Gå til innhold

Ski eller lillestrøm?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor ville du bodd om du skulle ha pendlet til Oslo, og med 3 små barn? Ski eller lillestrøm? Evt andre steder? Har gjennomsnittlig inntekt (regnskapsfører og ingeniør)

Anonymkode: 7d8f4...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har stilt oss samme spm, og gått for ski. Er på utkikk nå :) hovedgrunn er nye follobanen.

Anonymkode: 3ebae...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har stilt oss samme spm, og gått for ski. Er på utkikk nå :) hovedgrunn er nye follobanen.

Anonymkode: 3ebae...a60

Hva gjorde at dere gikk for ski? Blir vel omtrent lik reisetid når nye Follobanen er på plass?

Anonymkode: 7d8f4...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ski. Triveligere der. Men bosett dere i nærheten av jernbanen. 😊

Anonymkode: 1c536...b15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ville du bodd om du skulle ha pendlet til Oslo, og med 3 små barn? Ski eller lillestrøm? Evt andre steder? Har gjennomsnittlig inntekt (regnskapsfører og ingeniør)

Anonymkode: 7d8f4...0de

Har bodd begge steder, Ski er min favoritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på de samme områdene og endte opp med å kjøpe i Asker. Men grunnen til det ble noe annet, familietilknytning denne veien som vi valgte å prioritere. (Blir omtrent en time kortere reisevei til svigers)

Men også fordi områdene så hyggelige og barnevennlige ut, og Asker kommune virker som en godt bemidlet kommune med flere nye basseng, godt utstyrte skoler osv. "Problemet" er at for samme budsjettet måtte vi takke ja til rekkehus fra 70-tallet fremfor mye nyere bolig. 

Lillestrøm: kort reisevei med tog - men det toget er alltid fult. Men å bo akkurat rundt togstasjonen er jo dyrt, og med engang du skal litt ut, øker reisetid betraktelig, fordi mange plasser har bare bussforbindelse. Sentralt ift til kjøring til Oslo og Gardemoen, om man skal noen gang kjøre. 

Ski: virker som mye mer hyggelig område å bo i, sånt rent naturmessig, nærhet til vann, sjanse for utsikt. Dere får enda nyere hus eller større hus her enn i Lillestrøm og rundt (i følge min oversikt). Nærhet til Sverige men også til Sørlandet pga tunnel. 

Har dere ikke tilknytting til noen av plassene? Hvor bor familiene?

Anonymkode: c8f29...37d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke tilknytning til noen av stedene, familien bor i en helt annen landsdel.. Har heller ikke noe særlig kjennskap til noen av stedene :)

Anonymkode: 7d8f4...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppvokst i Ski kommune og kan skrive under på at det er en veldig hyggelig plass å bo og å vokse opp! Det føles rimelig nære Oslo selv med dagens togdekning, og har nærhet til natur og uteaktivitetsmuligheter sommer som vinter (jeg vokste opp med skogturer, bading i bl.a. Midtsjø og Sværsvann, turer til Stallerudhytta, skiturer i lysløypa, skøyter på Langhus Idrettspark). Jeg hadde trygg gangavstand til omtrent alt, og trivdes veldig godt på skolene jeg gikk på. Kunne gå til absolutt alle vennene mine også. Jeg var speider, gikk på håndball, turn, på kor og i korps. Til og med orientering fikk jeg gå på. Kan anbefale Ski!

Anonymkode: 88675...274

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi, og våre tre barn, valgte Lillestrøm. Mye koseligere by enn Ski. 10 minutter til Oslo sentrum med toget. Storsenter, friluftsbad, masse fritidsaktiviteter å velge mellom, gode skoler (Skedsmo er kjent for å være en meget god skolekommune), skog/ski/turmuligheter i lassevis. Vi trives utrolig godt. 

Anonymkode: 50134...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte også Lillestrøm, pga nærhet til Oslo. Tar tid å pendle ski - Oslo. Fortsatt en stund til follobanen er klar.

Anonymkode: 6a32d...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillestrøm er et sumpområde og invaderes av mygg på sommeren. Ski er hyggeligere, og andre hyggelige steder som f.eks Drøbak er nærmere

Anonymkode: 2f9d3...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillestrøm er full av mygg om sommeren og ISkaldt om vinteren.  Like flatt som Danmark. Kort vei til Oslo, men nesten like dyrt som Oslo uansett. Ski kjenner jeg ikke til.

Anonymkode: 5120d...525

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.1.2019 den 13.03, AnonymBruker skrev:

Hvor ville du bodd om du skulle ha pendlet til Oslo, og med 3 små barn? Ski eller lillestrøm? Evt andre steder? Har gjennomsnittlig inntekt (regnskapsfører og ingeniør)

Anonymkode: 7d8f4...0de

Da ville jeg bodd i Oslo, og kost meg sammen med barna fremfor å kaste bort tiden på pendling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, prt90 skrev:

Da ville jeg bodd i Oslo, og kost meg sammen med barna fremfor å kaste bort tiden på pendling.

10 minutter med toget fra Lillestrøm er kortere enn de fleste som bor i selve Oslo bruker. 

Anonymkode: 50134...fa9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Ski. Ekspresstoget tar jo ikke lang tid. 

Anonymkode: 6e87f...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På Tuesday, January 08, 2019 den 8.49, AnonymBruker skrev:

Vi, og våre tre barn, valgte Lillestrøm. Mye koseligere by enn Ski. 10 minutter til Oslo sentrum med toget. Storsenter, friluftsbad, masse fritidsaktiviteter å velge mellom, gode skoler (Skedsmo er kjent for å være en meget god skolekommune), skog/ski/turmuligheter i lassevis. Vi trives utrolig godt. 

Anonymkode: 50134...fa9

Som i Ski. Det du nevner har Ski, også. 

Anonymkode: 26d6d...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville valgt Lillestrøm på grunn av Gardermoen hvis dere er og reiser i forbindelse med jobb. 

Ski er litt mer på "landet", Lillestrøm har bra fotballkultur for kvinner og menn så ungene kan tidlig krøkes. Romerikesmarka i nærheten. Bading på nebben om sommeren, skibakken i Nittedal mm. 

Anonymkode: 3565d...b9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ville valgt Lillestrøm på grunn av Gardermoen hvis dere er og reiser i forbindelse med jobb. 

Ski er litt mer på "landet", Lillestrøm har bra fotballkultur for kvinner og menn så ungene kan tidlig krøkes. Romerikesmarka i nærheten. Bading på nebben om sommeren, skibakken i Nittedal mm. 

Anonymkode: 3565d...b9d

Nebben er fantastisk :) eneste jeg synes er kjipt med Lillestrøm og området rundt er myggen om sommeren. Når sola går med i mai/juni er det bare å komme seg innendørs før man blir spist opp 😛 

Anonymkode: 6a32d...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...