Gå til innhold

Erfaringer med "Godt levert - Grete roede matkassen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil gå ned i vekt og vurderer denne matkassen som en hjelp på veien. Noen som har erfaringer? Er den mat som er tilpasset kurset, med middager på 5-600 kalorier? Er maten god? Er det verdt de ekstra kronene for å få maten levert på dør?  Jeg veier 95 kilo, trener 5 ganger i uken med løping 2 ganger og styrke 3 ganger. Har altså godt av å gå ned noen kilo, men synes mat er så ufattelig vanskelig. Så håper denne lettvindte løsningen kan lette litt av tidsklemma, fjerne dårlige unskyldninger og hjelpe meg å holde fokus med god og sunn mat.

Hva tenker du? :)

Anonymkode: 68b65...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er GRs "matkasse", så ja, det er tilpasset GRs oppskrifter. Men det er uvesentlig hvor lettvint det er eller hvor mye det koster, hvis du ikke liker maten godt nok til å holde deg til det antallet kalorier du skal ha. (Hvis du liker maten, kan du kjøpe den billigere i butikken selv.) Andres erfaringer er null verdt i denne saken. Hva man liker, er individuelt, og hva noe er verdt, er subjektivt. Jeg mener bestemt at man er nødt til å gjøre sånn at mat ikke lenger er vanskelig, samtidig som man gir mat høyere prioritet, og finne smarte, personlige løsninger, ikke nødvendigvis "lettvinte" løsninger, for å få til varig vektmestring.

Anonymkode: ca805...62a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er GRs "matkasse", så ja, det er tilpasset GRs oppskrifter. Men det er uvesentlig hvor lettvint det er eller hvor mye det koster, hvis du ikke liker maten godt nok til å holde deg til det antallet kalorier du skal ha. (Hvis du liker maten, kan du kjøpe den billigere i butikken selv.) Andres erfaringer er null verdt i denne saken. Hva man liker, er individuelt, og hva noe er verdt, er subjektivt. Jeg mener bestemt at man er nødt til å gjøre sånn at mat ikke lenger er vanskelig, samtidig som man gir mat høyere prioritet, og finne smarte, personlige løsninger, ikke nødvendigvis "lettvinte" løsninger, for å få til varig vektmestring.

Anonymkode: ca805...62a

Takk for svar! 

Mat er vanskelig for meg ja.. Er mye psykisk stress knyttet til kalorier generelt, og jeg har en tendens til å gå "all inn" enten ene eller andre veien. Derfor tenkte jeg en matkasse kan hjelpe meg en periode å holde ett sunt fokus og bidra til å minske maset rundt mat generelt. For da har jeg en plan å følge, om det var forståelig. 

Blir nok å tenke mer på det ja, du har gode poenger.

Anonymkode: 68b65...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig forståelig. Å ha en plan er utrolig viktig. Men det behøver ikke være en plan satt opp av noen andre, det kan være en plan du lager selv - jeg ser nesten bare fordeler med det, du får en plan tilpasset akkurat deg, og du får tilfredsstillelsen i å tenke ut noe selv, og holde deg til noe du selv synes er meningsfullt. Hvis du vil ta tak i noe spesifikt, synes jeg tendensen til "all in" peker seg ut som noe du kunne prioritere. Du må selv vurdere om en matkasse vil hjelpe deg, eller bidra til økt mas om mat. (Husk at mas om sunn mat også er mas om mat.)

Anonymkode: ca805...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...