Gå til innhold

Smerter i låret, trening


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk en hamstring-skade i sommer og siden har jeg hatt lett for å strekke på samme plass. Eller, i hvertfall jogget jeg og fikk kramper i baklåret. Hadde smerter i 4 uker og såpass vondt at jeg ikke kunne stå, og søkk i huden, blått rundt området. Strakk den på nytt noen mnd senere i en ugunstig stilling, og nå har jeg vondt igjen. Ikke trent heller, men må ha gjort noe rart🤔 Liker å jogge, men det gjør veldig vondt. Tips til trening da? Bruker ibux de verste dagene. Unngår dere all trening med bein med smerter? 

Anonymkode: f9803...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må lytte til kroppen, og gjøre øvelser korrekt så du ikke strekker muskelen så ille! 

Og gå til legen selvfølgelig. 

Anonymkode: 77079...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rossin skrev:

Er du på lavkarbo som resten av menigheten her? 

Nei (?) 

Anonymkode: f9803...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rossin
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei (?) 

Anonymkode: f9803...371

Ok. Da er en mulig årsak utelukka.

Jeg ville ha gått inn for å styrke musklene i hamstringsene. Kjør rumenske markløft innenfor smertegrensa, dvs ikke strekk så langt at det gjør vondt. Husk også å gjøre legcurls for å styrke det hodet av biceps femoris som ikke er festa over hofta. Spis nok carbo og drikk nok vann (ev. sportsdrikk med elektrolytter) i forkant av løpinga etter hvert som du har muligheten til å gjenoppta det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rossin

Og ikke tøy muskelen statisk før trening, forresten. Om noe kan du gjøre noen lette spark, altså dynamisk tøying.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Rossin skrev:

Ok. Da er en mulig årsak utelukka.

Jeg ville ha gått inn for å styrke musklene i hamstringsene. Kjør rumenske markløft innenfor smertegrensa, dvs ikke strekk så langt at det gjør vondt. Husk også å gjøre legcurls for å styrke det hodet av biceps femoris som ikke er festa over hofta. Spis nok carbo og drikk nok vann (ev. sportsdrikk med elektrolytter) i forkant av løpinga etter hvert som du har muligheten til å gjenoppta det.

Takk for svar😊👍

Anonymkode: f9803...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rossin
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for svar😊👍

Anonymkode: f9803...371

Bare hyggelig. Og for å oppsummere: Jo fortere du kommer deg i aktivitet, desto fortere blir du bedre. Så lenge du ikke har grusomt vondt, så er det nok bra å få brukt muskelen litt. Begynn i det små og bygg deg gradvis opp. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...