Gå til innhold

Når jeg sier Storbritannia.........


Aragorn ll Elessar

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tenker på en jeg var nabo med som het Brit Tanya, men hun var ikke akkurat så stor

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2019 den 11.46, Sola de skrev:

Skottland, England, Wales og Nord Irland

Nord Irland er ikke en del av Storbritannia. England, Skottland og Wales er en del av Storbritannia. Nord Irland ligger på øya Irland som også republikken Irland ligger på. Nord Irland er en del av det forente kongeriket men ikke en del av Storbritannia.

Det er forskjell på Storbritannia, Det Forente Kongeriket og De Britiske øyer.

Storbritannia- England, Skottland og Wales

De forente kongerriket- England, Skottland, Wales og Nord Irland.

De Britiske øyer- England, Skottland, Wales, Nord Irland og Republikken Irland.

GB-UK-BI-3.png

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Storbritannia (engelsk: United Kingdom, forkortelse UK), offisielt Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland (engelsk: United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland), er et europeisk land og en stat i Vest-Europa. Storbritannia er et konstitusjonelt monarki som omfatter de fire riksdelene England, Wales, Skottland og Nord-Irland. Storbritannia utgjør mesteparten av øygruppen De britiske øyer og omfatter blant annet øya Storbritannia og Nord-Irland på øya Irland.

Wikipedia er enig med meg @Aragorn ll Elessar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sola de skrev:

Storbritannia (engelsk: United Kingdom, forkortelse UK), offisielt Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland (engelsk: United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland), er et europeisk land og en stat i Vest-Europa. Storbritannia er et konstitusjonelt monarki som omfatter de fire riksdelene England, Wales, Skottland og Nord-Irland. Storbritannia utgjør mesteparten av øygruppen De britiske øyer og omfatter blant annet øya Storbritannia og Nord-Irland på øya Irland.

Wikipedia er enig med meg @Aragorn ll Elessar

Nei det er de ikke. Jeg tror ikke du forstår hva du som står der. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Sola de skrev:

Storbritannia er et konstitusjonelt monarki som omfatter de fire riksdelene England, Wales, Skottland og Nord-Irland.

Enig i det. På engelsk skiller de mellom Great Britain og United Kingdom; det gjør vi ikke på norsk, vi sier Storbritannia for begge. Vil vi presisere at vi mener den store øya, må vi skrive øya Storbritannia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...