AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #1 Skrevet 4. januar 2019 Hva er egentlig vitsen med kondomer? Kun for å hindre kjønnssykdommer og muligens en graviditet. En kvinne kan kun bli gravid dagene før og på eggløsningdagen. Alle andre dager kan brukes som trygg prevensjon for sjansen for å bli gravid er 1%. Spesielt dagene etter mensen. Så nå kan jeg og typen ha sex uten kondom. Har lastet ned en app som viser når jeg har eggløsning så på disse dagene bruker vi kondom Anonymkode: 4ed3e...b77
solmåneogstjerner Skrevet 4. januar 2019 #2 Skrevet 4. januar 2019 Ok. Men ikke kom her og klag når du blir gravid eller får en kjønnssykdom 😊 29
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #3 Skrevet 4. januar 2019 Er du gammel nok til å ha sex? Anonymkode: ffd22...2d2 28
popstar Skrevet 4. januar 2019 #4 Skrevet 4. januar 2019 Jeg hadde ikke eggløsning de dagene appen min sa jeg hadde det. Jeg ble gravid uka før 11
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #5 Skrevet 4. januar 2019 Du har mye å lære Anonymkode: 96583...b01 21
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 4. januar 2019 #6 Skrevet 4. januar 2019 Lykke til med graviditet, baby og alt det der på forhånd..
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #7 Skrevet 4. januar 2019 Det er jo sant. En kvinne kan bare bli gravid dagene før og på eggløsningdagen. Hva har du lært da? Er klar over kjønnssykdommer om man ikke bruker kondom men jeg har fast partner Anonymkode: 4ed3e...b77
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #8 Skrevet 4. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo sant. En kvinne kan bare bli gravid dagene før og på eggløsningdagen. Hva har du lært da? Er klar over kjønnssykdommer om man ikke bruker kondom men jeg har fast partner Anonymkode: 4ed3e...b77 Hvordan mener du appen kan si når du har eggløsning? Har du kobla den til livmora di og hele systemet da eller? Anonymkode: 65f79...1e0 16
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #9 Skrevet 4. januar 2019 Haha:D Nei men den beregner utifra når du hadde mensen sist og kalkulerer når eggløsningen skal komme. Anonymkode: 4ed3e...b77
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #10 Skrevet 4. januar 2019 Det skal mye til at man kjenner seg selv så godt at man kan bruke sikre og usikre perioder som prevensjon. Mange har ustabil syklus, noen har kort syklus, noen lang. Noen har eggløsning etter en uke, noen etter to uker og 3 dager.. Det varierer veldig. En random app på telefonen kan ikke fortelle deg nøyaktig om du har eggløsning eller ei, og hvor lenge den varer. Anonymkode: ffd22...2d2 8
popstar Skrevet 4. januar 2019 #11 Skrevet 4. januar 2019 For eksempel i appen Natural Cycles må du legge inn temperaturen din når du våkner, så regner den ut når du har eggløsning. Men den var som nevnt feil hos meg, jeg hadde ikke eggløsning den uka appen sa jeg hadde det, men uka før. Nå skulle jeg bli gravid, så det var jo ingen krise. Men det kunne jo fort bli det dersom jeg brukte appen for å ikke bli det. 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #12 Skrevet 4. januar 2019 Jeg ble gravid med tvillinger to dager etter mens, selv om jeg alltid har hatt stabil syklus. Jeg hadde i tillegg spiral. Dropper dere kondom, og ikke har annen prevensjon heller, så må dere være innstilt på at det kan komme en overraskelse. Anonymkode: 75c2e...644 5
Gjest Dævendøtte Skrevet 4. januar 2019 #13 Skrevet 4. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva er egentlig vitsen med kondomer? Kun for å hindre kjønnssykdommer og muligens en graviditet. En kvinne kan kun bli gravid dagene før og på eggløsningdagen. Alle andre dager kan brukes som trygg prevensjon for sjansen for å bli gravid er 1%. Spesielt dagene etter mensen. Så nå kan jeg og typen ha sex uten kondom. Har lastet ned en app som viser når jeg har eggløsning så på disse dagene bruker vi kondom Anonymkode: 4ed3e...b77 Det samme sa en venninne av meg også. Hun og mannen var begge over 40 og ferdige med barn. Dengang ei
Nerine_ Skrevet 4. januar 2019 #14 Skrevet 4. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Haha:D Nei men den beregner utifra når du hadde mensen sist og kalkulerer når eggløsningen skal komme. Anonymkode: 4ed3e...b77 Du vet at en kvinnes syklus ikke er sikker som klokka eller....? Plutselig kommer den en uke før, eller en uke etterpå. Og da sitter du der. 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #15 Skrevet 4. januar 2019 Kos deg med ungene som dukker opp da Anonymkode: 6b433...835 5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #16 Skrevet 4. januar 2019 Jeg og typen hadde samleie 1 uke før mensen og jeg ble ikke gravid. Så tviler sterkt på at jeg vil bli gravid fremover om vi har sex dagene før mensen Anonymkode: 4ed3e...b77 1
Gjest Belle âme Skrevet 4. januar 2019 #18 Skrevet 4. januar 2019 Kvifor ikkje bruke spiral, P-piller eller andre P-prevensjoner? Mykje tryggare enn temperaturmålinger og slikt.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #19 Skrevet 4. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg og typen hadde samleie 1 uke før mensen og jeg ble ikke gravid. Så tviler sterkt på at jeg vil bli gravid fremover om vi har sex dagene før mensen Anonymkode: 4ed3e...b77 Dere har ingen garantier for at det ikke kan skje. Kan jeg spørre om alderen deres? Anonymkode: af9c1...808 4
SlemUlv Skrevet 4. januar 2019 #20 Skrevet 4. januar 2019 6 minutter siden, Belle âme skrev: Kvifor ikkje bruke spiral, P-piller eller andre P-prevensjoner? Mykje tryggare enn temperaturmålinger og slikt. Fordi hormonprevensjon ikke er for alle. Ikke alle vil kødde med hormonene sine, og det skjønner jeg godt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå