Gå til innhold

Lysene fungerer ikke ordentlig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, 

Jeg kan absolutt ingenting om bil så prøver meg litt her.

For litt siden begynte kjørelysene mine på bilen å virke skikkelig dårlig. Nesten umulig å se uten å ha på fjernlysene på kvelden(de fungerer)

Ingen sikring har gått, og jeg har kjøpt nye lys som skulle være ekstra gode idag. Fortsatt dårlig lys. 

Må jeg på verksted? Kan det bli dyrt? 

Noen som kan ha en liten ide om hva annet det kan være? Var jo pp bilxtra og de mente det bare var lysene som hadde gått (det var det ikke)

Anonymkode: 67a98...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er glassene reine innvendig da? På min gamle bil hadde det kommet en liten sprekk i glasset og det ble skikkelig duggete når jeg kjørte og dermed dårlig lys :) På en annen bil var de skikkelig skitne innvendig og de måtte virkelig skrubbes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skrubbe med hva? :) går det med klut? 

Jeg er ikke helt sikker på om de er såå skitne at det har noe å si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er litt duggete på den ene siden hvertfall. Må jeg skru av glasset? Eller er dette noe man må på verksted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er litt duggete på den ene siden hvertfall. Må jeg skru av glasset? Eller er dette noe man må på verksted?

Av med glasset og vaske det innvendig, sjekk også reflektorer (de blanke dingsene som pærene står i) 

Det kan også være dårlig kontakt eller ledningsbrudd. 

Anonymkode: 4b5c9...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er pærene riktig satt inn? Er lyktene riktig innstilt? 

Kondens kan forklare litt. Matte glass kan være en årsak. Det samme kan spenningsfall til lyktene være.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

Jeg kan absolutt ingenting om bil så prøver meg litt her.

For litt siden begynte kjørelysene mine på bilen å virke skikkelig dårlig. Nesten umulig å se uten å ha på fjernlysene på kvelden(de fungerer)

Ingen sikring har gått, og jeg har kjøpt nye lys som skulle være ekstra gode idag. Fortsatt dårlig lys. 

Må jeg på verksted? Kan det bli dyrt? 

Noen som kan ha en liten ide om hva annet det kan være? Var jo pp bilxtra og de mente det bare var lysene som hadde gått (det var det ikke)

Du har lov til å kjøre til veksted uten optimalt fungerende lys på bilen. All annen ferdsel med dårlige lys blir kraftig bøtelagt. Vær nå smart og få bilen på verksted før du får politiet på nakken. Eller edna verre det skjer en ulykke...

Anonymkode: 58958...4c2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...