Gå til innhold

Hvem skal ta regningen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å betale for meg selv. Noen ganger har jeg latt mannen betale hvis han insisterer veldig. Jeg syns faktisk det er mer ok å bli spandert på når jeg er i et forhold. Da skylder du liksom ingen noe. Kan gjerne være den som spanderer også, men det har jeg aldri fått lov til å gjøre

Anonymkode: 80cc9...73b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 timer siden, _popcorn_ skrev:

Er du like gammeldags når det gjelder husarbeid, matlaging, og slikt også? 

Ja! Absolutt! Ville aldri latt mannen min vaske huset! Mat kan han få lov til å lage hvis han vil overraske meg ;)  men ellers e det nok jeg som skal vaske huset og lage mat. Men han skal ikke sitte å rote til hverdag heller. 

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Deron skrev:

Jeg liker å spandere på date. 

Det er hyggelig å kunne spandere, og være litt gentleman. Jeg tror selv de damene som insisterer på å betale selv, setter pris på tilbudet. Dette handler ikke om likestilling. Hva skjedde med å vise seg fra sin beste side på date? 

Her er det en mann som har skjønt det. 👍👍

Forskjellen på han og dere andre er at han har draget med både damer og forhold , mens dere andre sitter evig single og rakker ned på kvinner på nettet fordi dere er så bitre for at dere aldri får suksess på damefronten 😁

Anonymkode: b66f9...cdb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man deler 50/50 eller bytter på å betale. Ærlig talt, skjerp dere! Vil vi ha likestilling så får vi slutte med sånt bullshit! Ikke noe som tilsier at den ene skal betale bare fordi han har utovertiss. Akkurat som det ikke er en selvfølge at det motsatte kjønn skal ta alt av vasking og matlaging. Blir flau når jeg leser slikt!

Anonymkode: ec5c5...4b0

• Liker 1
Skrevet

Hadde blitt flau om folk skulle ha betalt for meg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg betaler alltid for alt på en date, det øker sjansene for ligg. Sex er sjelden «gratis»

Anonymkode: 75e6b...a58

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 6.1.2019 den 2.42, Nora1991 skrev:

Hvem synes dere  skal ta regningen? Jeg tenker  at mannen er nødt til å ta regningen til man e blitt kjærester. 

Er hundre prosent sikker på at du er for likestilling. Men samtidig vil du at kvinner skal ha privilegier og fordeler, at menn skal behandle deg som du var av høyere rang?

Haha. Nei du, du får nok venne deg til å ta halve regningen selv.

Endret av MegHer
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
On 1/6/2019 at 9:42 AM, Opie said:

Er dette noe å krangle om da? Er kvinner plutselig blitt underdanige og undertrykket fordi en mann vil spandere på dem? Kanskje betyr det noe for han å få gjøre det? Er det virkelig så ille at i allefall noe av den gamle gentlemannen fortsatt er til stede?

Å krangle om hvem som skal betale på date synes jeg blir en veldig overdrivelse av likestillingsdebatten. Skal menn slutte å hjelpe kvinner med tunge løft også? "Nei, denne eska på 40 kg får du pinadø bære selv, du som er så oppstatt av likestilling, jeg hjelper deg i hvert fall ikke...."

Ang betaling på date, så kan det jo være greit at den som inviterer, betaler? Kan jo hende stedet er svindyrt og den som blir invitert med ikke har råd/ønsker å prioritere slike summer på en date.

Synes det alt for ofte blir laget unødvendig krangler av likestilling. La oss anerkjenne kjønnsforskjellene, for de er der faktisk, enten vi vil eller ikke, og disse forskjellene er på ingen måte en trussel mot likestillingen, tvert i mot, så har kvinner sine styrker, og menn sine styrker.

Joda, dette er helt ok hvis det ikke er menn som i 99% av tilfellene inviterer ut på date. Har man ikke råd så sier man "beklager, men det har jeg ikke råd til" så er det da opp til han å bestemme seg for om han vil spandere eller ikke.

Anonymkode: d3000...6f1

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 6.1.2019 den 2.42, Nora1991 skrev:

Hvem synes dere  skal ta regningen? Jeg tenker  at mannen er nødt til å ta regningen til man e blitt kjærester. 

Tidlig dating. Utgiftsfordeling: Dama bruker noen tusen på frisør, sminke og klær, mens gutten tar restaurantregninga.

Men, vi lever i en moderne tid med Match og Tinder, dobbel og trippeldating, og da blir det for dyrt for gubben å spandere hele tiden. Ei dame går greit, men tre, fire pr uke er ikke bærekraftig.

Endret av I Grosny
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man deler 50/50 eller bytter på å betale. Ærlig talt, skjerp dere! Vil vi ha likestilling så får vi slutte med sånt bullshit! Ikke noe som tilsier at den ene skal betale bare fordi han har utovertiss. Akkurat som det ikke er en selvfølge at det motsatte kjønn skal ta alt av vasking og matlaging. Blir flau når jeg leser slikt!

Anonymkode: ec5c5...4b0

Det er ikke uvanlig at dama betaler 50% om hun vil slippe å ha noe mer med den gubben å gjøre.

Skrevet

Når vi dater, så er det helt greit vi spleiser. Jeg forventer ikke at han spanderer, men hyggelig om han  tilbyr seg. Jeg forventer heller ikke at han skal spanderer om vi er kjærester.

Egentlig liker jeg å betale for min egen regning hvis daten ikke var så bra. For da slipper jeg å føle jeg skylder han noe fordi han betalte. Synes også det blir litt feil å si jeg må hjem rett etter middag, om han betaler for meg.

Gjest padawan
Skrevet

Jeg synes denne oppsummerer det ganske bra. 

AnonymBruker
Skrevet
On 1/6/2019 at 2:42 AM, Nora1991 said:

Det er avhengig av om dama vil ha sex. Hvis hun lover å ha sex så betaler han. Hvis hun vil bestemme seg senere eller ikke vil så tar hun sin del. Det er ikke vanskeligere enn det.

Anonymkode: 0fa2b...864

Skrevet
På 6.1.2019 den 2.53, AnonymBruker skrev:

For noe tull! 

Kvinner krever likestilling kun når det gavner dem tydeligvis.. 

Anonymkode: 49675...726

Og hvor mange kvinner tror du står bak nicket Nora1991? Jeg tipper maks én. Sannsynligvis null. Dette er åpenbart en trolletråd fra en lavt utdannet, puslete, lite attraktiv mann.

Anonymkode: f6222...dac

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, padawan skrev:

Jeg synes denne oppsummerer det ganske bra. 

Denne likte jeg, her stilles ting opp riktig for min del. Om en kvinne krever å bli betalt for så er det jo ren utnyttelse.

Mann40.

Anonymkode: 3f9ac...4a0

Skrevet
På 8.1.2019 den 10.13, I Grosny skrev:

Tidlig dating. Utgiftsfordeling: Dama bruker noen tusen på frisør, sminke og klær, mens gutten tar restaurantregninga.

Men, vi lever i en moderne tid med Match og Tinder, dobbel og trippeldating, og da blir det for dyrt for gubben å spandere hele tiden. Ei dame går greit, men tre, fire pr uke er ikke bærekraftig.

For noe tull, tusenvis av kroner for å gå på den date?? Er du gal! Alle har vel klær hjemme, trenger ikke male seg ned med sminke heller.

For en dum regel.

Skrevet

Mine tanker rundt dette er det at det er den som ber ut som skal ta seg av regningen. 
Jeg har alltid den innstillingen, selv om det bare er til venner også. 

Anonymkode: 00626...5aa

Gjest padawan
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine tanker rundt dette er det at det er den som ber ut som skal ta seg av regningen. 
Jeg har alltid den innstillingen, selv om det bare er til venner også. 

Anonymkode: 00626...5aa

Så hvis en kompis / venninne spør om du blir med på bytur må vedkommende betale for deg hele kvelden?

Skrevet

Det spørs vel hvem (mannen eller damen) som tar intinativet til å spørre en ut på date. Hvis mannen spør damen ut, så er det på sin plass at mannen betaler. Om damen spør mannen ut på date, så burde vel damen betale?!

Er det ikke en date, men bare en middag, hvor ingen har noe tanker om å bli kjærester, så burde begge betale ved å dele på beløpet.

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For noe tull, tusenvis av kroner for å gå på den date?? Er du gal! Alle har vel klær hjemme, trenger ikke male seg ned med sminke heller.

For en dum regel.

Damefrisør er ikke billig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...