Gå til innhold

Hva skjer om man er singel for lenge?

Paprika91

Anbefalte innlegg

På 5.1.2019 den 13.55, Paprika91 skrev:

Hei 

Jeg ble singel etter et langt forhold for 5 år siden. I disse årene har jeg vært gjennom en del faser: ekstremt kjærlighetssorg som tok meg 2,5år, "ligge rundt"-fasen uten glede, date en håndfull uinteressante menn jeg fant på tinder og nå: gitt opp. Jeg har sluttet å identifisere meg som singel og har mistet all interesse for det motsatte skjønn. Jeg har på en måte blitt så vant til å være alene at jeg har slutta å tenke at jeg har lyst på kjæreste. For innerst inne hadde det vært trivelig å delt livet med noen, men samtidig så har jeg akseptert at det sannsynligvis ikke vil skje og at det er ok, så jeg bryr meg ikke noe mer om det.  Jeg er i tillegg veganer, og opplever at ingen menn vil dele livet sitt med noen er det (unntak: veganske menn), men jeg har ikke tenkt at mannen må være veganer for det blir bare dumt å filtrere folk etter livssyn.

Jeg syns også at menn er blitt lite interessant, og jeg vet ikke om det er fordi kynismen har tatt over pga tinder. Det er de samme tomme samtalene, de samme skuffelsene, de samme ghoste-teknikkene, de samme som alltid stopper å holde kontakt for å så ta kontakt etter en god stund, de samme diskusjonene. 

Er det her sirkelen slutter? Er det nå jeg blir evig singel? En catlady? Flere som har vært i samme situasjon?

Jeg lurte på om noen har gått fra å være singel veldig lenge og til slutt havnet i et forhold?

Mange spørsmål.. Men jeg er 27 år, og alle rundt meg er i ferd med å etablere seg mens jeg er bare "øh, jeg skal jo leve livet først? hva skjer med at alle popper unger og kjøper hus? Vi er vel ikke ferdig med å være ung og fri ennå?"

Det som skjedde meg meg var at jeg ga opp, slapp alle forventninger og sluttet å se fremover og planlegge livet. Jeg sa det aldri høyt - nå gir jeg opp - men jeg kjente det i hver eneste åndedrett og celle i kroppen at deiting og menn gir meg jo ingenting. Det koster, men gir ingenting tilbake. Og da gikk ikke regnskapet opp; når man uansett bare taper hvorfor ikke bare bruke tiden på noe annet? 

Jeg ble veldig selvstendig. Emosjonelt, sosialt, økonomisk, you name it. Jeg elsker mitt eget selskap. Jeg lever sterkt i nuet for fremtiden skremmer meg. Jeg vet jeg har gått glipp av mye. Men samfunnet vårt fungerer ikke etter våre lengsler og lyster, så hvorfor ikke gi slipp på de? 

Noen vil kalle meg sær og jeg simpelthen elsker katter :)  Jeg går mye i skogen, den vibrerer av liv og jeg suger alt til meg. Jeg gleder meg over soloppganger og solnedganger, stjernehimmel, god mat om jeg får det, gode venner og god familie. Og det er nok for meg. 

Anonymkode: e589b...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var singel fra jeg var 18 til jeg var 28, og tenkte vel ofte at jeg kom til å ende opp som en av disse evig single. Tenkte at å bli "crazy cat lady" sikkert kunne være ganske bra - og det tror jeg for så vidt fortsatt. Jeg vil bare ha kjæreste dersom han har noe bra å tilføre, det er ikke sånn at jeg må ha kjæreste for en hver pris. Men så snublet jeg plutselig over Drømmemannen med stor D, og har nå vært i forhold noen år. Det er så mange menn der ute, og det finnes noen for alle. De har visst en tendens til å dukke opp når man minst forveter det. 

Det at du er veganer er sikkert en dealbreaker for noen, men garantert ikke for alle. Samboeren min hadde ikke vært plaget av det, det vet jeg - for jeg spurte en gang. Så lenge ikke du er en veganer som vil tvinge andre til å også spise vegansk eller nekter å ha kjøtt i kjøleskapet og sånn da, for da MÅ man jo være sammen med noen som deler akkurat det med veganisme. 

Anonymkode: f85d7...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2019 den 16.53, AnonymBruker skrev:

Jo lengre jeg er singel, jo bedre syns jeg at jeg har det. Pr i dag kunne det aldri falt meg inn å gått inn i et nytt forhold.

Når man i tillegg leser alt det sinnssyke ang forhold her på forumet, priser man seg lykkelig hver eneste dag som singel:-)

Mann 43.

Anonymkode: 747aa...d57

Enig, tenker akkurat det samme.

Kvinne,51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Maleficenta skrev:

Kjøttetere blir jo dissa nord og ned av veganere. Jeg gidder ikke å ha dårlig samvittighet for å spise kjøtt

Jeg opplever det stikk motsatte.

Anonymkode: 5ff92...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever det stikk motsatte.

Det er fordi kjøttetere er lei av å bli misjonert fir av veganere sim ofte er spik spenna gærne. De samme folka som er imot vaksiner ig fluor 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/5/2019 at 1:55 PM, Paprika91 said:

Jeg har sluttet å identifisere meg som singel og har mistet all interesse for det motsatte skjønn. Jeg har på en måte blitt så vant til å være alene at jeg har slutta å tenke at jeg har lyst på kjæreste. For innerst inne hadde det vært trivelig å delt livet med noen, men samtidig så har jeg akseptert at det sannsynligvis ikke vil skje og at det er ok, så jeg bryr meg ikke noe mer om det.

Jeg nådde dette punktet noen år før deg, og hadde ingen form for romantiske eller seksuelle relasjoner. Tiden gikk, og etter hvert så ble jeg bare mer og mer ensom. Det begynte å gnage, og spise meg opp innvendig, men da var det ikke lenger bare-bare å gjøre noe med det. For det første så har jeg aldri vært populær blant jenter, mildt sagt, og i tillegg så ble jeg redd. Livredd. Frykten for å ikke være bra nok og for å bli avvist dominerer meg, og styrer og ødelegger livet mitt. Jeg vil gjerne, men nå har jeg passert 40, og jeg klarer bare ikke lenger å finne glede i de små tingene i hverdagen. Alt er bare "helt ok", og ingenting gjør meg glad, over tid. Jeg forstår virkelig ikke dette med kjærlighet, dating og flørting heller, så det blir aldri noe med noen. Forelsker meg, men det er aldri gjensidig, så jeg klarer bare ikke å tro på at det er mulig lenger.

Anbefales ikke.

Anonymkode: 33bce...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Maleficenta skrev:

Det er fordi kjøttetere er lei av å bli misjonert fir av veganere sim ofte er spik spenna gærne. De samme folka som er imot vaksiner ig fluor 

Jeg kjenner ingen sånne veganere, men vet at de finnes utifra kommentarer jeg ser i kommentarfeltene under diverse artikler som postes. Prøver å unngå det. Det finnes "ekstremister" på begge sider, men de fleste holder seg midt på skalaen. På mine SoMe er det faktisk kjøtteterne som slenger dritten, men siden ingen i deres omgangskrets egentlig føler seg truffet, får de null i respons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Maleficenta said:

Du fremstår ikke spesielt opplyst. De aller fleste «kjente» anti-vaxxerne er ikke veganere.

Anonymkode: ba1dd...cbf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...