Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2005 #1 Skrevet 4. april 2005 ì litt over en uke nå har jeg hatt fryktelig vondt i den bakre delen av munnen... det kjennes ut som det er de bakerste tennene både oppe og nede.. men det er kanskje ikke så lett å si i og med at det ikke er så lett å kjenne... om morgenen når jeg våkner er det ikke fult så vondt men så fort jeg pusser tenna spiser så verker det litt igjen ja.... har tittet der og det har kommet en tann... da må det bare være smerter i forbindelse med visdomstanna da? ingen hull?!
Gjest Madeline Skrevet 4. april 2005 #2 Skrevet 4. april 2005 Høres ut som det har noe med frembrudd av visdomstann. Det kan sprenge litt og gjøre området ømt. Men er det veldig vondt kan det komme av at det egentlig ikke er plass til en tann til. Da må du nok trekke tannen. Hvis det fortsetter å gjøre like vondt fremover, bør du la tannlegen se på det.
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 4. april 2005 #3 Skrevet 4. april 2005 Det høres ut som det bare er tanna som er på tur fram ja. Men lurt å ta en tur til tannlegen som nevnt over her. Dersom tanna kommer inn skjevt kan den skade nabotenner, og må dermed trekkes.
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2005 #4 Skrevet 4. april 2005 kjan den trekkes når den ikke er helt fremme da? nei fy av meien det skal mye til før jeg setter meg i tannlegestolen assa!!!!
Gjest Melk Skrevet 4. april 2005 #5 Skrevet 4. april 2005 Jeg hadde det slik da tannen kom frem. Gikk over etter en stund.
Felixa Skrevet 4. april 2005 #6 Skrevet 4. april 2005 Jeg har det sånn en gang i mellom når min visdomtenner vokser frem litt og litt. Jeg ringte tannlegen å hørte for det var så veldig vondt,hun sa at det var helt normalt at det kunne gjøre skikkelig vondt, ofte blir lymfeknuter på halsen hovne også. Er det altfor ille kunne de lage et lite snitt i tannkjøttet for at tanna skulle letter komme frem.
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 4. april 2005 #7 Skrevet 4. april 2005 kjan den trekkes når den ikke er helt fremme da? nei fy av meien det skal mye til før jeg setter meg i tannlegestolen assa!!!! Ja det kan den så til de grader. Har både fått fjernet tannkjøtt og bein for å få ut visdomstenner. Lite som stopper tannlegene om de først bestemmer seg for at tanna skal ut, det har nå iallefall vært min erfaring.
Sniglå Skrevet 5. april 2005 #8 Skrevet 5. april 2005 Grunnen til at tannlegene vil ta ut tanna før den har kommet frem (hvis den sitter skjevt for eksempel) er fordi det er mye lettere å få den ut før røttene har fått utviklet seg ferdig.
Cupcake Skrevet 5. april 2005 #9 Skrevet 5. april 2005 Fikk fjernet alle mine 4 visdomstenner hos kjevespesialist, og det var ikke noe problem. Fikk beroligende piller (Vival) som jeg tok en stund før jeg gikk inn. Var ikke redd da i det hele tatt. :-)
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2005 #10 Skrevet 7. april 2005 I forbindelse med frembrudd av visdomstenner er smerter, lett feber og hevelse vanlige symptomer. Av og til kan løst tannkjøtt legge seg over tannen, slik at det dannes en lomme. Denne kan bli disponert for betennelse pga matrester og bakteriebelegg blir liggende igjen. Et godt tips er å skylle munnen med et bakteriedrepende skyllemiddel, f.eks hextril i ett par dager. Jeg har vært utsatt for det samme selv, men det gikk over etter ett par dager. Dersom det fortsetter kan det være lurt å ta en tur innom tannlegen for en undersøkelse, kan kansje være karies i tannen foran. :-)
Gjest Victoria Skrevet 8. mai 2013 #11 Skrevet 8. mai 2013 Hvor lang tid tar det før smertene gir seg? Sett at ing går som normalt, og at de ikke trenger å trekkes/er betente?
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2013 #12 Skrevet 9. mai 2013 Hvis det er uutholdelige smerter ville jeg gått til tannlegen og hørt, for da er det mest sannsynlig visdomstannen din. Enkelte ganger er det jo slik at den ikke klarer å vokse ut av seg selv og må evt. opereres ut eller trekkes. Du kan få kjøpt en reseptfri krem som kan smøres på tanna på apoteket, husker ikke hva den heter men de kan sikkert hjelpe deg. Kanskje dette vil hjelpe å lindre smertene rundt tanna også :-) Anonym poster: dbd6e5687799ded4ee9de6020cdd4f22
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå