AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #1 Skrevet 5. januar 2019 Det er min svigermor, oldemor til mine barnebarn,,ikk slag før jul, men har begynt å prate litt. Er fremdeles lam på den ene siden og avhengig av hjelp, men er på et opptreningssenter. Det er planlagt dåp om to uker. Skal jeg foreslå at de utsetter den par måneder så hun har mulighetl å være med? Jeg innrømmer at jeg vil savne henne der, men vet ikke om hun er friskere nærmere våren. Jeg kan spørre min svigersøster. Selv er jeg ikke i den rollen at jeg kan få info fra behandlingstedet. Hva ville dere gjort? Hun er en eldre dame som virker oppegående til tross for hjerneslaget og jeg vet hun setter pris på å bli verdsatt og være med å feire dåp, bursdager og andre begivenheter. Anonymkode: 894ff...5c9 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 5. januar 2019 #2 Skrevet 5. januar 2019 Selvfølgelig utsetter du dåpen.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #3 Skrevet 5. januar 2019 Kan hun ikke være med, i rullestol f.eks.? Min bestemor fikk mange, gjentatte slag og bodde lenge på sykehjem. Vi var alltid å hentet henne ved tilstelninger, vi bare gav beskjed til sykehjemmet en stund på forhånd - så skiftet de på henne og hjalp henne å pynte seg før vi kom og hentet Da kunne hun være med noen timer. Anonymkode: 54205...97e 20
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #4 Skrevet 5. januar 2019 Jeg hadde utsatt dåpen. Anonymkode: 258c3...a3c 5
Chantielle Skrevet 5. januar 2019 #5 Skrevet 5. januar 2019 Ja,foreslå å utsette. Så lenge som oldemoren er klar i hodet osv,så vil hun nok synes det er veldig trist å ikke kunne få delta. 5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #6 Skrevet 5. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Det er min svigermor, oldemor til mine barnebarn,,ikk slag før jul, men har begynt å prate litt. Er fremdeles lam på den ene siden og avhengig av hjelp, men er på et opptreningssenter. Det er planlagt dåp om to uker. Skal jeg foreslå at de utsetter den par måneder så hun har mulighetl å være med? Jeg innrømmer at jeg vil savne henne der, men vet ikke om hun er friskere nærmere våren. Jeg kan spørre min svigersøster. Selv er jeg ikke i den rollen at jeg kan få info fra behandlingstedet. Hva ville dere gjort? Hun er en eldre dame som virker oppegående til tross for hjerneslaget og jeg vet hun setter pris på å bli verdsatt og være med å feire dåp, bursdager og andre begivenheter. Anonymkode: 894ff...5c9 Er det din unge? Om ikke ville jeg holdt munn. Anonymkode: a0676...b12 32
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #7 Skrevet 5. januar 2019 Just now, AnonymBruker said: Er det din unge? Om ikke ville jeg holdt munn. Anonymkode: a0676...b12 Hun kan da foreslå det? Anonymkode: 258c3...a3c 6
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #8 Skrevet 5. januar 2019 Jeg tenker også at hun kan synes det er leit å ikke få være med. Dato for dåp ble bestemt litt på grunn av at det er flere bursdager rundt samme dato, og noen bor ikke i Norge. Men om de utsetter par måneder tror jeg likevel de andre har mulighet til å delta selv om det ikke blir rundt alle bursdagene i familien. Hun er over åtti år, og jeg synes man skal ta hensyn. Nå har jeg sendt en melding og spurt om de kan undersøke om hun kan være med, uten å nevne at de kan utsette dåpen. De er voksne og bør klare tenke selv. Ba de snakke med min svigersøster og høre. Ts Anonymkode: 894ff...5c9 8
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #9 Skrevet 5. januar 2019 Hvorfor kan hun ikke være med på dåpen? Anonymkode: 28e38...7e6 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #10 Skrevet 5. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det din unge? Om ikke ville jeg holdt munn. Anonymkode: a0676...b12 Hvorfor kan jeg ikke nevne at jeg gjerne vil ha oldemor med? Hvorfor skal alle holde munn? 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hun kan da foreslå det? Anonymkode: 258c3...a3c Det er det jeg prøver å få frem, overfor foreldrene har jeg holdt en forsiktig tone i meldingen. De skal besøke oldemor i dag. Ts Anonymkode: 894ff...5c9 5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #11 Skrevet 5. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kan jeg ikke nevne at jeg gjerne vil ha oldemor med? Hvorfor skal alle holde munn? Det er det jeg prøver å få frem, overfor foreldrene har jeg holdt en forsiktig tone i meldingen. De skal besøke oldemor i dag. Ts Anonymkode: 894ff...5c9 Du bestemmer da ikke en dritt ang.andres dåp.. Anonymkode: c5b43...468 31
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #12 Skrevet 5. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kan hun ikke være med på dåpen? Anonymkode: 28e38...7e6 Hun har hatt et alvorlig slag. Det er dette jeg ber de undersøke nå for jeg tror ikke de har hatt tid til å tenke på det med full jobb og flere barn. Ts Anonymkode: 894ff...5c9 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #13 Skrevet 5. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du bestemmer da ikke en dritt ang.andres dåp.. Anonymkode: c5b43...468 Nei, men det gjør du? Du er ikke engang i min familie. Regnet med at det kom sure kommentarer. Jeg har ikke sagt at jeg bestemmer noe, har jeg? Ts Anonymkode: 894ff...5c9 13
*nordby* Skrevet 5. januar 2019 #14 Skrevet 5. januar 2019 Vet ikke hvor i landet dere bor, men her må man faktisk søke om dåpsdato nesten samme uke som barnet er født (Lørenskog). Jeg synes det er egoistisk å be om å flytte dåpsdato da mange har satt av helgen, bestilt flybilletter (de som kommer utenlands fra), din svigermor kan delta et par timer i rullestol. 40
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #15 Skrevet 5. januar 2019 1 minutt siden, *nordby* skrev: Vet ikke hvor i landet dere bor, men her må man faktisk søke om dåpsdato nesten samme uke som barnet er født (Lørenskog). Jeg synes det er egoistisk å be om å flytte dåpsdato da mange har satt av helgen, bestilt flybilletter (de som kommer utenlands fra), din svigermor kan delta et par timer i rullestol. Jeg vet ikke noe om når man må søke, men de søkte ikke samme uke som barnet ble født. Det med flybilletter tenkte jeg ikke på, og jeg håper svigermor kan delta et par timer i rullestol hvis hun selv ønsker det. Ts Anonymkode: 894ff...5c9
Kontormus Skrevet 5. januar 2019 #16 Skrevet 5. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bestemmer da ikke en dritt ang.andres dåp.. Anonymkode: c5b43...468 Ja, du er nok en drøm og ha i familien. Nå er vel ts mor til en av foreldrene, så det er greit å si hva hun syns uten at det er det samme som å "bestemme". 9
*nordby* Skrevet 5. januar 2019 #17 Skrevet 5. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke noe om når man må søke, men de søkte ikke samme uke som barnet ble født. Det med flybilletter tenkte jeg ikke på, og jeg håper svigermor kan delta et par timer i rullestol hvis hun selv ønsker det. Ts Anonymkode: 894ff...5c9 Håper det ordner seg for dere 👍 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #18 Skrevet 5. januar 2019 Her lukter det smisking. Har du et så nært forhold til svigermor eller må du rette opp litt nå når hun har blitt dårlig og kanskje ikke har så lenge igjen? Anonymkode: ff843...c86 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #19 Skrevet 5. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Her lukter det smisking. Har du et så nært forhold til svigermor eller må du rette opp litt nå når hun har blitt dårlig og kanskje ikke har så lenge igjen? Anonymkode: ff843...c86 Anonymkode: 258c3...a3c 17
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #20 Skrevet 5. januar 2019 Jeg jobber i omsorgsboliger, men tror det er ganske likt på rehab på sykehjemmet mtp å tilrettelegge. Dere vet jo ikke hvor lang tid hun vil trenge med rehab, ei heller om hun blir noe bedre etter rehab. Synes derfor dåpen skal gå sin gang, også får svigermor være med de timene hun orker. Det er ikke sikkert at hun orker så mange timene. En annen ting er at det er vel en dåpskjole som skal passe? Anonymkode: 25309...f14 30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå