AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #1 Skrevet 3. januar 2019 Garnstudio deler garnene inn i grupper etter strikkefastheten. Kan jeg uten problem bytte garnet i en oppskrift med et annet fra samme gruppe og bruke samme pinner osv? Vil det gi et annerledes resultat (altså annet enn hvordan selve garnet føles osv)? Erfaringer? Anonymkode: 2ccac...efc
DysterPytten Skrevet 3. januar 2019 #2 Skrevet 3. januar 2019 Du kan bytte innenfor samme garn gruppe ja.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #3 Skrevet 4. januar 2019 13 timer siden, DysterPytten skrev: Du kan bytte innenfor samme garn gruppe ja. Tusen takk! Da kan jeg også bruke garn fra andre merker så lenge de har samme strikkefasthet? Anonymkode: 2ccac...efc
Kanutte Skrevet 4. januar 2019 #4 Skrevet 4. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk! Da kan jeg også bruke garn fra andre merker så lenge de har samme strikkefasthet? Anonymkode: 2ccac...efc Det kan du. Bare være obs på at selv innenfor en garntype kan nøstene ha ulik lengde på garnet, slik at du kan ha behov for flere/færre nøster.
Nerine_ Skrevet 4. januar 2019 #5 Skrevet 4. januar 2019 Ja du kan bytte, men husk å ta med i beregningen om det "nye" garnet har samme kvalitet i forhold til å holde seg i formen om du skjønner hva jeg mener. Kjedelig å strikke f. eks en genser i et garn som blir super slapt, og plutselig sitter du igjen med et telt etter et par timers bruk.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #6 Skrevet 4. januar 2019 Er det noen som vet om et Dale garn jeg kan bruke istedenfor drops karisma?🙂 garnbutikken jeg skal på har bare Dale Anonymkode: 2ccac...efc
Ullvott Skrevet 4. januar 2019 #7 Skrevet 4. januar 2019 Dale Falk har veldig like egenskaper: samme strikkefasthet og superwash.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå