AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #1 Skrevet 5. januar 2019 Jeg lurte på om det er noen der ute som har levd som skilsmissebarn med 50/50 deling fra du var ung? Jeg skulle gjerne visst hvordan du har hatt/hadde det. Var det stress for deg, skulle du ønsket et mer permanent hjem, noen fordeler osv.? Min mann vil nå skilles pga ny dame (som han har vært utro med) og vil ha 50/50 fordeling på to barn som er 5 og 3 år. Han mener at det er helt greit at de skifter hjem hver 5 dag da vi ble rådet til at intervallen ikke burde være 7 dager pga minste barn. Da jeg foreslo at vi kunne flytte inn og ut noen måneder for å skjerme barna litt så mente han det ble for mye stress for han, men for ungene gikk det liksom greit.... Jeg får bare vondt i hjerte mitt at de skal sendes frem og tilbake i så ung alder 😥 Anonymkode: 86c2e...8f3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #2 Skrevet 5. januar 2019 Uffda. Jeg var 10 år når foreldrene mine ble skilt med 50/50 omsorg. Kan bare snakke for meg selv, men synes det var mye bedre å bytte "hjem" annenhver uke enn å se/høre foreldrene mine krangle hver dag. Synes egentlig mest synd på seg, siden mannen var utro 💔 Anonymkode: 4c1aa...2de 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #3 Skrevet 5. januar 2019 La han få 50/50. Om kort tid innser han hvor dum det var da jeg tipper med når hun nye må ha disse 1 uke om gangen blir hun veldig bitter og irritert. Klem til deg som har en drittsekk for en mann. Egentlig vil han nok ha 50/50 kun så han ikke må betale barnebidrag. Anonymkode: 64675...80b 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #4 Skrevet 5. januar 2019 Hata det intenst å måtte flytte annenhver uke! Flytta til tanta mi da jeg var 15 år. Der fikk jeg ETT hjem og det ble slutt på pakking og flytting. Anonymkode: c894f...d2b 3
Hr. Aktiv Skrevet 5. januar 2019 #5 Skrevet 5. januar 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurte på om det er noen der ute som har levd som skilsmissebarn med 50/50 deling fra du var ung? Jeg skulle gjerne visst hvordan du har hatt/hadde det. Var det stress for deg, skulle du ønsket et mer permanent hjem, noen fordeler osv.? Min mann vil nå skilles pga ny dame (som han har vært utro med) og vil ha 50/50 fordeling på to barn som er 5 og 3 år. Han mener at det er helt greit at de skifter hjem hver 5 dag da vi ble rådet til at intervallen ikke burde være 7 dager pga minste barn. Da jeg foreslo at vi kunne flytte inn og ut noen måneder for å skjerme barna litt så mente han det ble for mye stress for han, men for ungene gikk det liksom greit.... Jeg får bare vondt i hjerte mitt at de skal sendes frem og tilbake i så ung alder 😥 Anonymkode: 86c2e...8f3 Jeg har vokst opp å er kamerat til flere som er skillsmissebarn. Noen av dem har hatt 50/50. De er ikke i tvil om at det er best mtp. mammatid å pappatid. Ingen dame i verden kan erstatte en pappa å motsatt. Derfor er dette det beste til barnet. For dette skal handle om det beste for barnet å IKKE foreldrene. 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #6 Skrevet 5. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: La han få 50/50. Om kort tid innser han hvor dum det var da jeg tipper med når hun nye må ha disse 1 uke om gangen blir hun veldig bitter og irritert. Klem til deg som har en drittsekk for en mann. Egentlig vil han nok ha 50/50 kun så han ikke må betale barnebidrag. Anonymkode: 64675...80b Man slipper ikke barnebidrag for det. Anonymkode: af63b...f31
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #7 Skrevet 5. januar 2019 https://forskning.no/sovn-helse-forebyggende-helse/skilsmissebarn-med-delt-bosted-har-det-best/368175 Det er også forskning på at barn som har mor som hovedbosted har dårligere kontakt med far enn når der er motsatt. Anonymkode: fedc2...ff3 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #8 Skrevet 5. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man slipper ikke barnebidrag for det. Anonymkode: af63b...f31 Skal være store skjevheter i inntekt for det da. Anonymkode: fedc2...ff3 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #9 Skrevet 5. januar 2019 Synes veldig synd på deg som står midt opp i dette nå. Har vært der selv..... Håper du klarer å være storsinnet nok til å gjøre det beste for barna. Det koster så sinnsykt der og da, men et godt forhold til pappaen og kjæresten hans er så viktig for barnas skyld. Det er vanskelig, men når du får ting på avstand vil dette også gagne deg. Vi har fått til et svært godt samarbeid, der vi kan hjelpe hverandre, kommunisere og generelt er enige om hvordan ting skal være. Jeg liker til og med dama hans nå, selv om jeg holdt på å spy bare av å snoke på FB i starten 🤪 Overhodet ikke svar på det du spurte om her altså!! 😂🙈 Anonymkode: f3f0a...d21 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #10 Skrevet 5. januar 2019 Jeg er stemor til ei på 11, som kom inn i livet mitt som skolestarter (6år). 50/50 er en tilvenningsprosess som krever myeav de voksne. Barn har nok med å flytte hjem hver uke. Etter min mening skal de få slippe å «dra» på store fotball/håndball-alt-der, så da må de voksne ta jobben. For vår del bytter vi i skoletiden. Jenta går fra ett hjem og til det andre etter skolen. En voksen kjører tingene hjem til den andre. Begge foreldrene passer på at barnet får skape sitt eget «hjdm», altså få lære seg rutiner på hver plass. Skape sitt eget soverom og få bestemme hvor pyntebamsen skal stå. Jeg er ei happy stemor 😊 Anonymkode: ab76f...e02 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #11 Skrevet 6. januar 2019 La han få 50/50, men krev at det i starten skal være ett hjem for barna det første halvåret...det vil komplisere forholdet til tispa hans og være til det beste for barna. utroskap er vondt- altoppslukende , bittert , skuffende og jævlig - helt til det plutselig slipper taket.. for meg tok det 3 år for følelsene slapp taket.. nå kan jeg igjen se mannen uten å føle den vonde følelsen .. noen rebonds kan hjelpe akkurat når man står i det er det vanskelig å tro- men det blir bedre .. klem Anonymkode: ea951...3cc 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #12 Skrevet 6. januar 2019 3 timer siden, Hr. Aktiv skrev: Jeg har vokst opp å er kamerat til flere som er skillsmissebarn. Noen av dem har hatt 50/50. De er ikke i tvil om at det er best mtp. mammatid å pappatid. Ingen dame i verden kan erstatte en pappa å motsatt. Derfor er dette det beste til barnet. For dette skal handle om det beste for barnet å IKKE foreldrene. Det beste for BARNET er selvfølgelig å ha et hjem, men fortsatt å ha like mye kontakt med den forelderen det ikke bor hos. Hadde foreldrene brydd seg om barnets beste, så hadde de laget en løsning som fungerte med et hjem. Det klarer de færreste, og de går da over til 50/50 for å gjøre det enklere for seg selv. Om barnet bor fast hos far, så kan mor fortsatt treffe barnet ettermiddag og kveld, delta på fotballtreninger og hjelpe med lekser. Men det klarer tydeligvis ingen, siden de tror det er enten eller. Anonymkode: cdfe1...4ba 1
heipådegsann Skrevet 6. januar 2019 #13 Skrevet 6. januar 2019 Jeg syntes det var ille nok å måtte flytte annenhver helg. Hver avskjedsdag var en gråtedag. Jeg ville ikke til mamma og jeg ville ikke til pappa. Følte jeg aldri fikk ro på meg, og på ett tidspunkt så satt barne-meg å ønsket at en av partene bare kunne dø sånn at jeg og lillebror hadde sluppet all draingen hit og dit (nei, jeg tenkte nok ikke så langt igjennom det, for jeg er kjempeglad i begge to). Ingen av dem lyttet til at jeg ikke ville. Men hvem vet? Kanskje ville jeg trivdes bedre med 50/50? Tviler egentlig, men kan ikke si det sikkert. Fikk endelig ro på meg når jeg flyttet ut som 15åring, da hadde jeg endelig ett ordentlig fast hjem. Og jeg og min samboer har begge snakket om at vi ikke vil at barna våre skal ha det sånn, da vi begge er skilsmissebarn som taklet samværsordningene våre dårlig. Men så er det sånn at jeg har jo ingen ultimat løsning jeg heller. Det måtte ihvertfall vært at foreldre er de som flytter frem og tilbake, eller at barnet har ett hjem men omgås den andre på ettermiddager, kvelder og i helger likevel. Skjønner godt at du ikke vil sende 3åringen frem og tilbake på den måten. Men håper uansett at det ordner seg bra for dere, noen har jo heldigvis gode opplevelser av 50/50 også.
Peter007 Skrevet 6. januar 2019 #14 Skrevet 6. januar 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurte på om det er noen der ute som har levd som skilsmissebarn med 50/50 deling fra du var ung? Jeg skulle gjerne visst hvordan du har hatt/hadde det. Var det stress for deg, skulle du ønsket et mer permanent hjem, noen fordeler osv.? Min mann vil nå skilles pga ny dame (som han har vært utro med) og vil ha 50/50 fordeling på to barn som er 5 og 3 år. Han mener at det er helt greit at de skifter hjem hver 5 dag da vi ble rådet til at intervallen ikke burde være 7 dager pga minste barn. Da jeg foreslo at vi kunne flytte inn og ut noen måneder for å skjerme barna litt så mente han det ble for mye stress for han, men for ungene gikk det liksom greit.... Jeg får bare vondt i hjerte mitt at de skal sendes frem og tilbake i så ung alder 😥 Anonymkode: 86c2e...8f3 Hvordan tror du barna har det når de bare ser far annen hver helg? Er det bedre enn å bytte annen hver uke? 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #15 Skrevet 6. januar 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: https://forskning.no/sovn-helse-forebyggende-helse/skilsmissebarn-med-delt-bosted-har-det-best/368175 Det er også forskning på at barn som har mor som hovedbosted har dårligere kontakt med far enn når der er motsatt. Anonymkode: fedc2...ff3 Her må en jo se hvorfor barna har mindre kontakt med far. At mor har hovedomsorgen, betyr ikke automatisk at hun ønsker å holde far unna. I mitt tilfelle, ønsker ikke far 50/50. Han har nå flyttet et stykke unna med ny dame, og er veldig god på å droppe samvær hvis noe mer spennende dukker opp. En kollega har hovedomsorgen fordi far har giftet seg på nytt og har fått ny familie. Han ønsker ikke lenger kontakt med barna fra første ekteskap. En venninne av meg har barna mest da eksen føler han matcher bedre med barna til ny dame og prioriterer de. Ingen av oss har hatt ønske om å holde barna borte fra far, og strekker oss langt for at de kan være sammen. Derfor provoserer det meg så vanvittig at når mor har hovedomsorgen, blir det ofte framstilt som om hun er den som ødelegger forholdet mellom far og barn. Anonymkode: f5b16...3bd 6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #16 Skrevet 6. januar 2019 6 hours ago, Peter007 said: Hvordan tror du barna har det når de bare ser far annen hver helg? Er det bedre enn å bytte annen hver uke? Bedre ville det ha vært om faren hadde ikke slått piken i en annen dame og tok farskap og ekteskapet mer alvorlig kjære deg. Anonymkode: 64675...80b 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #17 Skrevet 6. januar 2019 Synes det er helt sykt at 2 voksne mennesker ikke kan tenke på det beste for barna (Nå sikter jeg mest til mannen din her og på generell basis) er skilsmisse barn og måtte flytte frem og tilbake.. føltes som jeg hadde en utenfor meg selv opplevelse i 2 år.. skolen gikk nedenom, vennene forsvant og jeg ble en annen.. måtte flytte for meg selv i en alder av 14.. fikk meg jobb og begynte siste året på ungdomsskolen.. måtte lyve for at ingen skulle vite at jeg bodde for meg selv.. ungdomstiden forsvant og det samme gjorde forholdet til mind foreldre.. Skulle ønske jeg kunne bodd samme sted og at foreldrene mine flytta inn og ut.. det er tross alt foreldrene som går fra hverandre! Håper dere finner en god løsning for dere, og at eksen tar til fornuften.. Anonymkode: 3a616...a8c 1
Peter007 Skrevet 6. januar 2019 #18 Skrevet 6. januar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Bedre ville det ha vært om faren hadde ikke slått piken i en annen dame og tok farskap og ekteskapet mer alvorlig kjære deg. Anonymkode: 64675...80b Det er helt irrelevant og helt uinterresant forhold til samarabeidet om barnet i ettertid "kjære deg".
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #19 Skrevet 6. januar 2019 Hatet flyttingen frem og tilbake. Ødela hele barne- og ungdomstiden. 5 dager borte fra den ene eller andre er veldig lenge for en på tre år. Anonymkode: 1614a...b8b
pinar Skrevet 6. januar 2019 #20 Skrevet 6. januar 2019 Ryddet for innlegg med nedsettende innhold. pinar, adm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå