånn og den tiden hadde blitt mye vanskeligere for oss.

Ja det skjønner jeg også som feminist. Men ordningen med 50/50 er ikke kun for mor og far. Det er også en sikring for barnet. At barnet sikres viktig tilknytning i en fase der slike bånd etableres sterkest. Det er altså barnet som sikres best mulig tilknytning til begge sine foreldre. Selvsagt klarer mange å etablere tilknytnnng etter 1-2 år. Men mange klarer det også ikke og da er det barnet som får en eventuell dårligere kontakt/ rammes av foreldrenes valg. 

Anonymkode: 56c69...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutter trenger en maskulin rollefigur.

Er ikke bra for gutter å kun bli oppdratt av en kvinne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, midlertidigbruker skrev:

Ja kanskje du burde lese deg litt mer opp på tema da slik at du slipper å være en av de tullingene som driver å drar ting ut av ræven. Kan lete frem en link senere, men ca 6% av menn kaller seg feminister i Norge og ca 16% av kvinner.

Dine svar i denne tråden til en mann som er feminist tyder på at du er svært engstelig for denne lille gruppen selv om den i følge deg selv er på kun 6%. 

Jeg har også en mann her hjemme som er feminist. Han er slett ikke farlig. Stor og sterk men kjempesnill! En solid familiefar, trygg på seg selv. Sporty. Leder. Menneskekjær. 

Mitt inntrykk er at menn som er svært redde for feminister virkelig er oppriktig redde. De har en angst vi feminister nok ikke klarer å forstå helt. 

Det er voldsomme følelser i sving. Det er redsel, hat, angst, nevrose, sinne, irritasjon, frustrasjon, panikk, avmakt, sorg, sjokk, og sikkert andre følelser også blandet i en egen gryte som har stått ubehandlet lenge. Så koker det over og de må fortelle på Internett om følelsene sine for feminister.

Jeg tror det er viktig at vi feminister forsøker å forstå hvilke følelser disse som hater feminister faktisk sliter med overfor oss.

Kanskje vi skal gi hverandre en klem i stedet for å diskutere? Enige blir man nok ikke. 

Anonymkode: 56c69...872

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det skjønner jeg også som feminist. Men ordningen med 50/50 er ikke kun for mor og far. Det er også en sikring for barnet. At barnet sikres viktig tilknytning i en fase der slike bånd etableres sterkest. Det er altså barnet som sikres best mulig tilknytning til begge sine foreldre. Selvsagt klarer mange å etablere tilknytnnng etter 1-2 år. Men mange klarer det også ikke og da er det barnet som får en eventuell dårligere kontakt/ rammes av foreldrenes valg. 

Anonymkode: 56c69...872

Selv om samboeren min var den som gikk hjemme på dagtid de månedene er og har sønnen vår hele veien vært mest mammadalt (selv om pappa også er kjempegod å ha). Når man ellers sitter klistret til hverandre resten av de 16 timene døgnet har tror jeg uansett den tilknytningen kommer for de fleste. Man må ikke vente til de er 1-2år for det.

Blir kanskje litt annerledes for de som jobber skift da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, heipådegsann skrev:

Selv om samboeren min var den som gikk hjemme på dagtid de månedene er og har sønnen vår hele veien vært mest mammadalt (selv om pappa også er kjempegod å ha). Når man ellers sitter klistret til hverandre resten av de 16 timene døgnet har tror jeg uansett den tilknytningen kommer for de fleste. Man må ikke vente til de er 1-2år for det.

Blir kanskje litt annerledes for de som jobber skift da.

Enig i det og det går nok fint og det går også fint for de fleste andre. Men ville bare si at noe av intensjonen med 50/50 var det å sikre barnet slik jeg har forstått det. Uansett er man omsorgsfull så får barna det de trenger mener nå jeg. 

Anonymkode: 56c69...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt inntrykk er at menn som er svært redde for feminister virkelig er oppriktig redde. De har en angst vi feminister nok ikke klarer å forstå helt.

Nei realiteten er at feminisme skader samfunnet. 

Feminismen angriper det maskuline og det bærer frukter. Testosteronsnivået har vært i stadig nedgang blant menn siden feminismen startet og er faktisk rekordlav nå. Testosteron er hva som gjør menn til menn. Et normalt testosteronsnivå gjør en mann mer selvsikker og aggressiv (ikke aggressiv på en dårlig måte).

Det er ingen som tjener på at menn blir mer feminine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, hocane skrev:

Nei realiteten er at feminisme skader samfunnet. 

Feminismen angriper det maskuline og det bærer frukter. Testosteronsnivået har vært i stadig nedgang blant menn siden feminismen startet og er faktisk rekordlav nå. Testosteron er hva som gjør menn til menn. Et normalt testosteronsnivå gjør en mann mer selvsikker og aggressiv (ikke aggressiv på en dårlig måte).

Det er ingen som tjener på at menn blir mer feminine.

Klem ønsker deg alt vel, også testesteronet ditt. 

Anonymkode: 56c69...872

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse trådene ender som regel opp med krangel om hvem som kan gjøre krav på eierskap til de beste verdiene. Det kanskje mest irriterende med feminismen er at det beste i mennesket alltid knyttes til det feminine mens alt det negative knyttes til det maskuline. 

Så lenge det er slik vil feminismen ha massiv motstand blant menn. En helt fastlåst og uløselig situasjon som bl.a har den konsekvens at jeg aldri kan kalle meg feminist selv om jeg deler og etterlever mange av de samme verdiene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎10‎.‎01‎.‎2019 den 22.35, hocane skrev:

Nei realiteten er at feminisme skader samfunnet. 

Feminismen angriper det maskuline og det bærer frukter. Testosteronsnivået har vært i stadig nedgang blant menn siden feminismen startet og er faktisk rekordlav nå. Testosteron er hva som gjør menn til menn. Et normalt testosteronsnivå gjør en mann mer selvsikker og aggressiv (ikke aggressiv på en dårlig måte).

Det er ingen som tjener på at menn blir mer feminine.


Det var da litt av en påstand ut fra det fjerne!

Hvordan helt konkret skader feminisme samfunnet? 

Til info:
1. Feminisme angriper ikke det maskuline
2. Feminister vet at det går fint an å være såkalt maskulin, og samtidig respektfull mot kvinner (ikke voldelig, fysisk eller seksuelt for eksempel)
3. Det er ingen årsakssammenheng mellom menns testosteronnivå og feminisme. Derimot er det en sammenheng mellom en god del kjemikalier som finnes i mat, dagligvarer og velværeprodukter og hormonforstyrrelser hos begge kjønn, og det spekuleres også i om stråling har årsak til menns synkende testosteronnivå da de har funnet at mus sine baller krymper, og de mister mer hår når de er utsatt for stråling (radiofrekvens, wifi, 3g/4g osv) 

Anonymkode: a8766...baa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om noen av haterne i denne tråden noen gang har møtt eller snakket med en feminist og ikke bare har sett stråmannsargumentasjon på internett og ukritisk adoptert den sammen med en forvirret oppfatning av hva det vil si å være mann fordi de ikke føler seg så vellykket men nekter å ta tak i seg selv. Som om noen av dem er i stand til å forstå at en radikal feminist de muligens har kommet over i en eller annen avkrok på internett ikke representerer alle feminister.

get f-in real. Ta en utdanning. Snakk med kvinner i stedet for å snakke om dem. De er ikke så skumle. 

guttunger!

Endret av Støvkost
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 1/8/2019 at 12:49 AM, Hentacruel said:

At guttebarn oppdras av mannehatere kan være problematisk. 

Det er jeg enig i, men vanlige feminister er jo heldigvis ikke det. Jentebarn har nok heller ikke godt av å oppdras av kvinnehatende fedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Ja. Om de har barn i det hele tatt, burde barna skjermes.

Anonymkode: 65588...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/7/2019 at 9:37 PM, SoWhat? said:

Nei, tvert i mot. Blir nok bra menn av dem. 

Nei, det blir det ikke.

Anonymkode: 3647c...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...