AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #1 Skrevet 6. januar 2019 Fikk en hamstring-skade i sommer og siden har jeg hatt lett for å strekke på samme plass. Eller, i hvertfall jogget jeg og fikk kramper i baklåret. Hadde smerter i 4 uker og såpass vondt at jeg ikke kunne stå, og søkk i huden, blått rundt området. Strakk den på nytt noen mnd senere i en ugunstig stilling, og nå har jeg vondt igjen. Ikke trent heller, men må ha gjort noe rart🤔 Liker å jogge, men det gjør veldig vondt. Tips til trening da? Bruker ibux de verste dagene. Unngår dere all trening med bein med smerter? Anonymkode: f9803...371
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #2 Skrevet 6. januar 2019 Du må lytte til kroppen, og gjøre øvelser korrekt så du ikke strekker muskelen så ille! Og gå til legen selvfølgelig. Anonymkode: 77079...1c4
Gjest Rossin Skrevet 6. januar 2019 #3 Skrevet 6. januar 2019 Er du på lavkarbo som resten av menigheten her?
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #4 Skrevet 7. januar 2019 1 time siden, Rossin skrev: Er du på lavkarbo som resten av menigheten her? Nei (?) Anonymkode: f9803...371
Gjest Rossin Skrevet 7. januar 2019 #5 Skrevet 7. januar 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei (?) Anonymkode: f9803...371 Ok. Da er en mulig årsak utelukka. Jeg ville ha gått inn for å styrke musklene i hamstringsene. Kjør rumenske markløft innenfor smertegrensa, dvs ikke strekk så langt at det gjør vondt. Husk også å gjøre legcurls for å styrke det hodet av biceps femoris som ikke er festa over hofta. Spis nok carbo og drikk nok vann (ev. sportsdrikk med elektrolytter) i forkant av løpinga etter hvert som du har muligheten til å gjenoppta det.
Gjest Rossin Skrevet 7. januar 2019 #6 Skrevet 7. januar 2019 Og ikke tøy muskelen statisk før trening, forresten. Om noe kan du gjøre noen lette spark, altså dynamisk tøying.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #7 Skrevet 7. januar 2019 24 minutter siden, Rossin skrev: Ok. Da er en mulig årsak utelukka. Jeg ville ha gått inn for å styrke musklene i hamstringsene. Kjør rumenske markløft innenfor smertegrensa, dvs ikke strekk så langt at det gjør vondt. Husk også å gjøre legcurls for å styrke det hodet av biceps femoris som ikke er festa over hofta. Spis nok carbo og drikk nok vann (ev. sportsdrikk med elektrolytter) i forkant av løpinga etter hvert som du har muligheten til å gjenoppta det. Takk for svar😊👍 Anonymkode: f9803...371
Gjest Rossin Skrevet 7. januar 2019 #8 Skrevet 7. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for svar😊👍 Anonymkode: f9803...371 Bare hyggelig. Og for å oppsummere: Jo fortere du kommer deg i aktivitet, desto fortere blir du bedre. Så lenge du ikke har grusomt vondt, så er det nok bra å få brukt muskelen litt. Begynn i det små og bygg deg gradvis opp. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå