Gå til innhold

To barneseter + 1 babysete i 520DAT?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen som har fått det til i en 2008-modell med isofix? Ungene vil være 5, 9 og 0 år. De to eldste i beltestol 

Anonymkode: 36433...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

520DAT? Er det en traktor, eller?

Anonymkode: 58511...c1f

du kan få tro det, men du har nok ikke hatt en slik, da, og er dermed ikke kvalifisert til å avgi et svar 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baksetet ender ut i innerskjermen. Spesielt ryggen bærer preg av at bakakselen er presset helt frem mot baksetet. Det har med den kjente 50/50 vektfordelingen å gjøre. Det betyr imidlertid at baksetet er dårlig egnet til barneseter. Har hatt slik bil selv. Barna hadde seter av isopor kjerne som jeg kunne kutte og forme litt i sidene. 9 åringen kan sitte direkte på setet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 4.1.2019 den 0.06, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har fått det til i en 2008-modell med isofix? Ungene vil være 5, 9 og 0 år. De to eldste i beltestol 

Om du får til en løsning med tre bilseter i bredden betyr ikke at bilen i en krisesituasjon er trygg med tre seter i bredden. 

NAF har laget en oversikt over hvilke biler det er plass til og beregnet å kunne bruke tre barneseter i bredden. Å bruke tre bilstoler i bredden i en bil som ikke er godkjent for tre i bredden, er i beste fall farligere enn å ikke bruke noen form for sikring på alle tre barna. En bedre løsning er da å sette den minste bakovervendt med utkoblet airbag i forsetet, og eventuelt la den voksne sitte bak. 

Mange tror at det er både trafikkfarlig og ulovlig å ha barn i bilstol fremme, men det er en myte uten rot i virkeligheten. Så tenk deg om før du tvinger tre barnestoler i bredden i en 10 - 11 år gammel bil som høyst sannsynlig ikke er godkjent eller tilpasset denne løsningen.

Anonymkode: 425a1...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 5.1.2019 den 0.07, Mannisinbestealder skrev:

Baksetet ender ut i innerskjermen. Spesielt ryggen bærer preg av at bakakselen er presset helt frem mot baksetet. Det har med den kjente 50/50 vektfordelingen å gjøre. Det betyr imidlertid at baksetet er dårlig egnet til barneseter. Har hatt slik bil selv. Barna hadde seter av isopor kjerne som jeg kunne kutte og forme litt i sidene. 9 åringen kan sitte direkte på setet.

Jeg slutter aldri å forundre meg over folks tankegang og ukloke handlinger, særlig når det kommer til b arns sikkerhhet. Dersom barna hadde blitt alvorlig skadet eller dødd i en trafikkulykke og etterforskningen hadde vist at din kutting av isopor hadde redusert/skadet bilstolene hvordan hadde du da kunnet leve med deg selv etterpå? 

Jeg spør fordi vi hadde de beste bilsetene, sikret forsvarlig i en nyere bil, men det hjalp ikke mye i møte med en fyllekjører. 

Anonymkode: 425a1...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 4.1.2019 den 23.49, AnonymBruker skrev:

du kan få tro det, men du har nok ikke hatt en slik, da, og er dermed ikke kvalifisert til å avgi et svar 

tenor.gif

Anonymkode: 58511...c1f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...