Gå til innhold

Sliter med å spise


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For over en måned siden skjedde det noe med en gutt. Kan så å si at han knuste hjertet mitt. Men vi fortsatte å snakke som kanskje ikke var en god ide. I 4 dager gikk jeg uten å spise pga han, men så bestemte jeg meg for at det var bare dumt. Jeg vil ikke ha en spiseforstyrrelse. Gikk ned 5 kg, begynte å spise over jula. Men spiste ikke så mye. Har også trent nesten hver dag over jula, for å bygge muskler men siden jeg sliter med å spise funker jo ikke dette. Nå for tiden sliter jeg veldig med å spise, jeg er sulten men jeg bare klarer ikke spise, spiser kanskje en gang om dagen, hvis jeg klarer spiser jeg noe smått måltid, rundt 2-3 måltider. Akkurat nå har jeg gått ned 7 kg, og jeg får kommentarer på at jeg er blitt tynn. Hvordan får jeg tilbake appetitten? Jeg er ganske sikker på at det ikke har noe med han å gjøre lengre. Har alltid vært en person som spiser mye, så dette er veldig rart for meg. Jeg er veldig redd for at dette skal fortsette. 

Anonymkode: 082c4...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får igjen appetitten når du begynner å spise normalt igjen. Hvis du ikke klarer det på egen hånd, må du ta deg en tur til legen.

Anonymkode: 20554...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff kjenner til dette. Jeg klarer ikke spise når jeg har indre stress eller bekymringer.. Det kan være pga han gutten.. 
Men kanskje det vil være bedre for deg å spise sammen med noen , venninder? Lage mat sammen, eller kjøpe noe godt ute? 
Det hjalp meg når jeg hadde minst appetitt og gikk ned kjempemasse.. 
Fortell vennindene dine om problemet sånn at de kan dra deg med ut på kjøkkenet eller ut på et sted å spise, siden du sliter med å ta initativ til å spise selv. Sett huskelapp på mobilen 5 ganger om dagen "MAT" og hver gang MÅ du putte i deg noe, enten det bare er en banan, eller to brødskiver, eller en ordentlig middag. 

Anonymkode: 87abd...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann med litt sitronsaft i skal også hjelpe på matlysten, dette gir vi de gamle syke på gamlehjemmet når de sliter med å spise og drikke. 

Anonymkode: 87abd...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...