Gå til innhold

Svar på ct


Gjest Møremor

Anbefalte innlegg

Gjest Møremor

Dere som har vært på ct, fikk dere telefon eller brev hvis de ikke fant noe?

Dersom det var noe galt, ble dere kalt inn på time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var ikke funn på CT her, fikk sms om det. 
Når det var funn på MR fikk jeg telefon med forklaring og innkalling til time. 

Anonymkode: a12fb...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var funn, var kreft, fikk likevel ikke beskjed på en måned. Ble heller ikke kalt inn til time, da det var usikkert om det var kreft eller ikke. Stol ikke på at de gjør jobben sin for deg. 

Anonymkode: 051a2...6ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok CT for å se etter spredning av kreft. Fikk ikke svar før neste legetime som var oppsatt et par uker etter. CT'en var negativ, derfor ventet de til da. Hadde det vært ubehagelige nyheter ville de ringt og bedt meg møte opp tidligere.

Dette var på Radiumhospitalet. 

Anonymkode: 66ab9...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ringt opp, og bedt om å møte tidligere, på Radiumhospitalet, med gode nyheter, på et senere tidspunkt i løpet. Var en avbestilling som var bakgrunnen til det. Når de får avbestillinger på ugunstige tidspunkt, som grytidlig om morgenen, så ser de seg rundt etter de som bor nært, og kan kalles inn raskt. Ble kjempebekymret uten grunn da..

Hvis du har tatt CT, så blir som oftest svaret også sendt til fastlegen din. Så du kan kontakte fastlegekontoret ditt å høre om noe har kommet inn. Det skulle jeg ønske jeg hadde forstått tidligere.

Anonymkode: 051a2...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Møremor

Er redd fordi samboer har vært dårlig i 3 md, og ringte til sykehuset i dag for å høre om det var kommet svar på ct. Det var kommet svar samme dag, den 3. sa de. De skulle gi beskjed til legen på sykehuset som rekvirete ct om at han hadde ringt. Han fikk telefon like etterpå om å komme inn på time på onsdag...Så derfor tenker jeg; kunne de ikke sagt fra med en gang hvis alt var i orden? Nå er jeg redd det er noe alvorlig.  

 

Han har vært på koloskopi, gastroskopi,  røngten og ultralyd,  og der fant de ikke noe. Tatt urinprøve,  blodprøver og avføringsprøver. Han har smerter i flankene, mageknip, og store smerter nedenfor ribbeina, fryser mye, og føler seg dårlig. Det var en på sykehuset,  etter koloskopien som rekvirerte ct, etter at hun ikke fant noe på koloskopi. Derfor sa de på legekontoret,  som han ringte i dag, at han skulle kontakte henne, ikke fastlegen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på MR av hodet og fikk brev med hele røntgenbeskrivelsen fra radiologen etter en ukes tid. Alt var negativt hos meg. 

Anonymkode: 9a411...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Møremor skrev:

Er redd fordi samboer har vært dårlig i 3 md, og ringte til sykehuset i dag for å høre om det var kommet svar på ct. Det var kommet svar samme dag, den 3. sa de. De skulle gi beskjed til legen på sykehuset som rekvirete ct om at han hadde ringt. Han fikk telefon like etterpå om å komme inn på time på onsdag...Så derfor tenker jeg; kunne de ikke sagt fra med en gang hvis alt var i orden? Nå er jeg redd det er noe alvorlig.  

 

Han har vært på koloskopi, gastroskopi,  røngten og ultralyd,  og der fant de ikke noe. Tatt urinprøve,  blodprøver og avføringsprøver. Han har smerter i flankene, mageknip, og store smerter nedenfor ribbeina, fryser mye, og føler seg dårlig. Det var en på sykehuset,  etter koloskopien som rekvirerte ct, etter at hun ikke fant noe på koloskopi. Derfor sa de på legekontoret,  som han ringte i dag, at han skulle kontakte henne, ikke fastlegen. 

 

Jeg har blitt kalt inn på timer til legen etter prøvesvar som ikke har vist noe, og det har vært for å følge meg opp videre. 

Ikke ta sorger på forskudd. 

Anonymkode: 9a411...7e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Møremor

Takk for svar. Betryggende å høre at det ikke trenger å være noe, men synes det hadde vært greiere at de kunne nevnt det i telefonen i går, dersom det var tilfelle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Møremor skrev:

Det var kreft i bukspyttkjertelen...

 

😪

Å herlighet så forferdelig trist. Sender all min omtanke til dere 😓:klem:

Anonymkode: 9a411...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Møremor skrev:

Det var kreft i bukspyttkjertelen...

 

😪

😭😢❤️❤️ mine tanker går til dere to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Møremor

Tusen takk for omtanken💖 

Det var en grusom beskjed å få, men vi lever nå i håpet og troen på at det skal gå bra, selv om de tunge tankene hsr vært mange.

Håper noen kan ha nytte av å lese om symptomene, slik at de reagerer raskt hvis de har liknende smerter, eller kjenner noen som har det.

Vi vet ikke så mye mer enn at det skal startes med cellegift når svaret på biopsien foreligger. 🍀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, Møremor skrev:

Tusen takk for omtanken💖 

Det var en grusom beskjed å få, men vi lever nå i håpet og troen på at det skal gå bra, selv om de tunge tankene hsr vært mange.

Håper noen kan ha nytte av å lese om symptomene, slik at de reagerer raskt hvis de har liknende smerter, eller kjenner noen som har det.

Vi vet ikke så mye mer enn at det skal startes med cellegift når svaret på biopsien foreligger. 🍀

Ikke mye jeg kan bidra med, men viktig å vite dere har rettigheter...

Tror mange bla. ikke vet om https://helsenorge.no/rettigheter/pasientreiser/rettigheter 

-mange leger glemmer også. Kan og gjelde ledsager... Husk Kvitteringer.

OM du ønsker er det mye info. tilgjengelig ...

https://kreftforeningen.no/om-kreft/kreftbehandling/

Ønsker dere vel.

-Pappa pleide å si, -Ikke ta sorgene på forskudd, -risikerer å få de to ganger...

a.

Endret av Sliten&kjørt51
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Møremor

Tusen takk Sliten&kjørt51. 💖

Sitter akkurat og prøver å finne ut av pasientreiser,  ledsagers rettigheter etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Føler med deg! Har du noe nettverk rundt deg, familie eller venner å prate med? Det kan være godt etterhvert å kunne lufte seg og tankene sine med noen som er nær, men altså ikke bare med han som er syk. ❤️ Har du barn å ha ansvar for også? (Spør fordi jeg har opplevd lignende). Klem!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...