Gå til innhold

Noen som ser Das boot?


Kjetil E

Anbefalte innlegg

Ja noen som så første episode? 

Jeg er ihvertfall veldig positiv, likte første episode veldig godt. Den virker å være veldig bra, selv om Remake serier og filmer skjelden blir så bra så virker det som denne er det.

Og litt tilbake til remake, denne serien er jo en remake av den vest-tyske serien som kom på 80 tallet og som het Ubåten da den i sin tid gikk på NRK. (Husker jeg satt klistret til skjermen den gang den gikk). Og serien både denne og orginalen er jo en oppfølger til filmen Das boot som kom i 1981. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sett filmen Das Boot, men ikke startet på serien enda. 

Anonymkode: 5e8d0...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se serien men venter til alle ep er tilgjengelige først.

Anonymkode: f05fc...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så episode 1. Synes den var fint laget, gode skuespillere osv, men litt vanskelig å skjønne plot-twistene. Var litt komplisert, sånn ;hvorfor  sa han det, hvorfor/hvordan visste han det, var det han eller han..eller hvem var det osv. 

Satser på at ting blir litt eklere neste episode så skal se den også. Ubåter er fasinerende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg hører på DAS boot stadig vekk. 

Anonymkode: fb96b...7b9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Gent82 skrev:

Så episode 1. Synes den var fint laget, gode skuespillere osv, men litt vanskelig å skjønne plot-twistene. Var litt komplisert, sånn ;hvorfor  sa han det, hvorfor/hvordan visste han det, var det han eller han..eller hvem var det osv. 

Satser på at ting blir litt eklere neste episode så skal se den også. Ubåter er fasinerende

Vet ikke men sitter med følelsen av at det er nestkommanderende ombord som er den store nazisten ombord. En virkelig ekkel type. Kapteinen derimot virker å være en hederlig mann, ja tysk offiser. Men først og fremst sjømann og soldat, ikke en ideologisk nazist. Slik jeg føler nestkommanderende er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var livredd soundtracken til filmen når jeg var liten 😂  var og er septisk til serie av filmen. Men kanskje verdt i gi den en forsøk 👍

Anonymkode: 73fa0...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2019 den 23.01, Kjetil E skrev:

Ja noen som så første episode? 

Jeg er ihvertfall veldig positiv, likte første episode veldig godt. Den virker å være veldig bra, selv om Remake serier og filmer skjelden blir så bra så virker det som denne er det.

Og litt tilbake til remake, denne serien er jo en remake av den vest-tyske serien som kom på 80 tallet og som het Ubåten da den i sin tid gikk på NRK. (Husker jeg satt klistret til skjermen den gang den gikk). Og serien både denne og orginalen er jo en oppfølger til filmen Das boot som kom i 1981. 

Den orginale filmen er klippet sammen av den første serien. Jeg har sett begge, både den orginale serien og filmen, og de er begge noe av det beste jeg noensinne har sett. Jeg tar fremdeles fram de sånn nå og da, selv om spenningen i den gamle filmen rett og slett går på nervene løs. 

Og den nye serien er ikke en remake, men en såkalt "ekstension" av den gamle serien og filmen. 

Har sett de to første episodene av den nye serien nå, og det lover bra, selv om det ikke er i nærheten av spenningsnivået og det psykologiske dramaet som er i den gamle serien og filmen. 

Anonymkode: 265fb...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kjetil E skrev:

Vet ikke men sitter med følelsen av at det er nestkommanderende ombord som er den store nazisten ombord. En virkelig ekkel type. Kapteinen derimot virker å være en hederlig mann, ja tysk offiser. Men først og fremst sjømann og soldat, ikke en ideologisk nazist. Slik jeg føler nestkommanderende er.

Jo. Kapteinen var ikke særlig hederlig i den henrettelses-saken da. 

Men en ting jeg ikke forstod var at han som jukset (?) i kortspill tipset politiet om spion-møtet  på kirken den kvelden. Hvorfor visste han om det hemmelige møtet? 

Og scenen neste dag, der en ankom motstandsbevegelsen-skjulested i høyrestyrt bil. Hvor var de? England eller Frankrike? Og hvem var de?

Da de seilte ut med ubåten, så sa en til telegrafist-spionen 'vi sees igjen, sviker' idet han går forbi. Var det han som tapte i kort? Og om han vet at han er spion, hvorfor sier han det ikke til andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gent82 skrev:

Jo. Kapteinen var ikke særlig hederlig i den henrettelses-saken da. 

Men en ting jeg ikke forstod var at han som jukset (?) i kortspill tipset politiet om spion-møtet  på kirken den kvelden. Hvorfor visste han om det hemmelige møtet? 

Og scenen neste dag, der en ankom motstandsbevegelsen-skjulested i høyrestyrt bil. Hvor var de? England eller Frankrike? Og hvem var de?

Da de seilte ut med ubåten, så sa en til telegrafist-spionen 'vi sees igjen, sviker' idet han går forbi. Var det han som tapte i kort? Og om han vet at han er spion, hvorfor sier han det ikke til andre?

Hans reaksjon ovenfor han som ble henrettet er helt normalt. Slik gjorde også de allierte. Helt vanlig i en krig at soldater som stikker av i en kampsituasjon blir skutt for desertering.

Enig i at det var en del merkelige ting. Men tror at det med den høyrestyrte bilen sannsynligvis er en tabbe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Kjetil E skrev:

Hans reaksjon ovenfor han som ble henrettet er helt normalt. Slik gjorde også de allierte. Helt vanlig i en krig at soldater som stikker av i en kampsituasjon blir skutt for desertering.

Enig i at det var en del merkelige ting. Men tror at det med den høyrestyrte bilen sannsynligvis er en tabbe.

Ja han gjorde det rette etter skuddene og han ikke døde, men han kunne stoppet henrettingen. Det  gjorde han ikke fordi at etternavnet hans skulle fortsette å ha samme innflytelse. Har ikke bestemt meg mtp han, for han valgte å tie etter råd fra han andre offiseren, så vi får se.

Ja, det kunne vært en tabbe med bruken av den bilen. Satser på at episode 2 tar for seg svar på div spørsmål fra første episode. Satser på at serien er så supersmart skrevet at de har tenkt på alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Blir folk aldri lei av å få med seg bøker, filmer og TV-serier som handler om andre verdenskrig? :P

Anonymkode: 293b1...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2019 den 8.37, Gent82 skrev:

Jo. Kapteinen var ikke særlig hederlig i den henrettelses-saken da. 

Men en ting jeg ikke forstod var at han som jukset (?) i kortspill tipset politiet om spion-møtet  på kirken den kvelden. Hvorfor visste han om det hemmelige møtet? 

Og scenen neste dag, der en ankom motstandsbevegelsen-skjulested i høyrestyrt bil. Hvor var de? England eller Frankrike? Og hvem var de?

Da de seilte ut med ubåten, så sa en til telegrafist-spionen 'vi sees igjen, sviker' idet han går forbi. Var det han som tapte i kort? Og om han vet at han er spion, hvorfor sier han det ikke til andre?

I episode 2 kom det jo veldig klart frem hvorfor han kalte Frank (telegrafisten) for sviker. Frank er jo Alsace tysker. Og dermed i de fleste tyskeres øyne fransk og ikke tysk. Han sa det jo rett ut din sviker fra Alsace.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Kjetil E skrev:

I episode 2 kom det jo veldig klart frem hvorfor han kalte Frank (telegrafisten) for sviker. Frank er jo Alsace tysker. Og dermed i de fleste tyskeres øyne fransk og ikke tysk. Han sa det jo rett ut din sviker fra Alsace.

Ja fikk litt flere svar i ep.2. Frank fikk jammen søstra si inn i seriøst trøbbel en stund der. Det var ikke langt om å gjøre at Jaceline fikk selskap i cella.

En ting er sikkert, stemninga i den båten er temmelig dårlig hva? haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker originalen veldig godt. Er remaken bra? 

Anonymkode: 04bca...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker originalen veldig godt. Er remaken bra? 

Anonymkode: 04bca...0de

Tja.... Bra, men ikke i nærheten av det psykologiske dramaet og spenningsnivået k den første serien og filmen er. 

Det er heller ingen nyinnspilling av den gamle serien, som enkelte hevder, men en såkalt "extension" 

Anonymkode: 265fb...c2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, padawan skrev:

Så ferdig episode 5 og 6 i går. liker serien veldig godt. 

Så langt er det vel ikke mulig å se.

Anonymkode: d39f3...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så langt er det vel ikke mulig å se.

Anonymkode: d39f3...441

Alle episodene ligger på NRK.no. De to siste (episode syv og åtte) blir offentliggjort fredag klokken 06:01

Endret av padawan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...