Gå til innhold

Vannlekkasje i ekstravarmeren, hva betyr det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det har vært iskaldt i Toyotaen i et par uker, så jeg kjørte innom verksted og da sa de at det var vannlekkasje i ekstravarmeren. Så fylte de på sånn rosa frostvæske og da ble bilen varm igjen. Da jeg spurte om det hastet å gjøre noe med dette, fikk jeg ikke noe ordentlig svar! Bare at man ikke skulle kjøre uten vann på motoren. Skjønte ingenting jeg!! Kan noen forklare? 

Jeg har litt dårlig råd akkurat nå. Haster det å få gjort noe med det?

Anonymkode: 5f644...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har nok en liten lekasje, ikke noen kjempestor fare, men, du må hele tiden passe på å ha nok kjølevæske i systemet. Det blir som du har erfart kaldt i kupeen og motor har ikke godt av for lite kjølevæske. Ekstravarmeren er vel en Webasto vil jeg tro, og den burde vært byttet. Men den koster skjorta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, tdm900 skrev:

Du har nok en liten lekasje, ikke noen kjempestor fare, men, du må hele tiden passe på å ha nok kjølevæske i systemet. Det blir som du har erfart kaldt i kupeen og motor har ikke godt av for lite kjølevæske. Ekstravarmeren er vel en Webasto vil jeg tro, og den burde vært byttet. Men den koster skjorta.

Takk for hjelpen!!! Men hvordan blir det for lite frostvæske når det er vann som lekker?

Anonymkode: 5f644...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når de sier den lekker vann mener de kjølevæske..

Har du så lite frostvæske at det faktisk slutter å blåse varmt i varmeapparatet bør den lekkasjen fikses så fort som mulig.

Anonymkode: 3fc43...eac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...