Gå til innhold

Vegansk protein?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skulle gjerne hatt tips om vegansk proteinpulver, eventuelt næringsgjær? Noen som har brukt dette og har forslag til hvilke som er ok? :) Tar også gjerne i mot tips til proteinrike oppskrifter eller lignende :) 

Anonymkode: 63fb2...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker Bjæst flokker sitt næringsgjær, det er den gule posen. Kan dog være lurt å sjekke om man liker den med B12 også. Sånn for å få litt ekstra tilskudd av det. Har selv ikke smakt de ettersom jeg har to poser med den andre jeg vil bruke først :P

Ikke akkurat oppskrift, men generelle tips til matvarer med protein :)

https://www.sportamore.no/magazine/kosthold-oppskrifter/sa-enkelt-far-du-i-deg-proteiner-som-veganer/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper i Sverige. Soypro proteinpulver på sportsbutikker etc

Næringsgjær kan du også kjøpe i Sverige, heter Flingor.

Anonymkode: fb7ad...501

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Rent" soyaprotein (altså uten søtning osv) er vel det enkleste og jeg tror noe av det man føler best på kroppen. Samme med soyabiff (ca 55g protein per 100 og smaker godt om man tilbreder det bra), soyafarse, soyapasta (sistnevnte her finnes gjerne på coopbutikker). Personlig blir jeg litt forstoppet av å spise for mye soya, men skal sies at jeg har en magesykdom. Samboer har ikke det problemet. 

Ellers så finnes det rismel av brun ris og erteprotein. Du har også gresskarkjerneprotein og hempprotein, men proteininnholdet her er betydelig lavere og er nok ikke best om du ønsker mye protein

Du kan bestille fra for eks myprotein

Næringsgjær kan du få tak i på for eks veganlife.no. De har tilbud iblant, så da kan du få tak i til en ok pris. Soyabiffene og soyafarsen der er ok priset også, men de er ofte utsolgt, dessverre. Du kan også snike med deg litt vegansk ost på tilbud, samt veganaise osv. Det er j godt. 

Anonymkode: 798cd...b79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soyabiff faktisk. Oh the irony!  😂 

Anonymkode: 2f99c...66c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...