Gå til innhold

spiser vegetarianere gelatin?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spiser vegetarianere gelatin? feks i godteri. altså ikke veganere, men vegetarianere.

Anonymkode: d31e9...e98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utgangspunktet gjør de ikke det, da det kommer fra dyr. Som oftest svin 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan bare svare for meg selv at nei, det gjør jeg ikke. 

I utgangspunktet skal ikke vegetarianere spise gelatin, men om alle følger det vet jeg ikke. 

Anonymkode: 9efe0...ff5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan bare svare for meg selv at nei, det gjør jeg ikke. 

I utgangspunktet skal ikke vegetarianere spise gelatin, men om alle følger det vet jeg ikke. 

Anonymkode: 9efe0...ff5

Hvorfor skal ikke vegetarianere spise gelantin? De spiser jo egg, melkeprodukter osv.. Veganere blir jo noe annet..

Anonymkode: 73d2d...8c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor skal ikke vegetarianere spise gelantin? De spiser jo egg, melkeprodukter osv.. Veganere blir jo noe annet..

Fordi gelantin krever at du dreper dyra, det gjør ikke egg og melk. Selv om mange melkekyr lider og blir fratatt sine 1-3 dager gamle kalver, samt man driver og putter menneskehånd og nål inn i kua for å putte oksesæd der. Tenk hvordan det hadde føltes at noen kom bort til deg og puttet fingrene i vaginaen din helt plustelig

Anonymkode: c1124...548

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du ikke kan lage gelatin (ikke gelantin) uten å drepe dyret, tenker jeg. 

Anonymkode: 25016...97e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi gelantin krever at du dreper dyra, det gjør ikke egg og melk. Selv om mange melkekyr lider og blir fratatt sine 1-3 dager gamle kalver, samt man driver og putter menneskehånd og nål inn i kua for å putte oksesæd der. Tenk hvordan det hadde føltes at noen kom bort til deg og puttet fingrene i vaginaen din helt plustelig

Fordi kuer og mennesker føler på samme måte?

Anonymkode: ca9ac...1e2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du ikke kan lage gelatin (ikke gelantin) uten å drepe dyret, tenker jeg. 

Ok. Unnskyld skriveleifen.. 

Skrevet

Agar er et vegetarisk/vegansk alternativ til gelatin. Er i en del godteri istedenfor gelatin, og man kan kjøpe det som pulver på grønnsaksbutikker hvis man skal lage noe selv :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

For å ikke glemme hannkyllinger som kvernes levende

Anonymkode: 4ec7a...70f

AnonymBruker
Skrevet

Vegetarianere spiser ikke kjøtt, så de kan fint spise gelatin. Veganere hverken spiser eller bruker noe som kommer fra dyr, så de spiser ikke gelatin.

Anonymkode: f4032...5a1

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Vegetarianere spiser ikke kjøtt, så de kan fint spise gelatin. Veganere hverken spiser eller bruker noe som kommer fra dyr, så de spiser ikke gelatin.

Gelatin er pr. definisjon ikke vegetarisk. Jeg kjenner ingen vegetarianere som spiser gelatin.

• Liker 2
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiser vegetarianere gelatin? feks i godteri. altså ikke veganere, men vegetarianere.

Anonymkode: d31e9...e98

Nei, de gjør ikke det. 

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Gelatin er et protein som er utvunnet fra blant annet sener, knokler og hud fra dyr." Altså ikke noe vegetarianere spiser. Og igjen, du kan ikke lage gelatin uten å drepe dyret. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...