AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #1 Skrevet 6. januar 2019 Hva har skjedd, var på julebord/ nyttårsbord med jobben. Først tok det lang tid å få folk til å svare om de ville delta. Så var det halvparten som stilte. Vi spiste mat kl 19 og så skulle vi videre til en pub å drikke og spille litt, da forsvant 2 stykker, ei på 45 og ei på 24. Kl 21. Så var vi ferdig å spille og skulle på en ny plass, da forsvant 3 nye, ei på 48, ei på 27, ei på 20. 22:40 Da var vi kun en på 40 og ei på 25 og en på 23. Til slutt satt jeg alene kl 00:50 For 5 år siden på min forrige jobb var det skikkelig liv og de fleste var der til 2, stengetid. Anonymkode: 5f502...0ab 4
Dricka Skrevet 6. januar 2019 #2 Skrevet 6. januar 2019 De ville vel gjøre noe annet da. Jeg går ofte fra jobbfest tidlig fordi jeg går fort lei av å henge med jobben på fritiden. Ser de jo så mye ellers. De syntes vel ikke det vat stemning for fest da og var sikkert slitne. 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #3 Skrevet 6. januar 2019 Akkurat nå, Dricka skrev: De ville vel gjøre noe annet da. Jeg går ofte fra jobbfest tidlig fordi jeg går fort lei av å henge med jobben på fritiden. Ser de jo så mye ellers. De syntes vel ikke det vat stemning for fest da og var sikkert slitne. Slitne? de er jo ikke 80 år heller? Ser de ikke så ofte, de fleste er bare deltid, knapt Anonymkode: 5f502...0ab 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #4 Skrevet 6. januar 2019 Hva har denne tråden under singelliv og dating å gjøre? Er du skuffa fordi folk ikke gadd å henge ute til kl 04 å bli så drita at du fikk tafsa på dem og klina litt? Anonymkode: d879b...05e 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #5 Skrevet 6. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Slitne? de er jo ikke 80 år heller? Ser de ikke så ofte, de fleste er bare deltid, knapt Anonymkode: 5f502...0ab Hva så? Livet dreier seg om mer enn å drikke seg drita og slenge rundt på byen halve natta. Og det er ikke alle som syns at kollegene sine er de kuleste å henge med heller. Get over it Anonymkode: d879b...05e 6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #6 Skrevet 6. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva har denne tråden under singelliv og dating å gjøre? Er du skuffa fordi folk ikke gadd å henge ute til kl 04 å bli så drita at du fikk tafsa på dem og klina litt? Anonymkode: d879b...05e klovn Anonymkode: 5f502...0ab
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #7 Skrevet 6. januar 2019 Hva betyr "på pub og spille litt"? Spille hva? Jeg hadde sannsynligvis gått hjem før det, evt holdt meg borte fra det hele. Anonymkode: 32c49...365 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #8 Skrevet 6. januar 2019 Jeg er en av de som stikker tidlig fra julebord, ikke veldig lenge etter middagen egentlig. Jeg blir med på julebordet fordi jeg føler at jeg må, og det er jo også koselig i 2-3 timer. Da er jeg ganske fornøyd. Det blir til at vi prater om jobben stort sett hele kvelden, det samme som vi prater om i alle lunsjpauser. Så jeg blir rett og slett bare lei og begynner fort å kjede meg. Anonymkode: d62a3...e62 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #9 Skrevet 6. januar 2019 Dette var laber innsats for å skape en hyggelig kveld! Skjønner godt at dette var skuffende. Jeg synes det er så hyggelig med middager og andre sosiale hendelser i regi av jobb, fordi man da får sosial omgang med kollegene utenfor arbeidstiden. Det skal sies at jeg jobber med mange på min alder, og at vi ikke ser hverandre så mye på jobb ettersom de fleste av oss er deltidsansatte ved siden av studier. Uansett: Det er kjekt å bli kjent med (hyggelige) kolleger i en annen setting enn i mer formelle jobbsituasjoner. Jeg skjønner godt at du synes det er dårlig av kollegene dine å stikke såpass tidlig. Jeg har selvsagt forståelse for at folk ikke ønsker å være ute hele natten, men jeg synes det er småkjipt å stikke klokken ni og halv elleve på en lørdagskveld. Det handler om å gjøre en innsats og gi litt av seg selv! Jeg har selv opplevd at det er mye gøyere på jobb når man kjenner kollegene sine også litt på privaten. Men ikke ta det personlig! Kanskje noen av dem var veldig slitne og ønsker å slappe av, kanskje noen skulle innom en god venninnes fest eller lignende. Håper det var hyggelig stemning for dere som var igje:) Anonymkode: 6a9a7...081 3
SoWhat? Skrevet 6. januar 2019 #10 Skrevet 6. januar 2019 Jeg lurer også på hva dere spiller på en pub? 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #11 Skrevet 6. januar 2019 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Jeg lurer også på hva dere spiller på en pub? shuffleboard Anonymkode: 5f502...0ab
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #12 Skrevet 6. januar 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette var laber innsats for å skape en hyggelig kveld! Skjønner godt at dette var skuffende. Jeg synes det er så hyggelig med middager og andre sosiale hendelser i regi av jobb, fordi man da får sosial omgang med kollegene utenfor arbeidstiden. Det skal sies at jeg jobber med mange på min alder, og at vi ikke ser hverandre så mye på jobb ettersom de fleste av oss er deltidsansatte ved siden av studier. Uansett: Det er kjekt å bli kjent med (hyggelige) kolleger i en annen setting enn i mer formelle jobbsituasjoner. Jeg skjønner godt at du synes det er dårlig av kollegene dine å stikke såpass tidlig. Jeg har selvsagt forståelse for at folk ikke ønsker å være ute hele natten, men jeg synes det er småkjipt å stikke klokken ni og halv elleve på en lørdagskveld. Det handler om å gjøre en innsats og gi litt av seg selv! Jeg har selv opplevd at det er mye gøyere på jobb når man kjenner kollegene sine også litt på privaten. Men ikke ta det personlig! Kanskje noen av dem var veldig slitne og ønsker å slappe av, kanskje noen skulle innom en god venninnes fest eller lignende. Håper det var hyggelig stemning for dere som var igje:) Anonymkode: 6a9a7...081 Ja sant. Men men ikke noe å gjøre med det. Var nå kjekt så lenge det varte Anonymkode: 5f502...0ab
SoWhat? Skrevet 6. januar 2019 #13 Skrevet 6. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: shuffleboard Anonymkode: 5f502...0ab Å, ok. Hm. Kjedelig når folk forsvinner sånn etter et par timer ja. Det går an å gjøre en innsats. Nå er jeg aldri på julebord selv, men de er alltid på ett sted, og alltid noe dritt som oppstår. Pub til pub-runde hadde vært mer fristende faktisk.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #14 Skrevet 6. januar 2019 jeg er en av de som finner smutthull fra festen så fort sjansen byr seg. For det første har jeg hatt alkoholproblemer og er avholds. Det er jævlig kjedelig å henge på fest når alle andre blir drita og prater tull. Man bruker masse unødvendige penger, og ofte på de stedene mange andre vil gå spiller de musikk jeg hater. Jeg kan delta for å være sosial, og spiser gjerne med dere. Men festinga har jeg lagt av meg. blir rett og slett for sliten av det. Og hvorfor drive å skifte på plasser? hvorfor skifte nattklubb, puber osv? Har også en dårlig erfaring med at når vi er flere ute sammen blir folk aldri enige om hvor vi skal. Kuttet det bare ut og møtes heller over en kaffe. Sist vi var ute flere så klarte vi ikke bestemme oss for hvor vi skulle "nei liker ikke musikken der" "nei der er det hvertfal dårlig musikk" "der er det kjedelig" "dårlig drikkeutvalg " osv.. så da vi endelig bestemte oss, brukt et par timer liksom, så bestemte 3 seg for å gå hjem, vi 3 siste gikk inn på utestedet, betalte inngangspenger og alt, for å bare være der 1 time og kjede vettet av meg. så fullt inne der at en knapt fikk plass, masete fulle menn. Men jeg er enig med deg at folk har blitt mer usosiale nå. Da jeg var tenåring så var det fullt liv til og med i bygda jeg var fra. nå er det knapt en råner å se ute liksom. Anonymkode: eefa0...5b4 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #15 Skrevet 6. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg er en av de som finner smutthull fra festen så fort sjansen byr seg. For det første har jeg hatt alkoholproblemer og er avholds. Det er jævlig kjedelig å henge på fest når alle andre blir drita og prater tull. Man bruker masse unødvendige penger, og ofte på de stedene mange andre vil gå spiller de musikk jeg hater. Jeg kan delta for å være sosial, og spiser gjerne med dere. Men festinga har jeg lagt av meg. blir rett og slett for sliten av det. Og hvorfor drive å skifte på plasser? hvorfor skifte nattklubb, puber osv? Har også en dårlig erfaring med at når vi er flere ute sammen blir folk aldri enige om hvor vi skal. Kuttet det bare ut og møtes heller over en kaffe. Sist vi var ute flere så klarte vi ikke bestemme oss for hvor vi skulle "nei liker ikke musikken der" "nei der er det hvertfal dårlig musikk" "der er det kjedelig" "dårlig drikkeutvalg " osv.. så da vi endelig bestemte oss, brukt et par timer liksom, så bestemte 3 seg for å gå hjem, vi 3 siste gikk inn på utestedet, betalte inngangspenger og alt, for å bare være der 1 time og kjede vettet av meg. så fullt inne der at en knapt fikk plass, masete fulle menn. Men jeg er enig med deg at folk har blitt mer usosiale nå. Da jeg var tenåring så var det fullt liv til og med i bygda jeg var fra. nå er det knapt en råner å se ute liksom. Anonymkode: eefa0...5b4 Enig, har blitt veldig dyrt ute. En drink koster jo 120 kr! Og sjefen ville bare spandere en drink til maten, stusselig. Min forrige sjef var skikkelig spandabel og han var nesten en av de siste som gikk for kvelden. Hun her gikk først. Men sant det med valg at utested og at man aldri blir enige. Nei kanskje jeg skal slutte å jobbe for å ha julebord/ lønningspils med jobben. Sjefen maser hele tiden på at vi må planlegge lønningspils med shuffleboard. Men hva skjer, hun spanderer kanskje et spill og så går hun. Denne gangen gikk hun tidlig så hun slapp å betale for shuffleboard. Trist. På forrige jobben hadde vi det faktisk veldig kjekt og det var lite jobbprat. Nå var det masse jobbprat, da falt jeg ut. Ville heller ut å danse, men ingen ville. Anonymkode: 5f502...0ab
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #16 Skrevet 6. januar 2019 Jeg er heller ikke noen tilhenger av å være med på slike julebord sammen med kollegaer og sjefen. Jeg føler at jeg snakker mer enn nok med dem på selve arbeidsplassen. Anonymkode: 13c87...09c 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #17 Skrevet 6. januar 2019 Jeg hadde i alle fall ikke giddet å feste til 4 om natten med mine kolleger Anonymkode: b5f86...080 1
Gent82 Skrevet 6. januar 2019 #18 Skrevet 6. januar 2019 Var det jobb før julebordet eller var det fridag?
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #19 Skrevet 6. januar 2019 Jeg forstår ikke overskriften din. Ser ikke at det var verken unge jenter eller unge gutter som ga seg tidlig. Anonymkode: 2a1a0...a35
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå