Gå til innhold

Eggdietten - er den farlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du spiser mindre enn du forbrenner går du ned i vekt. Det spiller ingen rolle om du spiser egg, torsk eller kylling.

Anonymkode: 42797...a0c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke farlig i det hele tatt. Egg er sunt og du vil få i deg alt du trenger ved å spise kun egg. Jeg vil heller anbefale Zero Carb. Den er lettere å holde seg til, synes jeg.  

Anonymkode: b6e05...1d4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir forbaska (og da mener jeg inni helvetes forbanna pisse)lei av egg, og  så snart du starter å spise 'normalt' igjen, legger du rett på deg igjen.

Anonymkode: cbdb9...7af

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er ikke farlig i det hele tatt. Egg er sunt og du vil få i deg alt du trenger ved å spise kun egg. Jeg vil heller anbefale Zero Carb. Den er lettere å holde seg til, synes jeg.  

Anonymkode: b6e05...1d4

Man får ikke i seg c-vitamin. 

Uansett: eneste løsningen er en varig livsstilsendring. Dietter er bare tull. Kutt ut godteri og brus osv og spis litt mindre til hvert måltid. 

Anonymkode: c2343...ba8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://edrugsearch.com/egg-diet/ 

Er det sånn at man kan miste mange kg ved den? Jeg trenger å bli tynnere 😥

 

Anonymkode: 7718b...c72

Har sett på menyen. Det er ikke noe spesielt galt i innholdet, men du vil bli ganske sulten. Tre måltider som er så små...    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra dietter er atkins, ketolyse og vektklubb. Disse hører det også forum til så du hele tiden har noen å konkurrere mot og som er i samme båt. Dessuten er maten sunn. 

Anonymkode: 78531...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen bra dietter. 

Det du må gjøre er å legge om livsstilen din.

Hvis du går på eggdietten, så kommer du til å gå ned i vekt, men det er kun på grunn av lite kalorier og det er en midlertidig diett.

Hva skal du gjøre etter dietten? Hvis du går tilbake til din gamle livsstil, så er det ikke noe poeng. Dermed er det like greit å droppe dietten og heller prøve å endre livsstilen din. 

Få litt mosjon, dropp sauser, feit mat osv.

 

Anonymkode: 95cfa...080

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du synes det er greit å gå ned en del kjapt, for å gå opp minst like mye igjen med en gang etterpå, så kjør på. 
Vil du gå ned i vekt, og holde deg der, så må du heller se på livsstilendring. 

Jeg tviler ikke på at denne kan redusere vekt en stund, men den vil ikke gi varig endring.
 

Anonymkode: bb06d...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er ikke farlig i det hele tatt. Egg er sunt og du vil få i deg alt du trenger ved å spise kun egg. Jeg vil heller anbefale Zero Carb. Den er lettere å holde seg til, synes jeg.  

Anonymkode: b6e05...1d4

 

Oops, jeg antok at det var snakk om "eggefaste" som jeg kjenner fra lavkarbo hvor man skal spise kun egg og mange egg i en uke for å kickstarte vektnedgang igjen. Jeg trekker tilbake "ikke farlig i det hele tatt" fordi dette var jo ikke det jeg trodde. Dette er altfor lite mat og altfor lite fett! Men jeg anbefaler fortsatt å prøve zero carb for en sunn diett. Det er bare tull at rent kjøtt er usunt. Det er prosessert kjøtt som er usunt. Og mye karbohydrater er ikke bra for oss. Jo mindre karbohydrater du spiser, jo lettere går du ned i vekt. Det betyr ikke at du er garantert å gå ned i vekt. Reglene er:

  • Spis kun mat fra dyreriket
  • Ikke spis melk og yoghurt
  • Spis de feteste delene av dyret først
  • Økologisk eller gressforet kjøtt er ikke nødvendig
  • Ikke spis noe fra planteriket
  • Ikke spis vegetabilske oljer
  • Krydder er greit for smakssetting
  • Kosttilskudd er ikke nødvendig
  • Drikk vann
  • Spis når du er sulten
  • Spis til du er mett
  • Ikke tell proteiner eller fett
  • Ikke tell kalorier

Anonymkode: b6e05...1d4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og pass på å få i deg nok salt!

Anonymkode: edd3a...621

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oops, jeg antok at det var snakk om "eggefaste" som jeg kjenner fra lavkarbo hvor man skal spise kun egg og mange egg i en uke for å kickstarte vektnedgang igjen. Jeg trekker tilbake "ikke farlig i det hele tatt" fordi dette var jo ikke det jeg trodde. Dette er altfor lite mat og altfor lite fett! Men jeg anbefaler fortsatt å prøve zero carb for en sunn diett. Det er bare tull at rent kjøtt er usunt. Det er prosessert kjøtt som er usunt. Og mye karbohydrater er ikke bra for oss. Jo mindre karbohydrater du spiser, jo lettere går du ned i vekt. Det betyr ikke at du er garantert å gå ned i vekt. Reglene er:

  • Spis kun mat fra dyreriket
  • Ikke spis melk og yoghurt
  • Spis de feteste delene av dyret først
  • Økologisk eller gressforet kjøtt er ikke nødvendig
  • Ikke spis noe fra planteriket
  • Ikke spis vegetabilske oljer
  • Krydder er greit for smakssetting
  • Kosttilskudd er ikke nødvendig
  • Drikk vann
  • Spis når du er sulten
  • Spis til du er mett
  • Ikke tell proteiner eller fett
  • Ikke tell kalorier

Anonymkode: b6e05...1d4

😂😂🤣 Dummeste jeg har lest på lenge. "Bli syk" dietten burde den ha blitt kalt. 

Anonymkode: 1046c...95c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oops, jeg antok at det var snakk om "eggefaste" som jeg kjenner fra lavkarbo hvor man skal spise kun egg og mange egg i en uke for å kickstarte vektnedgang igjen. Jeg trekker tilbake "ikke farlig i det hele tatt" fordi dette var jo ikke det jeg trodde. Dette er altfor lite mat og altfor lite fett! Men jeg anbefaler fortsatt å prøve zero carb for en sunn diett. Det er bare tull at rent kjøtt er usunt. Det er prosessert kjøtt som er usunt. Og mye karbohydrater er ikke bra for oss. Jo mindre karbohydrater du spiser, jo lettere går du ned i vekt. Det betyr ikke at du er garantert å gå ned i vekt. Reglene er:

  • Spis kun mat fra dyreriket
  • Ikke spis melk og yoghurt
  • Spis de feteste delene av dyret først
  • Økologisk eller gressforet kjøtt er ikke nødvendig
  • Ikke spis noe fra planteriket
  • Ikke spis vegetabilske oljer
  • Krydder er greit for smakssetting
  • Kosttilskudd er ikke nødvendig
  • Drikk vann
  • Spis når du er sulten
  • Spis til du er mett
  • Ikke tell proteiner eller fett
  • Ikke tell kalorier

Anonymkode: b6e05...1d4

Du kan ikke være seriøs?

Anonymkode: f67b2...4c8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

😂😂🤣 Dummeste jeg har lest på lenge. "Bli syk" dietten burde den ha blitt kalt. 

Anonymkode: 1046c...95c

Det er derfor den dietten funket utmerket i ca 2 millioner år kontra den agrikulturelle "bli frisk-dietten".. 🙄

 

Anonymkode: edd3a...621

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man får ikke i seg c-vitamin. 

Uansett: eneste løsningen er en varig livsstilsendring. Dietter er bare tull. Kutt ut godteri og brus osv og spis litt mindre til hvert måltid. 

Anonymkode: c2343...ba8

Askorbinsyre (C- vitamin) finnes i ferskt kjøtt, spesielt lever. Hvordan klarte feks inuiter seg..? 

Det er også slik at dess mindre karbohydrater man spiser, dess mindre behov har man for inntak av askorbinsyre, fordi glukose hemmer for opptak av askorbinsyre.

http://www.orthomolecular.org/library/jom/2005/pdf/2005-v20n03-p179.pdf

Anonymkode: edd3a...621

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er derfor den dietten funket utmerket i ca 2 millioner år kontra den agrikulturelle "bli frisk-dietten".. 🙄

 

Anonymkode: edd3a...621

Ha ha, og hvor i huleste har du det fra 😂🤣 

Anonymkode: 1046c...95c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Prøv eurodiet i stedet. Vet om en blogger som gikk ned masse på det. 

Anonymkode: 82a2a...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egg har alt mennesker trenger i større og mindre mengder, utenom vitamin c. Jeg spiser egg hver dag og det metter bra. Men dette er altfor lite mat og du kommer til å sprekke etterhvert. Spis mindre enn du forbrenner, men ikke så dramatisk mye mindre. Kroppen trenger bra næring når du går ned også. Bedre å gå ned gradvis og stabilt over lang tid med en livsforandring du kan leve med.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

😂😂🤣 Dummeste jeg har lest på lenge. "Bli syk" dietten burde den ha blitt kalt. 

Anonymkode: 1046c...95c

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke være seriøs?

Anonymkode: f67b2...4c8

Dere har åpenbart ikke peil. Dette er ketolyse eller hard lavkarbo.

Anonymkode: c257f...a83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

😂😂🤣 Dummeste jeg har lest på lenge. "Bli syk" dietten burde den ha blitt kalt. 

Anonymkode: 1046c...95c

Du kan kalle det hva du vil, men det er riktigere å kalle det "bli frisk-kosthold". :) Faktisk er en veldig stor andel av nullkarbere eks-veganere. Fordi de ødela helsa ved å kutte ut animalske råvarer, så eneste måten å prøve å få tilbake helsa si å spise kun rene animalske råvarer. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke være seriøs?

Anonymkode: f67b2...4c8

Jovisst, jeg er helt seriøs. Jeg vet at det høres utrolig ut for de fleste nordmenn, men et kosthold bestående av kun rent kjøtt/innmat/sjømat og vann er veldig sunt. Og vi har hele befolkningsgrupper som har levd på et slikt kosthold i mangfoldige generasjoner med utmerket helse. Så har vi dette kostholdet som vi blir anbefalt å spise fra staten nå som vi kun har spist i noen tiår og som ble presset frem uten bevis (lang historie som jeg kan skrive her hvis noen er interessert) og i løpet av denne tiden har en haug med sykdommer eksplodert. Og deres nye anbefalinger da er å gjøre enda mer av dette...

Anonymkode: b6e05...1d4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...