Gå til innhold

Vektklubb og antall kalorier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vektklubb sier jeg bør ligge under 1300 kcal for å gå ned i vekt. Ikke no problem det, men syntes 1300 kcal er så mye mat at jeg lurer på om dette virkelig er tilfelle? Har 25 kg for mye. 

Og ja jeg har loggført hver minste ting. 

Anonymkode: 083f9...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å veie 25 kg for mye, har du over lang tid fått i deg godt over 2000 kcal daglig (hvis du er kvinne, og sånn ca normal høyde). 

Hvis du synes 1300 kalorier er mye mat, er det nok ikke tilfelle, nei.

Enten loggfører du ikke riktig. Bruker du en elektronisk matvekt,og bruker du den riktig? Sjekker du med etiketten på mat som har etikett, og med matvaretabellen for frukt og grønnsaker, logger du riktig mht tørt/kokt osv?
Har du bare slanket deg i noen dager?
Spiser du bare eller nesten bare tørr, smakløs, appetittdempende slankemat?
Er du veldig ivrig etter å gå ned i vekt, så ivrig at du ikke lar deg selv kjenne etter om du er sulten/savner noe i matveien?

Anonymkode: 26368...876

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Spiser man kun grønnsaker og fisk, er 1300 kalorier mye. Men brød, ris poteter og pasta er varer som fort fyller opp kalorier.

Anonymkode: 669b1...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Vektklubb sier jeg bør ligge under 1300 kcal for å gå ned i vekt. Ikke no problem det, men syntes 1300 kcal er så mye mat at jeg lurer på om dette virkelig er tilfelle? Har 25 kg for mye. 

Og ja jeg har loggført hver minste ting. 

Anonymkode: 083f9...1bd

Det kan jo bli mye at alt etter hva som står på menyen, avhengig av hvor energitett maten er. Du kan spise mye salat for å få like mange kcal som i en liten mengde potetgull.

Anonymkode: 38ed3...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å spise mindre det, har du 25kg overvekt tror jeg ikke det blir noe problem at du spiser for lite. Det blir vel bare at du går ned vekten på kortere tid.

Anonymkode: ba2d1...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1300 kalorier er veldig lite mat. Som en bruker over sier så har du nok vent deg til å spise langt mer enn dette per dag for å opprettholde 25 kg overvekt. 

Synes for øvrig det høres ut som en dårlig plan å spise så lite. Kroppen bruker 1500-1600 kcal per dag bare på å holde kroppslige funksjoner i gang. Du vil sannsynligvis bli veldig sulten av kun 1300 kcal om dagen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1300 kcal er lite mat, og med 25 kg overvekt har du spist langt mer enn dette over en lengre periode. Jeg ville planlagt å bruke litt mer tid på vektreduksjonen, og dermed kunne spise mer (også vil huden din ha mulighet til å henge med, går det fort fort = løs hud). Jeg antar at din BMR (det kroppen trenger kun for å overleve) er over 1300 kcal, og ingen burde ligge under BMR. Hinsides at Vektklubb mener du skal ligge under dette. Muskelmasse vil du også miste, og det vil du ikke.

Spis mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...