AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #1 Del Skrevet 4. januar 2019 Hei. Jeg har en liten toyota aygo og fikk satt inn helt nytt batteri i oktober,men opplever nå innimellom(ikke alltid) at bilen streiker etter typ 15 min på tomgang mens jeg skarper bilen og nå er det ikke så kaldt heller. Så det kan vel ikke skyldes batteriet? Og det som er så merkelig er at batterier gikk helt tomt for noe uker siden da det var 18 minus så falck kom og ladet batteriet(det nye) for meg og da sto den og gikk på tomgang i 1,5 time uten å streike. Så er det dynamoen? Jeg hadde den nylig på eu kontroll uten at dette ble nevnt,men de sjekker kanskje ikke dynamo? Anonymkode: f33a4...f59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 4. januar 2019 #2 Del Skrevet 4. januar 2019 (endret) Dynamo sjekkes ikke på en EU-kontroll, nei. Dette høres ikke ut som et problem med dynamoen. Starter bilen etter den stopper? Endret 4. januar 2019 av Husholdning1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sliten&kjørt52 Skrevet 5. januar 2019 #3 Del Skrevet 5. januar 2019 (endret) Har du noe teknisk innsikt, -og multi-måler... Frisk dynamo bør levere opp i mot 14,1 Volt -14,|2 ish... Volt målt på batteri. Mål VOLT FØR DU Starter motor, og etterpå. Skal STIGE fra ca. pluss 12 VOLT ... Spesialist dynamo. Starter -Lever gammel, for innbytte-pris. http://www.triconor.no/kontakt-oss.aspx a. Endret 5. januar 2019 av Sliten&kjørt51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 5. januar 2019 #4 Del Skrevet 5. januar 2019 2 timer siden, Sliten&kjørt51 skrev: Har du noe teknisk innsikt, -og multi-måler... Frisk dynamo bør levere opp i mot 14,1 Volt -14,|2 ish... Volt målt på batteri. Mål VOLT FØR DU Starter motor, og etterpå. Skal STIGE fra ca. pluss 12 VOLT ... Spesialist dynamo. Starter -Lever gammel, for innbytte-pris. http://www.triconor.no/kontakt-oss.aspx a. Ladespenning skal ligge på 14,4 volt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sliten&kjørt52 Skrevet 5. januar 2019 #5 Del Skrevet 5. januar 2019 En dynamo som lader 14,1 Volt eller mer er ikke deffekt ... Liten bil. lite batteri... Sjekk ladespenning Ideell ladespenning er 14,2-14,4 volt. Ved mye småkjøring kan det fungere med ladespenning opp til 14,5-14-6 volt, men ved langkjøring kan man da risikere at batteriet koker. Ladespenning bør ikke være under 13,8-13,9 volt. Ved slike lave spenninger ser vi tydelig sammenheng med at batteriet ikke er fulladet. Fra: www.bilkontroll.no/batteri-lading-ledningsnett a. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #6 Del Skrevet 5. januar 2019 1 time siden, Sliten&kjørt51 skrev: En dynamo som lader 14,1 Volt eller mer er ikke deffekt ... Liten bil. lite batteri... Sjekk ladespenning Ideell ladespenning er 14,2-14,4 volt. Ved mye småkjøring kan det fungere med ladespenning opp til 14,5-14-6 volt, men ved langkjøring kan man da risikere at batteriet koker. Ladespenning bør ikke være under 13,8-13,9 volt. Ved slike lave spenninger ser vi tydelig sammenheng med at batteriet ikke er fulladet. Fra: www.bilkontroll.no/batteri-lading-ledningsnett a. StørrelSe p:å bilen OG _ batteri har ingen sammenheng. Mye småkjøring kan ta knekken på batteriet, spesielt hvis du kjører vifta på fult samt setevarme. Rekker rett og slett ikke å lade batteriet fullt opp. 4 timer siden, Sliten&kjørt51 skrev: Har du noe teknisk innsikt, -og multi-måler... Frisk dynamo bør levere opp i mot 14,1 Volt -14,|2 ish... Volt målt på batteri. Mål VOLT FØR DU Starter motor, og etterpå. Skal STIGE fra ca. pluss 12 VOLT ... Spesialist dynamo. Starter -Lever gammel, for innbytte-pris. http://www.triconor.no/kontakt-oss.aspx a. Det heter multimeter, ikke "-og multi-måler". Måler heller ikke volt på batteriet, ladespenningen skal måles fra dynamo. Hvilespenning kan måles på batteriet. Anonymkode: 01818...665 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #7 Del Skrevet 5. januar 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: StørrelSe p:å bilen OG _ batteri har ingen sammenheng. Mye småkjøring kan ta knekken på batteriet, spesielt hvis du kjører vifta på fult samt setevarme. Rekker rett og slett ikke å lade batteriet fullt opp. Det heter multimeter, ikke "-og multi-måler". Måler heller ikke volt på batteriet, ladespenningen skal måles fra dynamo. Hvilespenning kan måles på batteriet. Anonymkode: 01818...665 Du mener denne er en annen enn det du måler på batteriet, når motoren er i gang? Anonymkode: 02659...9ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 5. januar 2019 #8 Del Skrevet 5. januar 2019 (endret) 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du mener denne er en annen enn det du måler på batteriet, når motoren er i gang? Anonymkode: 02659...9ea Slik man måler ladespenning uten spenningsfall. Men enklest å måle på batteriet uansett. Og ideell ladespenning er altså 14,4V, selv om 14,2.holder. Det høres imidlertid fortsatt ikke ut som TS sitt problem er dynamoen, siden vedkommende ikke har kommet med mer informasjon. Endret 5. januar 2019 av Husholdning1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #9 Del Skrevet 5. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det heter multimeter, ikke "-og multi-måler". Anonymkode: 01818...665 Et meter er akkurat det samme som en måler, forskjellen er at det første er fremmedord og det andre er rotnorsk. Anonymkode: 3e2c3...5f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #10 Del Skrevet 6. januar 2019 Kjøp ELBIL! Aldri noen feil. Helst TESLA! Anonymkode: c2f5e...924 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå