AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #21 Skrevet 6. januar 2019 Fra tidligere tråder her på Kvinneguiden, så har holdningen stort sett vært at det er mye bedre å melde fra en gang for mye, enn å nelde fra en gang for lite. Og i tråd-starter sitt tilfelle her, så ble vel denne saken henlagt temmelig kjapt. Så hvorfor gidde å planlegge "hevn" i flere ÅR etter at dette skal ha skjedd? Anonymkode: 30799...cc3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #22 Skrevet 6. januar 2019 20 hours ago, AnonymBruker said: Det er kun løgner og antakelser. Og ja, det er faktisk ulovlig å sende inn falske bekymringsmelder, fordi bv må bruke unødvendige ressurser på det. Jeg personlig kunne gått videre i livet, men jeg kjenner flere som er i konflikt med henne og det vurderes å få med disse 2-3 andre som også har vært hennes ofre for falsk bekymringsmelding, fordi min sak alene blir nok ikke fulgt opp. TS Anonymkode: 2cb15...63d Hvilken lovparagraf ville du anmelde etter? Det er ikke ulovlig å være bekymret. BEKYMRINGsmelding - smak litt på ordet. Hvis bekymringsmeldingen inneholder løgn, kan du eventuelt gå til privat søksmål om du har lidt økonomisk tap som følge av løgnen. Du kan ikke anmelde eller saksøke noen fordi du føler deg fornærmet. Anonymkode: 9fee3...d06 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #23 Skrevet 7. januar 2019 Jeg forstår at dette har vært tungt TS. Jeg opplevde det samme selv en gang. Var ene søskenbarnet mitt som sendte en bekymringsmelding hvor hun påstod at jeg var utsatt for incest av pappa og at vi hadde et unaturlig forhold. Det var selvfølgelig ikke noe sannhet i det. Og desverre er jeg ikke den eneste som hun har sendt slike bekymringsmeldinger om. Det er 8 år siden dette skjedde og jeg blir fremdeles sint når jeg tenker på det, og vil nok aldri tilgi henne. Har ikke hatt noe kontakt med dette søskenbarnet siden og kommer nok til å holde meg langt unna henne resten av livet. Når det gjelder å hevne seg så er det jo absolutt fristende at det skal få en konsekvens, men jeg har ikke anmeldt henne eller noe liknende. Som andre over nevner trenger man ikke være sikker på noe for å sende en bekymringsmelding, og det er også lov å ta feil. Selv om søskenbarnet mitt hadde skrevet at dette er noe hun vet og jeg vet med meg selv at hun løy, blir det vanskelig å skulle bevise i en rettssak, dessuten ville det hele blitt en stor belastning og jeg orker ikke tanken på å se henne igjen. Jeg tar meg selv i å søke henne opp på Facebook bare for å se om hun har fått ny jobb som innebærer kontakt med barn eller andre sårbare grupper. Hun har en historikk på å være voldelig og har forfalsket vitnemål tidligere, tenkte derfor å gjerne si ifra til ny arbeidsgiver i så tilfelle. Anonymkode: 3954e...dc3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #24 Skrevet 7. januar 2019 Det vil aldri bli konsekvenser av en slik anmeldelse fra din side. En bekymringsmelding er nemlig nettopp det, en melding om at man er bekymret. Deretter er det Barnevernet sin jobb å finne ut om det er grunnlag for bekymringen og er det ikke det blir saken henlagt. Det betyr ikke at det var galt å sende bekymringsmelding, for det er ikke den som sender meldingen som skal avgjøre om det faktisk er omsorgssvikt, det holder med en mistanke. Du bruker unødvendig tid og energi på noe som burde være et tilbakelagt kapittel. Gå videre i livet ditt. Anonymkode: 3d061...49d
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #25 Skrevet 7. januar 2019 Jeg hadde vurdert å anmelde. Anonymkode: b99ed...232
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #26 Skrevet 7. januar 2019 Tror ikke det har noen hensikt. Vi ble også meldt til barnevernet, av en nyansatt lærer som ikke tålte at vi var uenig i en avgjørelse hun hadde tatt. Da kom hun med masse løgner, og når det kommer fra skolen blir det selvsagt tatt alvorlig. Det var en helt jævli periode i vårt liv og fikk i grunn store konsekvenser for oss på andre måter. Saken ble henlagt og på hjemmebesøket kunne bv fortelle at de var litt forundret fordi de hadde fått svar på henvendelsene de sendte rundt, og skolen hadde ingen bekymringer. Saken ble henlagt, men det har gjort meg livredd og konfliktsky! Vi hadde lenge lyst til å ta hevn på læreren. Hun flyttet herfra like etterpå, og det gjorde at vi delvis klarte å legge det bak oss. Likevel mye bitterhet i forhold til alt det de klarte å ødelegge, så skjønner godt at du ikke vil la henne slippe unna. Men, for din egen del, slipp taket i det. Ting blir så mye bedre da! Vi har fortsatt ikke tilgitt og kommer aldri til å gjøre det heller, og nå har vi endelig bestemt oss for å flytte fra plassen. Anonymkode: 33117...258
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå