Gå til innhold

Hvem skal ta regningen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Nora1991 skrev:

Hvem synes dere  skal ta regningen? Jeg tenker  at mannen er nødt til å ta regningen til man e blitt kjærester. 

Jeg tenker at dama skal ta regninga. Vi er jo i en tid vi er likestilte. 

Anonymkode: 4b73a...dcd

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest COSL Innovator
Skrevet

Jeg kunne aldri tenkt med å bli påspandert. Jeg betaler for meg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Mannen er ikke nødt til en dritt! Vi er trossalt i 2019!! De fleste damer setter selvsagt pris på at mannen tilbyr seg fordi det er noe gentleman over det, på samme måte som vi setter pris på at de åpner døren for oss osv. men jeg forventer ikke noe som helst og jeg tar selvsagt høyde for å betale for meg selv. 

Anonymkode: 41139...287

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at dama skal ta regninga. Vi er jo i en tid vi er likestilte. 

Hvordan er det likestilling om dama tar regningen? 😂

50/50 er løsningen! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man kan jo si det sånn at så mye penger en dame bruker på å opprettholde utseende sitt for å være presentabel til den daten, snakker da månedsvis eller år med hudpleie og hårpleie osv, minst 5 og i større tilfeller 15-20 sminke og kosmetikk produkter til 200-500 kr pr stk, klær, regelmessig frisør osv så er ikke det å betale en hundrelapp eller to ekstra for henne mye å legge ut for mannen ;)

Anonymkode: b66f9...cdb

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen er ikke nødt til en dritt! Vi er trossalt i 2019!! De fleste damer setter selvsagt pris på at mannen tilbyr seg fordi det er noe gentleman over det, på samme måte som vi setter pris på at de åpner døren for oss osv. men jeg forventer ikke noe som helst og jeg tar selvsagt høyde for å betale for meg selv. 

Gentelman forsvant samtidig når likestillingen kom. Chivalry is dead and women killed it var det en vis mann som en gang 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man kan jo si det sånn at så mye penger en dame bruker på å opprettholde utseende sitt for å være presentabel til den daten, snakker da månedsvis eller år med hudpleie og hårpleie osv, minst 5 og i større tilfeller 15-20 sminke og kosmetikk produkter til 200-500 kr pr stk, klær, regelmessig frisør osv så er ikke det å betale en hundrelapp eller to ekstra for henne mye å legge ut for mannen ;)

I disse moderne tider så er jo menn blir flinkere til å ta vare på seg selv. De barberer seg, og mange trimmer både kroppshår på bryst, rygg i noen tilfeller, trimmer nedentil, de er blitt bedre på å ta vare på huden sin ved bruk av produkter. De klipper håret, bruker hårprodukter, trimmer, solarium +++ Så ser ikke det som er poeng. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gentelman forsvant samtidig når likestillingen kom. Chivalry is dead and women killed it var det en vis mann som en gang 

Det er ikke sant. Min kjære er veldig tradisjonell av seg og en ordentlig gentleman. Men jeg bruker like mye penger på han som han bruker på meg. Han liker å spandere datene på meg, men så igjen liker jeg å gjerne å kjøpe en gave i ny og ne som han ønsker seg. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Nora1991 skrev:

Hvem synes dere  skal ta regningen? Jeg tenker  at mannen er nødt til å ta regningen til man e blitt kjærester. 

Det er noe som heter sugardaddys. Søk det opp. Han kan gi deg akkurat det du peker på. Da føler du deg nok som ei prinsesse 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gentlemens er heldigvis ikke borte. Og å være gjerrig eller dust har ingenting med at likestillingen kom å gjøre. Det er det bare kvinneundertrykkende menn som er for late og høye på seg selv til å gidde å gjøre noe hyggelig for damen som bruker som unnskyldning. 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gentlemens er heldigvis ikke borte. Og å være gjerrig eller dust har ingenting med at likestillingen kom å gjøre. Det er det bare kvinneundertrykkende menn som er for late og høye på seg selv til å gidde å gjøre noe hyggelig for damen som bruker som unnskyldning. 

Er den ikke borte så blir den veldig snart. Og tro meg det blir den Jeg tror menn blir mer bevisst på hva dem tar med seg inn kontra hva de får tilbake. I tilegg må han gi oppmerksomhet, må gjøre godt innrykk, ha humor, stil og samtidig komme godt overens med venninnene gjengen. Og da har jeg unnlatt mange andre krav bare for å være grei. Det virker jo veldig realistisk det. Damer og krav. "rister på hue". Man kan ha så mange av dem som man vil men når man blir eldre så senker man. 

• Liker 1
Skrevet

Fin regel: Den som inviterer første gangen betaler den runden, deretter betaler man annenhver gang. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er den ikke borte så blir den veldig snart. Og tro meg det blir den Jeg tror menn blir mer bevisst på hva dem tar med seg inn kontra hva de får tilbake. I tilegg må han gi oppmerksomhet, må gjøre godt innrykk, ha humor, stil og samtidig komme godt overens med venninnene gjengen. Og da har jeg unnlatt mange andre krav bare for å være grei. Det virker jo veldig realistisk det. Damer og krav. "rister på hue". Man kan ha så mange av dem som man vil men når man blir eldre så senker man. 

Sånn som menn med dine holdninger er i dag så er det jo kvinnen som går inn med utallige plusser, og mannen som går inn i relasjonen med utallige minuser. Sånne menn får tilbake mye mer enn de gir. Og ja, selvsagt , om man vil ha en partner må man jo gi partneren oppmerksomhet og gjøre godt inntrykk , og det er mer utholdelig med en partner med humor, stil og som kommer godt overens med partnerens venner også, det gjelder jo for begge kjønn. Mener du at det er urealistisk? For det er jo helt basic… Tror nok du trenger å skjønne at en relasjon ikke er givende for noen om den ene bare skal sitte i godstolen å prompe og aldri gjøre noe godt inntrykk for hverandre eller aldri være med vennene til hverandre. Det er ikke fordi damer har høye krav at sånne menn er single, men fordi en sånn type relasjon gir absolutt ingenting til et annet menneskets liv. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, fordi damer må ikke gi oppmerksomhet, gjøre godt inntrykk, ha humor, stil og samtidig komme godt overens med kompisene. Og da har også jeg utelatt mange andre "krav". Menn og krav... 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, fordi damer må ikke gi oppmerksomhet, gjøre godt inntrykk, ha humor, stil og samtidig komme godt overens med kompisene. Og da har også jeg utelatt mange andre "krav". Menn og krav... 

Kravene er ikke så mange eller høye hos mannen. Ikke i i nærheten en gang. Tror gjennomsnittet mannen hadde greid seg fint med 3 krav. And thats it. Der er den store forskjellen

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kravene er ikke så mange eller høye hos mannen. Ikke i i nærheten en gang. Tror gjennomsnittet mannen hadde greid seg fint med 3 krav. And thats it. Der er den store forskjellen

Hva er de tre kravene for deg da? Pupper, fitte og hushjelp? Da ser man jo dine kvinneundertrykkende holdninger igjen som ikke ser kvinner som en likeverdig samtalepartner eller menneske, men så lenge hun bare kan dekke dine primitive lyster så trenger du hun ikke til noe annet. Det er pga menn går i sånne forhold at de kjeder seg i hjel i forholdet også. 
Skjønner ikke at dere ikke har litt dypere verdier og begynner å se kvinner som mentalt og følelsesmessig givende å være sammen med og rundt, i stedet for bare som objekter. En mann med så få krav til kvinnen har jo ikke peiling på verken kvinner eller forhold! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er de tre kravene for deg da? Pupper, fitte og hushjelp? Da ser man jo dine kvinneundertrykkende holdninger igjen som ikke ser kvinner som en likeverdig samtalepartner eller menneske, men så lenge hun bare kan dekke dine primitive lyster så trenger du hun ikke til noe annet. Det er pga menn går i sånne forhold at de kjeder seg i hjel i forholdet også. 
Skjønner ikke at dere ikke har litt dypere verdier og begynner å se kvinner som mentalt og følelsesmessig givende å være sammen med og rundt, i stedet for bare som objekter. En mann med så få krav til kvinnen har jo ikke peiling på verken kvinner eller forhold! 

De kravene men i feil rekkefølge 😉 Men de er ikke verre enn penger, status og misunnelse heller. For vi alle vet at en mann med penger så dropper dama alle kravene sine. Han kan få henne flyttet vekk fra familien og vennene sine. Og hun kan ha et håp om at det blir en skilsmisse innen et år for å ta halvparten av det han eier. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kravene men i feil rekkefølge 😉 

Ok. Sier alt om deg. Syntes synd på deg for du vil trolig aldri få oppleve hva et ekte forhold skal dreie seg om. 

Sitat

Men de er ikke verre enn penger, status og misunnelse heller. For vi alle vet at en mann med penger så dropper dama alle kravene sine. Han kan få henne flyttet vekk fra familien og vennene sine. Og hun kan ha et håp om at det blir en skilsmisse innen et år for å ta halvparten av det han eier. 

Det er ikke akuratt vanlig eller normen dette her nei. Du har sett litt for mye på svenske/amerikanske Hollywood fruer, men det forundrer meg jo egentlig ikke for det er jo sånne damer du selv går etter. Lykke til med datinga! 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

I dag tjener kvinner så godt at det er ingen grunn til at man ikke skal dele regningen. Jeg ville følt meg kjøpt og betalt hvis jeg lot motparten betale for meg på første date.

Anonymkode: 71afe...479

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg betaler alltid for eget om ikke mannen tilbyr. Jeg kan også fint betale for begge om jeg har råd til det. Syns ikke det har noe å si, så lenge det blir betalt :P Er en hyggelig gest uansett hvor den kommer fra. Begge deler skal gi og få i forhold, det er ikke bare mannen som skal gi og gi.

Forhold er ikke Kongelig og Tjener, det er to likestilte mennesker som fortjener like mye.

Anonymkode: b3eaf...0fa

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...