AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #1 Skrevet 4. januar 2019 og gjøre hva jeg vil, uten å bli påvirket av hva statistikken sier. men det blir jeg.... når noen sier "for de fleste går det ikke" "slik er det for de fleste" "stort sett holder det ikke i lengden" osv.. Irriterer meg bare over "de fleste" faktisk! hvorfor klarer folk så lite? Anonymkode: e6be5...5d4
Ullvott Skrevet 4. januar 2019 #3 Skrevet 4. januar 2019 Det var da voldsomt, da! Du tror ikke de sier det fordi de vil forsøke å gi deg et godt råd? Fordi de vil deg vel? Fordi de synes det du er i ferd med å gjøre er en skikkelig skikkelig dårlig idé? 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #4 Skrevet 4. januar 2019 Hva er det som gjør at du er så oppheng i statistikk? Det er ikke normalt. Anonymkode: dbc70...4b6
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #5 Skrevet 4. januar 2019 Når folk sier sånn til meg så svarer jeg enten "jeg er ikke de fleste" eller "jeg er ikke folk flest". Anonymkode: 7ef98...1e8 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #6 Skrevet 4. januar 2019 Eksempler? Skulle jeg brydd meg om statistikk ville jeg aldri fått utdannelsen min, drømmejobben (ansetter 5% av søkerne). Ville aldri giftet meg fordi man sannsynligvis skiller seg (er nå forelsket og gift på det 15. året). Anonymkode: 2d850...36e
T-Rex Skrevet 4. januar 2019 #7 Skrevet 4. januar 2019 (endret) Det er helt lov å drite i statistikk, for menigmann. Det er ikke dermed sagt at det er særlig lurt. (Jeg gjør det selv, innimellom, ha, ha!) Endret 4. januar 2019 av T-Rex
Ullvott Skrevet 4. januar 2019 #8 Skrevet 4. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Når folk sier sånn til meg så svarer jeg enten "jeg er ikke de fleste" eller "jeg er ikke folk flest". Anonymkode: 7ef98...1e8 Når jeg får det svaret pleier jeg å si at «Det er det ingen som er. Helt greit at du gjør det du gjør, men nå har du hørt mine motforestillinger. Er du beredt til å ta konsekvensene om det går skeis, så kjør på!»
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #10 Skrevet 4. januar 2019 Jeg driter i statistikk... når det passer meg. Jeg røyker, men bryr meg ikke om statistikken på det. Derimot vil jeg ikke bruke hormonprevansjon, fordi jeg tror jeg kommer til å oppleve sterke bivirkninger. Vektøkning, depresjon (og jeg er trist nok fra før), fet hud, fett hår, kviser, vektøkning (ja, jeg nevner det igjen), blodpropp. Dette kalles vel cherry picking - du bryr deg om eller gir faen i statistikk, alt etter som. Noen ganger forstår jeg også grunnen hva angår spørreundersøkelser, "10 av 10 kvinner liker menn med hår på brystet". Men ingen spurte meg og jeg liker et hårfritt bryst. Anonymkode: 99678...fd0 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #11 Skrevet 4. januar 2019 20 minutter siden, Ullvott skrev: Det var da voldsomt, da! Du tror ikke de sier det fordi de vil forsøke å gi deg et godt råd? Fordi de vil deg vel? Fordi de synes det du er i ferd med å gjøre er en skikkelig skikkelig dårlig idé? Men jeg er så dritt lei av at "gode råd" alltid er kjedelige. Hele tiden jeg liksom føler meg fri, så kommer et råd. Hvorfor er det fristende alltid en dårlig ide? det kjedelige er alltid det smarteste i lengden. alt er jo gørr kjedelig. Anonymkode: e6be5...5d4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #12 Skrevet 4. januar 2019 Det er vel bra å være klar over utfordringene man står ovenfor? Da vet man at for å oppnå det man ønsker så må man stå på, eventuelt ta forholdsregler, for å greie noe "de fleste" ikke greier. Anonymkode: adbd4...08a
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #13 Skrevet 4. januar 2019 Never tell me the odds! Anonymkode: 832e7...1c3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #14 Skrevet 4. januar 2019 Det finnes tre typer løgner her i verden: Løgn, forbannet løgn, og statistikk! Anonymkode: 7b708...f8c
ajarRun Skrevet 4. januar 2019 #15 Skrevet 4. januar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg driter i statistikk... når det passer meg. Jeg røyker, men bryr meg ikke om statistikken på det. Derimot vil jeg ikke bruke hormonprevansjon, fordi jeg tror jeg kommer til å oppleve sterke bivirkninger. Vektøkning, depresjon (og jeg er trist nok fra før), fet hud, fett hår, kviser, vektøkning (ja, jeg nevner det igjen), blodpropp. Dette kalles vel cherry picking - du bryr deg om eller gir faen i statistikk, alt etter som. Noen ganger forstår jeg også grunnen hva angår spørreundersøkelser, "10 av 10 kvinner liker menn med hår på brystet". Men ingen spurte meg og jeg liker et hårfritt bryst. Anonymkode: 99678...fd0
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #16 Skrevet 4. januar 2019 19 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: er hun på bildet der jenta i filmen? hvem er skuespilleren haha ? ja , nå blir det avsporing. Anonymkode: e6be5...5d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå