Gå til innhold

Hormonspiral, vondt under sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er en jente på 18 som tok spiralen jaydess for 1 år siden. Jeg er i et fast forhold og har vært det et halvt år.

jeg har et problem der jeg får vondt i skjeden under sex og han kjenner spiralen av og til han også og får vondt av det. 

De gangene jeg får vondt under sex får jeg også vondt i nedre del av magen og inni fitten de neste 2-3 dagene etterpå. Kan også oppleve å småblø litt etter sex. Merker at dette ødelegger sexlivet våres litt, men er så usikker på om jeg burde bytte til noe annet prevensjonsmiddel.

jeg hadde p-stav i et år før, og da sylblødde jeg i 3 måneder i strekk, kunne blø ut en grønn tampong på 1,5 time nesten og fikk de værste mensensmertene jeg har opplevd. Så p-stav er uaktuelt. P-piller hadde jeg aldri klart å huske på heller. Spiralen fungerer egentlig ganske greit, har ikke hatt mens på 3-4 måneder nå, men er jo litt kjipt at det skal ødelegge sexen pga begge får vondt.

i begynnelsen gjorde det nesten ikke vondt, men nå begynner det å gjøre litt og litt mer vondt hver gang. Hva kan jeg gjøre eller hva kan være årsaken? 

Takk for hjelpen! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ta en tur til legen. Kan være at spiralen ikke sitter der den skal være, og da er du heller ikke like sikker. Legen kan også klippe trådene litt dersom det er kun det som er problemet. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Du må ta en tur til legen. Kan være at spiralen ikke sitter der den skal være, og da er du heller ikke like sikker. Legen kan også klippe trådene litt dersom det er kun det som er problemet. 

Trådene stikker mer, dersom dei blir for korte. 

Ts: bruker dere glidemiddel? Jeg ble veldig tørr av hormonspiralen og må derfor bruke glidemiddel. 

Anonymkode: 2a346...2e5

Skrevet

Jeg hadde mirena hormonspiral i 2 år før jeg tok ut jævelskapen og det er noe av det beste jeg har gjort..! Hadde smerter under samleie og kramper i livmoren i lang tid etterpå. +acne utbrudd +humørsvingninger fra helvete +tørr skjede +lite sexlyst. 

Det trenger jo ikke være så ille for alle, men jeg fikk forferdelige bivirkninger av den og vil anbefale alle jeg møter som bruker den og har slike smerter å fjerne den..! Lykke til:) 

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trådene stikker mer, dersom dei blir for korte. 

Ts: bruker dere glidemiddel? Jeg ble veldig tørr av hormonspiralen og må derfor bruke glidemiddel. 

Anonymkode: 2a346...2e5

Jeg fikk trådene klippet kortere hos legen, da kjente ikke partneren min noe til spiralen i det hele tatt.

Ellers slår jeg et slag for kopperspiral, jeg da. Null hormoner. Ja, jeg blør litt mer enn ellers, men det er eneste bivirkning, og det er det verdt.

Anonymkode: eb026...01a

Skrevet (endret)

Jeg sliter også en del med spiralen. Får ikke smerter selv under sex, men det gjør kjæresten. Han har begynt å bruke kondom i tillegg. Litt ironisk, siden det blir dobbel prevensjon 😂 Jeg sliter heller med kraftige menssmerter, selv når jeg ikke har mensen. Har pleid å bruke Naproxen, som er spesifisert på menssmerter, men jeg føler ikke at de fungerer når jeg har smerter utenom mensen. Hadde også samme problemet med p-staven. Blødde konstant. Det har endret seg etter at jeg fikk Jaydess, men jeg blør veldig lenge hver gang jeg har mensen i stedet. Uansett burde du få sjekket at spiralen sitter som den skal. Kanskje du kunne prøvd p-plaster eller sprøyte dersom p-piller, stav og spiral ikke funker for deg. Er jo veldig kjipt at dette skal ødelegge sexlivet. Liten vits med prevensjon dersom man ikke har sex engang...Har lest at å klippe trådene ikke fungerer alltid. Noen som forklarte meg at når trådene er lengre legger de seg langs sidene i vagina, mens når de er korte stikker de mer. 

Endret av Umulia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...