Gå til innhold

Hvem skal ta regningen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag tjener kvinner så godt at det er ingen grunn til at man ikke skal dele regningen. Jeg ville følt meg kjøpt og betalt hvis jeg lot motparten betale for meg på første date.

Anonymkode: 71afe...479

Fint å se at noen har forstått det 👏

Jeg er for likeverd og likestilling. Jeg må le når noen damer prøver å tviholde på godene. Det er ikke et eventyr. Alt kan ikke være rosenrødt 

Anonymkode: 4b73a...dcd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Nora1991 skrev:

Hvem synes dere  skal ta regningen? Jeg tenker  at mannen er nødt til å ta regningen til man e blitt kjærester. 

Hvorfor det? Er det ikke likestilling som gjelder i norge da?

Anonymkode: 3f9ac...4a0

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg tilbyr meg alltid å ta halve regningen når jeg er ute og spiser med en mann. Men lar han betale alt hvis han insisterer, noe de fleste gjør. 

Endret av Missy77
skriveleif
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

At man betaler for sin del burde være en selvfølge. Når 2 ukjente mennesker skal møtes på en date og plutselig er det selvfølge at mannen betaler.

Henger ikke på greip 

Anonymkode: 4b73a...dcd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forventer hun at jeg betaler fram til kjærester, forventer jeg også videre tradisjonelle kjønnsfordeling i forholdet. :)

Anonymkode: b3513...1e5

• Liker 4
Skrevet (endret)

Er dette noe å krangle om da? Er kvinner plutselig blitt underdanige og undertrykket fordi en mann vil spandere på dem? Kanskje betyr det noe for han å få gjøre det? Er det virkelig så ille at i allefall noe av den gamle gentlemannen fortsatt er til stede?

Å krangle om hvem som skal betale på date synes jeg blir en veldig overdrivelse av likestillingsdebatten. Skal menn slutte å hjelpe kvinner med tunge løft også? "Nei, denne eska på 40 kg får du pinadø bære selv, du som er så oppstatt av likestilling, jeg hjelper deg i hvert fall ikke...."

Ang betaling på date, så kan det jo være greit at den som inviterer, betaler? Kan jo hende stedet er svindyrt og den som blir invitert med ikke har råd/ønsker å prioritere slike summer på en date.

Synes det alt for ofte blir laget unødvendig krangler av likestilling. La oss anerkjenne kjønnsforskjellene, for de er der faktisk, enten vi vil eller ikke, og disse forskjellene er på ingen måte en trussel mot likestillingen, tvert i mot, så har kvinner sine styrker, og menn sine styrker.

Endret av Opie
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Nora1991 skrev:

Hvem synes dere  skal ta regningen? Jeg tenker  at mannen er nødt til å ta regningen til man e blitt kjærester. 

Det spørs hvor lenge man «bare» dater da. Enig at mannen bør ta regningen i begynnelsen. Hvis en mann ikke tilbyr seg å spandere på 1. Date, tar jeg det som et klart tegn på at han er uinteressert.

Anonymkode: b21d9...f93

• Liker 3
Skrevet

Jeg liker å spandere på date. Som regel har jeg bare invitert på en kaffe eller en øl, ikke på middag. Det gjør det jo også enklere for begge parter å gå om man finner ut at dette går dårlig. 

Det er hyggelig å kunne spandere, og være litt gentleman. Jeg tror selv de damene som insisterer på å betale selv, setter pris på tilbudet. Dette handler ikke om likestilling. Hva skjedde med å vise seg fra sin beste side på date? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Forventer hun at jeg betaler fram til kjærester, forventer jeg også videre tradisjonelle kjønnsfordeling i forholdet. :)

Og hva er det?

Anonymkode: abcd8...1a7

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Nora1991 skrev:

Hvor ble det av likestillingen? 

Passet kanskje ikke så godt når damen taper på det..

Anonymkode: 6400e...932

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er de tre kravene for deg da? Pupper, fitte og hushjelp? Da ser man jo dine kvinneundertrykkende holdninger igjen som ikke ser kvinner som en likeverdig samtalepartner eller menneske, men så lenge hun bare kan dekke dine primitive lyster så trenger du hun ikke til noe annet. Det er pga menn går i sånne forhold at de kjeder seg i hjel i forholdet også. 
Skjønner ikke at dere ikke har litt dypere verdier og begynner å se kvinner som mentalt og følelsesmessig givende å være sammen med og rundt, i stedet for bare som objekter. En mann med så få krav til kvinnen har jo ikke peiling på verken kvinner eller forhold! 

Anonymkode: b66f9...cdb

Kjære vene.. sett parterapi på NRK i det siste eller?

Jeg er for kvinners rettigheter, men å skrive på den måten der ødelegger vel egentlig bare din egen sak? I stedet for å prøve å se poenget ditt, blir man sittende å flire eller bli provosert av innlegget. Da kommer du liksom ingen vei, og da er spørsmålet - ønsker du egentlig å kjempe for feminisme, eller er du bare sur/liker å provosere? Det er nemlig sånn du blir fremstilt er jeg redd...

TS: det er alltid hyggelig på bli spandert på, men jeg tilbyr meg alltid å betale. Som regel har det blitt annenhver date, men jeg må alltid kjempe litt for å få lov å dra kortet. 

Skrevet
8 timer siden, Nora1991 skrev:

Jeg tenker at du tenke for mye på noe som egentlig ikke er viktig, og at dette er helt relativt og kontekstuelt. Bortsett fra det tenker jeg at det allerede finnes en nylig tråd om dette, og at du burde tenkt på det før du startet en ny tråd om akkurat samme tema. Og til sist tenker jeg at dette bare er nok en tulletråd 😊 

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Jeg tenker at du tenke for mye på noe som egentlig ikke er viktig, og at dette er helt relativt og kontekstuelt. Bortsett fra det tenker jeg at det allerede finnes en nylig tråd om dette, og at du burde tenkt på det før du startet en ny tråd om akkurat samme tema. Og til sist tenker jeg at dette bare er nok en tulletråd 😊 

Det visste jeg ikke noe om. Er det et problem for deg? Tror du ikke folk skriver hele tiden selvom det finnes en tråd? Så skjønner ikke helt hva problemet ditt er nå. 

Skrevet
1 time siden, Deron skrev:

Jeg liker å spandere på date. Som regel har jeg bare invitert på en kaffe eller en øl, ikke på middag. Det gjør det jo også enklere for begge parter å gå om man finner ut at dette går dårlig. 

Det er hyggelig å kunne spandere, og være litt gentleman. Jeg tror selv de damene som insisterer på å betale selv, setter pris på tilbudet. Dette handler ikke om likestilling. Hva skjedde med å vise seg fra sin beste side på date? 

Ja takk! Akkurat dette jeg mener! 

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Jeg gir pengene eller kortet til mannen min for at det skal se ut som han betaler ;) Siden jeg tjener mest, er det logisk at jeg også betaler for "unødvendig luksus". 

Men, om jeg hadde blitt invitert på middag av en date, hadde jeg forventet at han betalte. 

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, HalldirV2 said:

Det tenker jeg også. Meningen er nok å provosere.

Skrevet

Jeg betaler for meg. Jeg forventer likestilling. Begge veier.

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, Edinbruh skrev:

Jeg tenker det er greiest å ta 50/50, så jeg hadde foreslått det med mindre mannen var veldig insisterende på å betale.

Hvis vi kvinner forventer å være så likestilt ellers skjønner jeg ikke helt hvorfor man ikke kan ta halve regningen, men det er nå slik jeg ser det. Det beste for begge parter med mindre den ene har mye bedre råd elns. da.

Enig. Har alltid betalt for meg selv :)

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg betaler selvfølgelig for det jeg selv har bestilt, hva slags oppdragelse har man ellers? Har aldri falt meg inn at noen andre skal betale for meg, uansett om han er mann eller liker meg sykt godt. 

Anonymkode: 5f2c6...654

Kunne ikke blitt mer enig!

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hva er det?

Kvinnen får ta seg av hus og hjem og slike ting. :) 

• Liker 1
Skrevet
12 hours ago, Nora1991 said:

Er du like gammeldags når det gjelder husarbeid, matlaging, og slikt også? 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...