AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #1 Del Skrevet 6. januar 2019 Hei. Nå trenger jeg litt hjelp her. Jeg har en Toyota Verso S med automatgir. I går gikk girkassen over N under kjøring og prøvde og slå av på bilen igjen. Men den ville ikke gå over i Drive. Forrige gang dette skjedde så virket det jeg nettop sa. Men når jeg låste bilen med nøkkel innvendig fra så virket girkassen plutselig igjen. Bilen har gått 149.000km og det har aldri blitt skiftet olje på girkassa. Kom opp en varsellampe rød som hører til girkassen. Men når vi leste av feilkoder så ble det ingen feilkoder vist. Noen som har en smule peiling på hva dette kan være? Beklager langt innlegg. Ha en fin kveld! 😊 Anonymkode: f17b2...896 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #2 Del Skrevet 6. januar 2019 Se til å få skifta olje og filteret på girkassa, da kan problemet være løst. Det ble sagt at automatkasser ikke trengte å skiftes olje/filter på, men det har forhandlere gått tilbake på. Anonymkode: 1efc4...35d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #3 Del Skrevet 6. januar 2019 Kjøp ELBIL. Aldri noen feil. Helst TESLA! Anonymkode: 08ea1...c0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #4 Del Skrevet 7. januar 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Se til å få skifta olje og filteret på girkassa, da kan problemet være løst. Det ble sagt at automatkasser ikke trengte å skiftes olje/filter på, men det har forhandlere gått tilbake på. Anonymkode: 1efc4...35d Tusen takk for svar! 😊. Oljeskift og filterbytte er bestilt. Anonymkode: f17b2...896 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #5 Del Skrevet 7. januar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjøp ELBIL. Aldri noen feil. Helst TESLA! Anonymkode: 08ea1...c0c Kommer ingen EL bil inn i mitt eie. ALDRI Anonymkode: f17b2...896 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #6 Del Skrevet 7. januar 2019 Kontakt verksted. Opplevde noe lignende, og da var det feil i elektronikken som styrer automatgiret. Anonymkode: 554e0...9ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #7 Del Skrevet 7. januar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjøp ELBIL. Aldri noen feil. Helst TESLA! Anonymkode: 08ea1...c0c Vel... kjenner folk som har Tesla, og bilene er mer på verksted enn på veien... Anonymkode: 554e0...9ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannisinbestealder Skrevet 7. januar 2019 #8 Del Skrevet 7. januar 2019 Tesla er IKKE feilfri. Elbiler har riktignok ferge bevegelige deler, men TESLA ER IKKE FEILFRI. Har hørt om endeløse rekker av biler som står og venter på reservedeler, og det er ikke bare smådeler de skifter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #9 Del Skrevet 7. januar 2019 8 timer siden, Mannisinbestealder skrev: Tesla er IKKE feilfri. Elbiler har riktignok ferge bevegelige deler, men TESLA ER IKKE FEILFRI. Har hørt om endeløse rekker av biler som står og venter på reservedeler, og det er ikke bare smådeler de skifter. Kjører ofte forbi to Teslakirkegårder... Anonymkode: 7dbee...32c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannisinbestealder Skrevet 8. januar 2019 #10 Del Skrevet 8. januar 2019 Denne tråden ble vel ødelagt av Tesladiskusjon. Jeg er enig i de som skriver at du bør flushe girkassen. Det er ikke alle versksteder som har utstyr og kompetanse. Man må være svært omstendelig og nøyaktig. Filter må også byttes og oljen er dyr. Tror en slik jobb koster 8-10 lapper. Forhør deg om hvilket verksted i nærheten som har best kompetanse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #11 Del Skrevet 8. januar 2019 1 time siden, Mannisinbestealder skrev: Denne tråden ble vel ødelagt av Tesladiskusjon. Jeg er enig i de som skriver at du bør flushe girkassen. Det er ikke alle versksteder som har utstyr og kompetanse. Man må være svært omstendelig og nøyaktig. Filter må også byttes og oljen er dyr. Tror en slik jobb koster 8-10 lapper. Forhør deg om hvilket verksted i nærheten som har best kompetanse. Det kostet 5.600,- hos Mekonomen. Men de trodde ikke det ville hjelpe å skifte olje. Men de trodde det var sensor. Men har jo kjørt 25 mil de 2 siste dagene og girksssen oppfører seg fint nå. Anonymkode: f17b2...896 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #12 Del Skrevet 8. januar 2019 På 7.1.2019 den 8.05, AnonymBruker skrev: Vel... kjenner folk som har Tesla, og bilene er mer på verksted enn på veien... Anonymkode: 554e0...9ff Ha ha, har jeg hørt også. Anonymkode: 8dfe6...eb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå