Gå til innhold

Fikk treningmaskin, hvordan burde man begynne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hellu;:) Jeg har fått crosstrainer, og jeg har ikke trent på nesten 3 år fordi jeg ble gravid, noe som ikke er en unnskyldning. Lurer egentlig litt på hvordan jeg skal begynne. Hadde selvfølgelig ønsker i hodet om å forbrenne alt jeg spiser, men etter tre minutter på maskinen fikk jeg brystsmerter og skalv i en halvtime etterpå, på laveste motstand... Har ikke veldig bra kondis for å si det mildt. 1500 kcal dagen virker litt uoppnåelig like vel. Har planer om å gå ned ca 5 kg og stramme opp litt. 

Prøver å slutte med diverse usunne matvarer og erstatte de med noe sunnere. 

Hvordan burde jeg begynne  for så å jobbe meg oppover? Hvor lang tid om dagen? Er det best morgen eller kveld å trene? To økter om dagen eller annenhver dag? 

Skal kjøpe håndvekter for å stramme opp henget på armene. Litt greit nå som jeg vinker sammen med barnet mitt..

Anonymkode: eb5c2...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynn med 30 min, øk gradvis til en time. Gjør div styrke bevegelser etter å ha vært på maskinen. 

Anonymkode: 91aab...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begynn med 30 min, øk gradvis til en time. Gjør div styrke bevegelser etter å ha vært på maskinen. 

Anonymkode: 91aab...b5e

Hva er styrke egentlig..? Kan man bruke kun seg selv? Og YouTube? 

Anonymkode: eb5c2...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke begynn i 30 min hvis du ikke taklet tre!

Begynn med tre minutter, men ta det noen flere ganger om dagen! Du kan garantert øke tiden fort!

Hvis du ikke kan noen øvelser, og ikke har råd til at noen viser deg noe, så ja, bruk Youtube! Du kan gjøre masse med egen kroppstyngde, en treningsstrikk og en matte!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du fikk brystsmerter og skjelving i så lang tid etter å ha prøvd i tre minutter bør du absolutt ta en tur til legen. 

Anonymkode: 06f89...7f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Ella Ellefantella skrev:

Ikke begynn i 30 min hvis du ikke taklet tre!

Begynn med tre minutter, men ta det noen flere ganger om dagen! Du kan garantert øke tiden fort!

Hvis du ikke kan noen øvelser, og ikke har råd til at noen viser deg noe, så ja, bruk Youtube! Du kan gjøre masse med egen kroppstyngde, en treningsstrikk og en matte!

Takk for tips:) har egentlig råd, men er ingen treningssenter i nærheten som "passer meg". Liker best å trene med bare jenter eller alene :) Da bruker jeg YouTube;) 

Anonymkode: eb5c2...aef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du fikk brystsmerter og skjelving i så lang tid etter å ha prøvd i tre minutter bør du absolutt ta en tur til legen. 

Anonymkode: 06f89...7f5

Er nok bare sjokk for kroppen 😂 prøver igjen i morgen, om det ikke blir bedre, spør jeg legen:)

Anonymkode: eb5c2...aef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...