Gå til innhold

Når man kommer over gamle ting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er så rart. Jeg bor i huset der mormor og morfar bodde før de kom på eldrehjem og etter hvert døde. Vi var veldig nære da de var i livet. I starten da jeg bodde her gjorde jeg ingen forandringer med møbler, oppussing og slikt,men etter hvert har jeg gjort litt. Nå holder jeg på å gå gjennom skap og skuffer, og plutselig dukker det gamle kryddersettet hennes opp. Kardemomme, hvitløkssalt som gikk ut i 1968 og andre ting. Det rakk aldri å bli brukt opp. Ser ut som hun bare er ute en tur, og det bare står og venter. De levde et helt liv her, og ble borte. 

Trodde jeg var over å være lei meg, men det er vemodig når man kommer over slikt. Begge var syke de siste årene, og det er lenge siden jeg har tenkt på dem slik de var før det. Det er 8 år siden morfar døde og 5 år siden mormor døde. 

Jeg bakte mye med henne da jeg var liten, gikk ikke i bhg for hun passet meg. Kanskje derfor akkurat krydderet vekket minner. Det er så rart å gå gjennom tingene som er igjen. Det er ikke mye ,for det meste er fordelt,men små ting som dukker opp her og der. Det er sikkert noen der ute som kjenner seg igjen.. Savner dem ❤️

Anonymkode: e0c25...559

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å beholde noen ting, bruke dem videre og gjøre dem til del av ditt liv? Mener ikke at det er sunt å bo i ett uberørt dødsbo, men man trenger ikke kvitte seg med ALT heller😊

Hva med f.eks ta for deg det kryddersettet som tydeligvis gir deg gode minner i tillegg til vedmodighet og ta det i bruk om det er mulig? Du kan f.eks tømme ut kydderet om det ikke kan brukes, supplere med nye beholdere og kanskje beholde noen av grydderglassene/boksen det er i?

Anonymkode: dd411...931

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...