Gå til innhold

La oss gjøre det igjen!


Gjest Doggo

Anbefalte innlegg

Ja, siden det var så gøy å få første barnet så har vi så lyst på et barn til. Tanken på å ha to barn som leker og koser seg sammen har manifestert seg hos oss begge. Barnet vi har er ca 1,5 år og tanken på å få to relativt tett synes jeg høres veldig koselig ut. Eggløsning var nå på onsdag og torsdag, så første forsøk er unnagjort:)

Men nå må jeg innrømme at den rosa skyen har letnet, og bekymringene begynner å ta over. Hvordan kommer dette til å gå? Blir jeg like fort gravid som første gang (gikk på andre forsøk), eller kommer det til å ta lengre tid denne gangen? Minnene fra prøveperioden fra forrige kommer tilbake, jeg ble litt kokko av det. Alle tankene kretser seg rundt prøvingen, og det var håp, glede og fortvilelse om hverandre.     

Denne gangen har jeg bestemt meg for at jeg hadde lyst til å prøve å skrive dagbok her. Jeg håper det kan være hjelp til å sortere tankene. Det første jeg må bestemme meg om er når jeg skal ta en graviditetstest. Jeg har kjøpt en test som kan brukes allerede 6 dager etter befruktning, dvs ons/tors neste uke. Men jeg vet ikke helt om jeg har lyst til å teste neste uke, kanskje på slutten av uka eks søndag? Men jeg må jo ikke bestemme meg for det nå og kan tenkte litt på det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 DPO. Kjære vene hvordan skal jeg holde ut? Eller, jeg holder ut gjør jeg jo på sett og vis. Dagene går og jeg gjør de hverdagslige gjøremålene. Men tankene mine! De kretser rundt alt som har med graviditet å gjøre. Jeg prøver å distrahere meg med noe, men uten at jeg merker det så dreier tankene seg over på graviditet. Og alt annet føles så meningsløst å tenke på. Vel, det er akkurat sånn det var med førstemannen og, jeg blir lutt kokko. Heldigvis skal vi besøke gode venner i dag, og det skal være godt å bare snakke sammen om løst og fast. Håper jeg klarer å legge vekk min navlebeskuende tanker akkurat nå. 

 

Ellers har jeg mye kramper. Det kan jo være kroppen som produserer progesteron for å forberede seg til mens eller graviditet. Jeg har alltid slitt med mye menssmerter, såpass at jeg har vansker med å stå oppreist og å gå. Jeg håper derfor veldig at det går fort å bli gravid da jeg rett å slett ikke klarer å jobbe 2-3 dager når jeg har mens. Og det er så absolutt ingen gunstig situasjon og er derfor ganske stressa for å få mensen. Har en deadline på jobb jeg må rekke så har ikke tid til å bli satt ut av spill av mensen! Ja, det tror jeg holder med mensen prat for denne gang. Er vel derfor jeg opprettet denne dagboken for å få ting litt ut her så jeg ikke driver å maser på andre venner/familie om diverse personlig hygienerelaterte temaer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 DPO. Jeg har vel bestemt meg at jeg skal ta en test neste lørdag, dvs når jeg er 9 DPO. Det er jo tidlig, men da klarer jeg ikke vente mer. Jeg har en graviditetstest som hevder at den kan brukes 7 dager etter befruktning, så det skal i teorien gi et sikkert svar. Nå må jeg prøve å legge graviditetstankene bak meg og gjøre meg klar for ny arbeidsuke! Jeg kjenner det er litt vanskelig å se for meg hvordan jeg skal få til en produktiv arbeidsuke, men tror det kommer til å gå seg til. Jeg skal på jobbreise hele neste uke, og det passer veldig godt nå å komme seg litt bort fra hjemmet hvor den graviditetstesten ligger å venter på meg. Blir spennende med tur og håper jeg får gjort mye jobb:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 DPO. I dag har jeg endelig klart å slippe graviditetstankene og gi rom for andre tanker. Har vært en god dag og hatt det veldig fint på jobb med gode arbeidsøkter og koselige lunsj/kaffemøter. Gikk en tur ute i ca en times tid og det var godt for kropp og hodet. I dag har jeg endelig ikke så mye kramper, og da blir jeg heller ikke konstant påminnet på hva som skjer/ikke skjer der inne.

Jeg vil jo gjerne bli gravid men gruer meg litt til det og. Jeg fikk flere svangerskapsplager som fortsatte etter jeg fødte også. Jeg prøver å tenke positivt, men jeg kjenner at jeg føler meg annerledes nå enn når jeg går på hormonpreparater. Jeg har ikke forstått nå hvordan syklusen påvirker meg psykisk. Jeg blir lettere sliten og veldig ufokusert og umotivert. Dette er noe som jeg ikke sliter med når jeg går på p-piller. Jeg kjenner jeg allerede gleder meg til jeg kan ta de igjen og det er igrunn altfor tidlig, men det er utrolig godt å vite at jeg har noe som hjelper som jeg kan ta etterhvert. Tror jeg avslutter her før jeg forsvinner helt inn i graviditetsbobla og heller se litt Netflix og så ta kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 DPO. I dag kunne jeg i teorien ha tatt den tidlig graviditetstesten, men jeg skal holde meg til planen å ikke teste før lørdag. Egentlig har jeg litt følelsen av at det ikke gikk denne gangen. Vet ikke helt hvorfor, barnevern fornemmelse. Og det går jo bra. Om ikke det går nå så går det nok senere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på å skrive her noen dager, men har ikke hatt helt lyst. Det gikk ikke denne prøveperioden og det har vært vanskelig å ikke føle seg skuffa. Jeg merket meg at i denne perioden ble lutealfase fasen for kort, bare 9 dager, så da er det jo ikke rart det ikke gikk. Jeg håper det bare har med å gjøre at jeg har hatt spiral og at ting tar tid å normaliserer seg. Med førstemannen var lutealfase på ca 2 uker i de syklusene vi prøvde. Jaja, det er bare å smøre seg med tolmodighet og håpe på bedre lykke neste gang. I kveld blir det Netflix og en god kopp kakao:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...