Gå til innhold

Hva skjer om man er singel for lenge?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei 

Jeg ble singel etter et langt forhold for 5 år siden. I disse årene har jeg vært gjennom en del faser: ekstremt kjærlighetssorg som tok meg 2,5år, "ligge rundt"-fasen uten glede, date en håndfull uinteressante menn jeg fant på tinder og nå: gitt opp. Jeg har sluttet å identifisere meg som singel og har mistet all interesse for det motsatte skjønn. Jeg har på en måte blitt så vant til å være alene at jeg har slutta å tenke at jeg har lyst på kjæreste. For innerst inne hadde det vært trivelig å delt livet med noen, men samtidig så har jeg akseptert at det sannsynligvis ikke vil skje og at det er ok, så jeg bryr meg ikke noe mer om det.  Jeg er i tillegg veganer, og opplever at ingen menn vil dele livet sitt med noen er det (unntak: veganske menn), men jeg har ikke tenkt at mannen må være veganer for det blir bare dumt å filtrere folk etter livssyn.

Jeg syns også at menn er blitt lite interessant, og jeg vet ikke om det er fordi kynismen har tatt over pga tinder. Det er de samme tomme samtalene, de samme skuffelsene, de samme ghoste-teknikkene, de samme som alltid stopper å holde kontakt for å så ta kontakt etter en god stund, de samme diskusjonene. 

Er det her sirkelen slutter? Er det nå jeg blir evig singel? En catlady? Flere som har vært i samme situasjon?

Jeg lurte på om noen har gått fra å være singel veldig lenge og til slutt havnet i et forhold?

Mange spørsmål.. Men jeg er 27 år, og alle rundt meg er i ferd med å etablere seg mens jeg er bare "øh, jeg skal jo leve livet først? hva skjer med at alle popper unger og kjøper hus? Vi er vel ikke ferdig med å være ung og fri ennå?"

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Etter ca 15-16 års forhold vært singel i 4-5 år. Har hatt noen flørter og har også en jeg treffer innemellom, men ikke noe seriøst. Jeg tenker ikke å være singel resten av mitt liv, på en måte ønsker jeg å finne kjærligheten. Men samtidig er det godt å være alene også. Jeg tenker ting kan oppstå når en minst venter det.

Jeg har nok blitt mer kynisk i løpet av årene som singel.

P.s tror ikke det avgjørende er at du er veganer.

Anonymkode: 264b0...53f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Paprika91 skrev:

Hei 

Jeg ble singel etter et langt forhold for 5 år siden. I disse årene har jeg vært gjennom en del faser: ekstremt kjærlighetssorg som tok meg 2,5år, "ligge rundt"-fasen uten glede, date en håndfull uinteressante menn jeg fant på tinder og nå: gitt opp. Jeg har sluttet å identifisere meg som singel og har mistet all interesse for det motsatte skjønn. Jeg har på en måte blitt så vant til å være alene at jeg har slutta å tenke at jeg har lyst på kjæreste. For innerst inne hadde det vært trivelig å delt livet med noen, men samtidig så har jeg akseptert at det sannsynligvis ikke vil skje og at det er ok, så jeg bryr meg ikke noe mer om det.  Jeg er i tillegg veganer, og opplever at ingen menn vil dele livet sitt med noen er det (unntak: veganske menn), men jeg har ikke tenkt at mannen må være veganer for det blir bare dumt å filtrere folk etter livssyn.

Jeg syns også at menn er blitt lite interessant, og jeg vet ikke om det er fordi kynismen har tatt over pga tinder. Det er de samme tomme samtalene, de samme skuffelsene, de samme ghoste-teknikkene, de samme som alltid stopper å holde kontakt for å så ta kontakt etter en god stund, de samme diskusjonene. 

Er det her sirkelen slutter? Er det nå jeg blir evig singel? En catlady? Flere som har vært i samme situasjon?

Jeg lurte på om noen har gått fra å være singel veldig lenge og til slutt havnet i et forhold?

Mange spørsmål.. Men jeg er 27 år, og alle rundt meg er i ferd med å etablere seg mens jeg er bare "øh, jeg skal jo leve livet først? hva skjer med at alle popper unger og kjøper hus? Vi er vel ikke ferdig med å være ung og fri ennå?"

Evig singel? Du er 27... ikke 77. 

Snart kommer du i den alderen da mange setter igang med "runde 2". Altså det blir mange nyskilte og nyseparerte på markedet. 

Og ja, mange har værr singel lenge før de havnet i forhold. For meg tok det nesten 14 år fra slutten på ett forhold, og over i det neste (som jeg nå har vært i i nærmere 20 år). 

Anonymkode: ad9bc...b4d

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Paprika91 said:

Hei 

Er i samme situasjon som deg og har egentlig konkludert med at jeg kommer til å være singel helt til jeg møter noe jeg virkelig faller for. Altså kjærlighet ved første blitt type ting. 

Anonymkode: b1dce...488

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer litt på det med veganer, hvordan opplever du at ingen menn ønsker å dele livet sitt pga det? Jeg tror mange har fordommer og skriver du det i datingfasen kan det være at de blir skeptisk. Jeg har aldri opplevd at det er et problem, men dette er ofte noe de har fått vite senere når vi har blitt kjent. Jeg har da spist vegansk uten at de har tenkt over det og så har jeg nevnt det fordi vi har snakket om det. Jeg tror ikke det er her det ligger ihvertfall. (Og ikke hør på hva menn på kg sier).

Anonymkode: 87a58...4e3

• Liker 4
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Snart kommer du i den alderen da mange setter igang med "runde 2". Altså det blir mange nyskilte og nyseparerte på markedet. 

Og ja, mange har værr singel lenge før de havnet i forhold. For meg tok det nesten 14 år fra slutten på ett forhold, og over i det neste (som jeg nå har vært i i nærmere 20 år). 

Men det er jo nå livet skjer :P Aner jo ikke hvor gammel man blir. Men jeg tar poenget ditt. 

Jeg vet ikke om jeg vil ha "runde 2-menn" 🙈 Mulig jeg er ganske fordømmende her, men det virker for stress å ta over noe "brukt". Dvs bonusbarn, potensielt drama fra ekser som du aldri blir kvitt og for mye historie. Livet er fort kort til å drasse på 300kg bagasje. 

Hyggelig at du endte opp med noen til slutt :) 

Er i samme situasjon som deg og har egentlig konkludert med at jeg kommer til å være singel helt til jeg møter noe jeg virkelig faller for. Altså kjærlighet ved første blitt type ting. 

Anonymkode: b1dce...488

Samma her!

Når jeg først liker singel-tilværelsen så skal det mye til før det byttes ut (altså; jeg mangler ikke på "friere", så om jeg var desperat nok så hadde jeg hatt kjæreste for flere år siden, men jeg gidder ikke bare bli sammen med noen for å ikke være alene. Jeg må være forelska :P Noe som bør være en selvfølge, men jeg har snakka med flere (både menn og kvinner) som bare blir sammen med noen uten å like de så mye som de bør, men det er behagelig)

Jeg lurer litt på det med veganer, hvordan opplever du at ingen menn ønsker å dele livet sitt pga det? Jeg tror mange har fordommer og skriver du det i datingfasen kan det være at de blir skeptisk. Jeg har aldri opplevd at det er et problem, men dette er ofte noe de har fått vite senere når vi har blitt kjent. Jeg har da spist vegansk uten at de har tenkt over det og så har jeg nevnt det fordi vi har snakket om det. Jeg tror ikke det er her det ligger ihvertfall. (Og ikke hør på hva menn på kg sier).

Anonymkode: 87a58...4e3

Jeg prøver jo å holde det hemmelig så jeg sier det aldri selv.. Men de har feks sett at jeg spiser veggismat eller bestiller det, og da kommer spørsmålet "du er ikke sånn vegetarianer vel?" (og da blir jeg alltid usikker på hvordan jeg skal reagere.. Jeg er jo veganer i tillegg, så det er level 100 i forhold i deres verden. Det er jo en tydelig undertone i negativ retning).  Det har skjedd flere ganger at jeg har truffet folk som sier ting med den tonen.. Sier kanskje noe om hva slags menn jeg klarer å rote meg borti :P 

Glemmer ikke da jeg møtte en fyr for noen uker siden.. Han vare så gira. Plutselig sier venninna mi foran han noe om at jeg er veggis, og da ble han sjokkert. Han så jeg aldri igjen. Like greit. Jeg vil ikke ha en mann med tunnelsyn.

Takk for det. Jeg skal ikke lytte til kg-menn.. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var singel fra jeg var 26 til jeg var 34. Nå har jeg hatt kjæreste i over 6 år og samboer i nesten 5 med en 7 år yngre hunk ;)

Bruk noe annet enn tinder? Har ikke brukt tinder selv, men har inntrykket av at det er mange som bare er ute etter et ligg der?

Forholdet ditt kan vel ikke ha vært så veldig langt, om det ble slutt når du var 22? Var det en tenåringsforelskelse?

Langt fra alle menn som er 27 har vært gift eller har barn osv..de færreste faktisk.

Anonymkode: 00a09...ef5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

jeg er 27 og har aldri hatt kjæreste.

Anonymkode: 824d4...1df

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette stemmer vel ikke? Gjennomsnittsalder for første ekteskap for menn er vel rundt 33 og første barn 35. Så TS er egentlig i riktig alder for å finne noen å date noen år før de gifter seg. 

Anonymkode: 7d44c...564

• Liker 8
Skrevet

Jeg er 38 år og har heller aldri hatt kjæreste. Får det bare ikke til.

• Liker 1
Skrevet

Man kan ikke være singel for lenge. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har "etablert meg på nytt" i en alder av 28, etter å ha vært i et langt forhold før det, og gift. Dog var jeg ikke singel så lenge da. 

Men livet er virkelig ikke over når du er 27 😛 selv ikke på etableringsplan :)

Anonymkode: 8e33c...c06

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man trives hvertfall mer og mer i sitt eget selskap og blir mindre og mindre tolerant for kjedelige sosiale aktiviteter og ugivende samtaler. Det er naturlig å tenke som deg at man vil leve livet sitt før det blir barn og hele pakka og jeg syns ikke du skal verken stresse med det, eller tenke at du blir evig singel nå bare fordi du trives som singel akuratt nå. Årene fra 26-32 er de årene man utvikler og vokser mest på, så om 4-5 år så er du sannsynligvis mer klar for et forhold :) Nyt singellivet og egentiden mens du har den! 

Anonymkode: a8023...105

• Liker 4
Gjest tooquiet
Skrevet

Jeg er 35 og har aldri hatt kjæreste. Har det vanskelig for å stole på folk, og finne folk å relatere meg til.

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Den "runde 2" består dessverre ofte av desperat ligge-rundt-fase, ikke minst for mange av de som kommer ut av et forhold med barn og forpliktelser. "Nå skal jeg leve livet, skal f... aldri inn i noe forhold!" Men inni denne mølja kan det finnes en og annen perle.

TS, det er ingen som kan vite hva framtiden bringer for deg når det gjelder forhold. Uansett gjelder det å ordne livet ditt nå så bra du kan og være den du er, så har du det godt med deg selv: Det er viktig! Vær glad i deg selv og ditt liv, så kan det hende du en dag møter noen som virkelig ønsker å bli kjent med dette, og dele sitt liv med ditt.

Anonymkode: 95810...16f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den "runde 2" består dessverre ofte av desperat ligge-rundt-fase, ikke minst for mange av de som kommer ut av et forhold med barn og forpliktelser. "Nå skal jeg leve livet, skal f... aldri inn i noe forhold!" Men inni denne mølja kan det finnes en og annen perle.

Anonymkode: 95810...16f

Hvorfor går folk (menn?) ut fra at når jenter nyter å være single så er det fordi de ligger rundt? Når jeg har vært langtidssingel har jeg ikke rørt en eneste mann på årevis og det er dét som gjør det så fantastisk med å være singel også at man slipper å stresse over noen mann! 

Anonymkode: a8023...105

• Liker 7
Skrevet
10 timer siden, Paprika91 skrev:

Hei 

Det må være noe av det dummeste jeg har hørt. Beklager at du føler det sånn men har noen virkelig droppa deg eller blitt mindre interessert i deg for at du er veganer? Folk må da få lov til å spise det de vil og være som de vil. Du har virkelig vært uheldig med oss mannfolk. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

jeg er 27 og har aldri hatt kjæreste.

Anonymkode: 824d4...1df

jeg er 35 og har heller aldri hatt kjæreste!

Anonymkode: 1fd67...b17

Skrevet

Er man singel for lenge blir man til en trollmann.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det at du er veganer ER en spesialprefereranse som vil forkludre mye og gjøre "datingpoolen" din mindre.

Jeg har selv vært single lenge, nettopp fordi jeg også har en viktig preferanse som ekskluderer mange, men som er så viktig for meg at jeg ikke kan legge den til side, uten å legge meg selv til side. Jeg har prøvd, og det funker ikke.

Det viktigste er å være seg selv, å være trygg i sine behov og preferanser, og ikke minst å tenke slik at en først må være seg selv og være fornøyd med det, alene, og så tenke på en eventuell partner, som kan tilføre positivitet til din tilværelse.

En partner skal være en som tilfører positivitet og glede til det livet du allerede har.

Anonymkode: 519ae...855

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...