AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #1 Skrevet 7. januar 2019 Spiser vegetarianere gelatin? feks i godteri. altså ikke veganere, men vegetarianere. Anonymkode: d31e9...e98
Blod Skrevet 7. januar 2019 #2 Skrevet 7. januar 2019 I utgangspunktet gjør de ikke det, da det kommer fra dyr. Som oftest svin 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #3 Skrevet 7. januar 2019 Kan bare svare for meg selv at nei, det gjør jeg ikke. I utgangspunktet skal ikke vegetarianere spise gelatin, men om alle følger det vet jeg ikke. Anonymkode: 9efe0...ff5 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #4 Skrevet 7. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan bare svare for meg selv at nei, det gjør jeg ikke. I utgangspunktet skal ikke vegetarianere spise gelatin, men om alle følger det vet jeg ikke. Anonymkode: 9efe0...ff5 Hvorfor skal ikke vegetarianere spise gelantin? De spiser jo egg, melkeprodukter osv.. Veganere blir jo noe annet.. Anonymkode: 73d2d...8c4 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #5 Skrevet 7. januar 2019 Just now, AnonymBruker said: Hvorfor skal ikke vegetarianere spise gelantin? De spiser jo egg, melkeprodukter osv.. Veganere blir jo noe annet.. Anonymkode: 73d2d...8c4 Fordi gelantin krever at du dreper dyra, det gjør ikke egg og melk. Selv om mange melkekyr lider og blir fratatt sine 1-3 dager gamle kalver, samt man driver og putter menneskehånd og nål inn i kua for å putte oksesæd der. Tenk hvordan det hadde føltes at noen kom bort til deg og puttet fingrene i vaginaen din helt plustelig Anonymkode: c1124...548 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #6 Skrevet 7. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal ikke vegetarianere spise gelantin? De spiser jo egg, melkeprodukter osv.. Veganere blir jo noe annet.. Anonymkode: 73d2d...8c4 Fordi du ikke kan lage gelatin (ikke gelantin) uten å drepe dyret, tenker jeg. Anonymkode: 25016...97e 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #7 Skrevet 7. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi gelantin krever at du dreper dyra, det gjør ikke egg og melk. Selv om mange melkekyr lider og blir fratatt sine 1-3 dager gamle kalver, samt man driver og putter menneskehånd og nål inn i kua for å putte oksesæd der. Tenk hvordan det hadde føltes at noen kom bort til deg og puttet fingrene i vaginaen din helt plustelig Anonymkode: c1124...548 Fordi kuer og mennesker føler på samme måte? Anonymkode: ca9ac...1e2 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #8 Skrevet 7. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fordi du ikke kan lage gelatin (ikke gelantin) uten å drepe dyret, tenker jeg. Anonymkode: 25016...97e Ok. Unnskyld skriveleifen.. Anonymkode: 73d2d...8c4
Tasha1234 Skrevet 7. januar 2019 #9 Skrevet 7. januar 2019 Agar er et vegetarisk/vegansk alternativ til gelatin. Er i en del godteri istedenfor gelatin, og man kan kjøpe det som pulver på grønnsaksbutikker hvis man skal lage noe selv 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #10 Skrevet 8. januar 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi gelantin krever at du dreper dyra, det gjør ikke egg og melk. Selv om mange melkekyr lider og blir fratatt sine 1-3 dager gamle kalver, samt man driver og putter menneskehånd og nål inn i kua for å putte oksesæd der. Tenk hvordan det hadde føltes at noen kom bort til deg og puttet fingrene i vaginaen din helt plustelig Anonymkode: c1124...548 For å ikke glemme hannkyllinger som kvernes levende Anonymkode: 4ec7a...70f
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #11 Skrevet 8. januar 2019 Vegetarianere spiser ikke kjøtt, så de kan fint spise gelatin. Veganere hverken spiser eller bruker noe som kommer fra dyr, så de spiser ikke gelatin. Anonymkode: f4032...5a1
Maude Skrevet 8. januar 2019 #12 Skrevet 8. januar 2019 24 minutter siden, AnonymBruker said: Vegetarianere spiser ikke kjøtt, så de kan fint spise gelatin. Veganere hverken spiser eller bruker noe som kommer fra dyr, så de spiser ikke gelatin. Anonymkode: f4032...5a1 Gelatin er pr. definisjon ikke vegetarisk. Jeg kjenner ingen vegetarianere som spiser gelatin. 2
Jytte Skrevet 8. januar 2019 #13 Skrevet 8. januar 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Spiser vegetarianere gelatin? feks i godteri. altså ikke veganere, men vegetarianere. Anonymkode: d31e9...e98 Nei, de gjør ikke det.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #14 Skrevet 8. januar 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Vegetarianere spiser ikke kjøtt, så de kan fint spise gelatin. Veganere hverken spiser eller bruker noe som kommer fra dyr, så de spiser ikke gelatin. Anonymkode: f4032...5a1 "Gelatin er et protein som er utvunnet fra blant annet sener, knokler og hud fra dyr." Altså ikke noe vegetarianere spiser. Og igjen, du kan ikke lage gelatin uten å drepe dyret. Anonymkode: 25016...97e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå