Gå til innhold

Kysse egne barn på munnen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er med tanke på innlegget om at barn tar på mor sin pupp. 

Hvordan stiller dere dere til å få/gi kyss til egne barn på munnen? 

Selv set jeg ikke noe galt (eller sexuelt) i noen av delene. Det er familie og nærhet. 

Anonymkode: 59e18...61c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det med datteren min på 2 år. 

Anonymkode: 8aa78...dfa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det med begge barna (4 og 6 år), men jeg vet at det er veldig mange som har ekstreme meninger om dette, nærmest kaller det for pedofili osv :rolleyes: Jeg passer derfor på at vi alltid bare nusser hjemme innenfor hjemmets fire vegger- og det skjer selvsagt omtrent utelukkende på barnets initiativ.

Anonymkode: 5cc74...235

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Opp til en viss alder. Nusser ikke 8-åringen på munnen lenger men gjorde det til hun var rundt 3 før jeg fant ut at nå er hun faktisk for gammel til at dette er greit. 

Anonymkode: 2a75a...5fb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gjorde også det når de var små, men vet ikke helt hvor lenge.

På et eller annet tidspunkt viser de selv at de er for store til det, tenker jeg.

Anonymkode: f358e...8f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns faktisk det er direkte ekkelt. Kyss så mye du vil på barnet, men hold deg til områder som kinn, panne, hender, føtter...

Anonymkode: e45ae...8c0

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Gjør det med min 2 åring. Vil selvsagt slutte med det, men han er liten og det er da jaggu meg ingenting galt i det for min del, så får folk bare drite å dra og gjøre som de vil.  

Anonymkode: 7ec83...ad3

• Liker 4
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er med tanke på innlegget om at barn tar på mor sin pupp. 

Hvordan stiller dere dere til å få/gi kyss til egne barn på munnen? 

Selv set jeg ikke noe galt (eller sexuelt) i noen av delene. Det er familie og nærhet. 

Anonymkode: 59e18...61c

Jeg gir ikke "kyss" men nuss, hvis du skjønner hva jeg mener:) Gjorde det ofte da barnet var mindre, nå som han er 4år blir det mest på hans eget initiativ. Han er ikke egentlig veldig kosete, så elsker de gangene han faktisk vil ha en nuss. Og nei, SELFØLGELIG ingenting galt eller seksuelt med det. Folk som seksualiserer slike ting burde få topplokket undersøkt.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke normalt.

Anonymkode: e6b0c...28b

• Liker 5
Skrevet

Treåringen vår gir oss kos og suss hele tiden, stort sett i panne og på kinn, men før natta susser hun på munnen. Varighet på 0,05 sekund før hun stuper i seng. Ingen ting seksuelt bak dette, hun er jo bare glad og vil vise sin form for omsorg, tipper dette går naturlig over av seg selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nuss, men ikke kyss....

Anonymkode: 647e8...4c0

• Liker 1
Skrevet

Folk er så helvetes paranoide nå til dags og leser lumske motiver i alt og ingenting. Kyss på munnen kan være like uskyldig og lite seksuelt som ripsbusken i hagen, og selv om jeg ikke nødvendigvis er så gira på nussing og susing (har enda ikke barn) så legger jeg ikke noe videre i at andre synes det er stas. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Er 40 å musser fortsatt mammaen min på munn..  

Anonymkode: 16a7b...6cc

• Liker 5
Gjest Malone
Skrevet

Når guttungen på 20 mnd kommer mot meg med trutmunn å sier ‘uss’ ‘uss’, ja da gir jeg selvfølgelig nuss😘 Noe annet ville jo vært hjerteskjærende. 

Skrevet

Har aldri gjort det av eget initiativ, men når barna var mindre så ga de meg noen ganger kyss på munnen. Helt greit tenker jeg. 

AnonymBruker
Skrevet

Herregud for noen holdninger altså. Jeg gir og får nuss fra sønnen på 11(snart 12). Det er INGENTING seksuelt med det så hva er problemet? Og som en sier over vi gir nuss ikke kyss. 

Anonymkode: 4cbee...955

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Enda en ting sjuke folk skal seksualisere. Jeg er 35 år, nusser femåringen min, søstrene mine, og mamma og pappa fremdeles. Har vokst opp en vidunderlig kjærlig familie med masse kos, lange helgefrokoster i dobbeltsenga, gode samtaler, naturlig nakenhet og nussing. 

Viderefører det til egne barn, som forøvrig også nusser og besteforeldre og tanter. 

Hele seksualiseringen av kos, amming, bading, dusjing og nussing mellom foreldre og barn handler om en vanvittig historieløshet, en sykelig distanse til naturen og det naturlige, og en motbydelig konstant seksualisering av kroppen. 

Visste dere at nussing opprinnelig har flere funksjoner? Det er for det første en videreføring av hvordan vi har matet babyer i millioner av år, nemlig ved å tygge maten og "spytte" den inn i babyens munn. Dette sikret fordøyelsen for babyen, som ikke har like velutviklet amylaseproduksjon som voksne, og for-fordøyde en del ting som trevlete kjøtt og harde grønnsaker. Som en fuglemor som mater ungene sine. 

I tillegg er nussing, både på munn og andre steder en kontroll av barnets helsetilstand (leppene er veldig følsomme og oppdager lett utslett og feber f.eks selv i begrenset lys). Og hver gang vi nusser vil bakterier/andre patogener overføres fra barn til mor, slik at mor kan lage antistoffer som overføres via melken ved neste amming. 

På grunn av disse viktige funksjonene har nussing blitt en handling som utløser oxytosin hos både mor og barn, noe som gir sterkere tilknytning og gjør at vi ønsker å nusse de mer av ren kjærlighet. Som igjen sikrer overlevelse hos barnet. 

Denne tilknytningsforsterkningen slutter aldri, og vil gi like mye boost i lykkefølelse og kjærligheten mellom en mor på 70 og en sønn på 45.

Jeg kysser mannen min på en helt annen måte enn jeg kysser andre mennesker jeg elsker, men vi nusser også flere ganger om dagen. Det styrker tilknytningen oss i mellom og forholdet vårt, uten å være seksuelt det heller. Seksuell kyssing oss i mellom involverer bl.a tunge, blikkontakt, hentydninger og kroppskontakt på en helt annen måte enn et "jeg er glad for å se deg" eller "hade bra" nusser. 

Samfunnet vårt er tragisk når alle disse nydelige kjærlighetserklæringene seksualiseres. Men vi ser jo hvordan ting går til helvete med alle tilknytningsskadene hos folk. :(

Anonymkode: 27c86...e27

• Liker 17
Skrevet
15 timer siden, HalldirV2 skrev:

Folk er så helvetes paranoide nå til dags og leser lumske motiver i alt og ingenting. Kyss på munnen kan være like uskyldig og lite seksuelt som ripsbusken i hagen, og selv om jeg ikke nødvendigvis er så gira på nussing og susing (har enda ikke barn) så legger jeg ikke noe videre i at andre synes det er stas. 

Enig! 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enda en ting sjuke folk skal seksualisere. Jeg er 35 år, nusser femåringen min, søstrene mine, og mamma og pappa fremdeles. Har vokst opp en vidunderlig kjærlig familie med masse kos, lange helgefrokoster i dobbeltsenga, gode samtaler, naturlig nakenhet og nussing. 

Viderefører det til egne barn, som forøvrig også nusser og besteforeldre og tanter. 

Hele seksualiseringen av kos, amming, bading, dusjing og nussing mellom foreldre og barn handler om en vanvittig historieløshet, en sykelig distanse til naturen og det naturlige, og en motbydelig konstant seksualisering av kroppen. 

Visste dere at nussing opprinnelig har flere funksjoner? Det er for det første en videreføring av hvordan vi har matet babyer i millioner av år, nemlig ved å tygge maten og "spytte" den inn i babyens munn. Dette sikret fordøyelsen for babyen, som ikke har like velutviklet amylaseproduksjon som voksne, og for-fordøyde en del ting som trevlete kjøtt og harde grønnsaker. Som en fuglemor som mater ungene sine. 

I tillegg er nussing, både på munn og andre steder en kontroll av barnets helsetilstand (leppene er veldig følsomme og oppdager lett utslett og feber f.eks selv i begrenset lys). Og hver gang vi nusser vil bakterier/andre patogener overføres fra barn til mor, slik at mor kan lage antistoffer som overføres via melken ved neste amming. 

På grunn av disse viktige funksjonene har nussing blitt en handling som utløser oxytosin hos både mor og barn, noe som gir sterkere tilknytning og gjør at vi ønsker å nusse de mer av ren kjærlighet. Som igjen sikrer overlevelse hos barnet. 

Denne tilknytningsforsterkningen slutter aldri, og vil gi like mye boost i lykkefølelse og kjærligheten mellom en mor på 70 og en sønn på 45.

Jeg kysser mannen min på en helt annen måte enn jeg kysser andre mennesker jeg elsker, men vi nusser også flere ganger om dagen. Det styrker tilknytningen oss i mellom og forholdet vårt, uten å være seksuelt det heller. Seksuell kyssing oss i mellom involverer bl.a tunge, blikkontakt, hentydninger og kroppskontakt på en helt annen måte enn et "jeg er glad for å se deg" eller "hade bra" nusser. 

Samfunnet vårt er tragisk når alle disse nydelige kjærlighetserklæringene seksualiseres. Men vi ser jo hvordan ting går til helvete med alle tilknytningsskadene hos folk. :(

Så du kysser foreldrene dine på munnen? 

Anonymkode: 85b3d...e14

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du kysser foreldrene dine på munnen? 

Anonymkode: 85b3d...e14

Ja. Hver gang jeg treffer de som en kjærlig velkomst og hver gang vi skilles. Jeg elsker foreldre mine veldig høyt, og det har selvsagt aldri vært noe seksuelt i dette. 

Skjønner ikke at det skal være så komplisert for folk at ulike kroppsdeler og ulike handlinger både kan være seksuelle eller helt uskyldige avhengig av HVEM som er mottaker. En massør f.eks berører nakne kropper hver dag på jobb, til og med f.eks rumper. Er dette seksuelt for de aller fleste massører (med forbehold om at det finnes perverse griser i alle slags yrker)? Nei. 

Samme massør klarer faktisk å skille jobb fra den sensuelle massasjen han gir kona hjemme. 

Leger sjekker bryster og prostata på jobb, helt uten seksuelle hensikter og tanker, og går hjem og klår på puppene til dama under sex. Eller putter en finger i rumpa på kjæresten under sex. Ja det er mulig. 

En nuss til et barn kan være uskyldig, mens et tungekyss til partneren kan være superseksuelt. 

Å dusje med ungene er praktisk, å dusje med kjæresten kan være sexy. 

Pupper kan bruker til amming og trygghet for et barn, og til erotisk nytelse med partneren. 

Noen tenner på føtter, noen på øreflipper, noen på overarmen, noen på ryggmuskler.

Kropp trenger ikke være seksuelt, nuss og kyss er ulike ting med ulike hensikter. Get it? 

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...