Gå til innhold

flukozanol reseptfritt som diflucan?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Har hyppige soppinfeksjoner, og pleier å ta diflucan. Men det er så dyrt! Ble tipset om flukozanol, men finner ikke noe om dette på apotek1 eller lignende sine sider. Det er visst billigere? Men er det reseptfritt slik som dlflucan? Syntes det er pinlig å gå og snakke om det, og vil gjerne slippe å bli avvist i kassen og kjøpe diflucan og bruke masse penger fordi jeg er flau. Har ganske stram økonomi, og det hadde hjulpet veldig hvis jeg kunne kjøpe noe billigere uten å gå til legen og bruke penger på å få resept også..

Anonymkode: ef99c...dfc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må sikkert ha resept for å kunne få fluconazol (som er det samme som diflucan, bare billigere). 

Anonymkode: 14eb0...450

AnonymBruker
Skrevet

Ville bedt om resept på det, da får du den som en kur. Skal tas dag 1, dag 4 og dag 7, så i en i uka i 3 uker. 

Om du har hypoig soppinfeksjon ville jeg bedt om en sjekk. Måtte to kurer til hos meg før det ga seg. Men resepten ble billigere altså! 

Anonymkode: 25af1...cb0

Skrevet

Det er sikkert som med anti-histaminer. De er mye billigere om du får dem på resept hos lege, og svindyre om du kjøper uten. Uansett, hvis du har hyppige soppinfeksjoner, så er det kanskje greit å ta turen til legen og sjekke opp hvorfor. Kanskje du har nedsatt immunforsvar eller en annen ubalanse. 

AnonymBruker
Skrevet

Du må ha resept på Flucanazol, det står på Felleskatalogen (pris 89 kr). Men du kan be legen skrive ut resept som gjelder for mer enn en dose, slik at du slipper dra til lege neste gang det er aktuelt med ny kur.

Anonymkode: d1c8b...bb2

AnonymBruker
Skrevet

Ville anbefalt deg å dra til lege. Jeg sliter med det samme, fikk utskrevet Flucanazol som jeg skal ta i 10 uker, dette er på rundt 400kr tror jeg. mye billigere enn å kjøpe diflucan hele tiden men

Anonymkode: 7c287...3f8

AnonymBruker
Skrevet

Ikke gå å tørk deg med våtservietter.

Anonymkode: 19d9b...634

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville anbefalt deg å dra til lege. Jeg sliter med det samme, fikk utskrevet Flucanazol som jeg skal ta i 10 uker, dette er på rundt 400kr tror jeg. mye billigere enn å kjøpe diflucan hele tiden men

En gang i uken i 10 uker?

Anonymkode: 25040...716

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

En gang i uken i 10 uker?

Anonymkode: 25040...716

Ja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...