Gå til innhold

London - dine beste tips

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er en jentegjeng på 6 stk som skal en lang helg til London i midten av september. Noen som vil gi sine best tips til hvor vi bør spise? Hva vi bør se? Hvor vi bør bo? etc 😁😁😁

Anonymkode: dcf9e...86e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det ligger en laaaang tråd om London lenger bak på forumet hvis du søker. Hva dere bør se kommer veldig an på om dere har vært der før, vil se serverdigheter, shoppe, gå på museum eller bare rusle gatelangs. Et tips er uansett å ta seg en spasertur i en av de mange flotte parkene. St.James's er et godt tips, den ligger mellom Buckingham Palace, Westminster og Trafalgar Square, der er også en koselig kafe for kaffe og kake om dere vil ha et stopp. Liker du te så stikk innom en tebutikk eller tre, mye godt å finne :)

Anbefaler også å ha minst en lunsj på engelsk pub, styr gjerne inna kjedepubene for å finne en bra meny som ikke er masseprodusert. Indisk mat er også et must for min del når jeg er i London, masse gode indiske spisesteder både midt i turiststrøket og selvfølgelig lenger ute. Dishoom er veldig bra og ligger flere steder i byen, anbefaler å reservere bord om du vet du skal dit.

Hvor dere bør bo avhenger av hva dere skal og budsjett. Det er ikke nødvendig å bo kloss på Oxford Street, ofte er det bedre hoteller en kort undergrunnstur eller ett par busstopp unna. Jeg pleier å bo i Bayswater eller Kensington, veldig greit både mtp buss og bane, og både puber og spisesteder rett utenfor døren. 

Anonymkode: c7fb2...ef4

Skrevet

Jeg anbefaler Diana kjole utstillingen på Kensington, rett og slett ha en piknik i en av de mange parkene de har. 😄 

AnonymBruker
Skrevet

The Shard:nordvesta:/ sjekk ut nettstedet, anbefales virkelig!

Camden

London eye

St James park

Tower of London

Winston Churchill war rooms

Båt på Themsen

British museum

Naturhistorisk museum

Anonymkode: 00098...543

AnonymBruker
Skrevet
På 5.1.2019 den 23.03, AnonymBruker skrev:

Det ligger en laaaang tråd om London lenger bak på forumet hvis du søker. Hva dere bør se kommer veldig an på om dere har vært der før, vil se serverdigheter, shoppe, gå på museum eller bare rusle gatelangs. Et tips er uansett å ta seg en spasertur i en av de mange flotte parkene. St.James's er et godt tips, den ligger mellom Buckingham Palace, Westminster og Trafalgar Square, der er også en koselig kafe for kaffe og kake om dere vil ha et stopp. Liker du te så stikk innom en tebutikk eller tre, mye godt å finne :)

Anbefaler også å ha minst en lunsj på engelsk pub, styr gjerne inna kjedepubene for å finne en bra meny som ikke er masseprodusert. Indisk mat er også et must for min del når jeg er i London, masse gode indiske spisesteder både midt i turiststrøket og selvfølgelig lenger ute. Dishoom er veldig bra og ligger flere steder i byen, anbefaler å reservere bord om du vet du skal dit.

Hvor dere bør bo avhenger av hva dere skal og budsjett. Det er ikke nødvendig å bo kloss på Oxford Street, ofte er det bedre hoteller en kort undergrunnstur eller ett par busstopp unna. Jeg pleier å bo i Bayswater eller Kensington, veldig greit både mtp buss og bane, og både puber og spisesteder rett utenfor døren. 

Anonymkode: c7fb2...ef4

Enig!! 

Vi er i London nå på vårt årlige januarweekend her. Vi er ferdig med alle de typiske turistseverdighetene, så der kommer det an på hva dere liker. 

Vi har siste 4 årene bodd på Queensborough, Central Park hotel. Fin og ren hotel, nærme alt med banen! Enkelt å komne seg overalt. Queensway Station ligger 5 min unna, og rett ved der er det butikker og restauranter. De har en indisk, Taste of India, som er en storfavoritt om man liker indisk. Vi har annen hver kveld hos de. Aldri fått bedre indisk noe sted. 

Lenger ned i gata prøvde vi også en kurdisk restaurant, men den kan jeg ikke navnet på nå. Fantastisk mat, masse mat og billig! 

Ellers er det virkelig å anbefale Duck and Waffle og Sushi Samba, men her bør det reserveres på forhånd. Lola’s Cupcakes på Selfridges, Oxford Street, bør prøves om man liker søtsaker. Nyyydelig! 

Anonymkode: 875af...840

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...