Gå til innhold

Bullet Journal


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har lagd sin egen kalender og kan gi meg noen gode tips. Jeg er så sær på kalendere så i år tenkte jeg å lage min egen. Men sliter litt med å komme igang... 

Vil veldig gjerne se bilder. 

Anonymkode: 42282...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen her som har lagd sin egen kalender og kan gi meg noen gode tips. Jeg er så sær på kalendere så i år tenkte jeg å lage min egen. Men sliter litt med å komme igang... 

Vil veldig gjerne se bilder. 

Anonymkode: 42282...ec2

Det finnes en masse videoer om det på YouTube😊 evt kan du sjekke ut pinterest

Anonymkode: 0d989...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes en masse videoer om det på YouTube😊 evt kan du sjekke ut pinterest

Anonymkode: 0d989...ed8

Finnes også en del kontoer på Instragram som har mye inspirasjon :)

Anonymkode: c5f4e...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://bulletjournal.com/

Dette er den offisielle nettsiden. Det er masse fin informasjon og inspirasjon her, enten du faktisk tenker å drive med bullet journal eller om du bare ønsker å lage en hjemmelaget almanakk.

 

Jeg anbefaler å ikke se alt for mye på instagram, youtube eller pinterest. Der ligger det masse fine ting, men fokuset er ofte på at det skal se bra ut. Da er det lett å bli overveldet, eller å lage noe som ser veldig bra ut uten å fungere for deg.

Dersom du har erfaring med kalendere fra før: Skriv ned det du liker og det du ikke liker med de du har hatt tidligere. Tenk gjennom om det er noe du har savnet. Skriv en liste, og kladd litt med blyant. 

Det kan være fint å lage en prøvemåned, så du får testet systemet. Det er en fordel med det orginale systemet, at man lager ting underveis og dermed har stor fleksibilitet. Ved å lage en god fremtidslogg (future log) kan du likevel holde styr på ting som skjer frem i tid.

 

Husk: Alt du trenger er en bok og en penn. 

Anonymkode: 66bb1...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://bulletjournal.com/

Dette er den offisielle nettsiden. Det er masse fin informasjon og inspirasjon her, enten du faktisk tenker å drive med bullet journal eller om du bare ønsker å lage en hjemmelaget almanakk.

 

Jeg anbefaler å ikke se alt for mye på instagram, youtube eller pinterest. Der ligger det masse fine ting, men fokuset er ofte på at det skal se bra ut. Da er det lett å bli overveldet, eller å lage noe som ser veldig bra ut uten å fungere for deg.

Dersom du har erfaring med kalendere fra før: Skriv ned det du liker og det du ikke liker med de du har hatt tidligere. Tenk gjennom om det er noe du har savnet. Skriv en liste, og kladd litt med blyant. 

Det kan være fint å lage en prøvemåned, så du får testet systemet. Det er en fordel med det orginale systemet, at man lager ting underveis og dermed har stor fleksibilitet. Ved å lage en god fremtidslogg (future log) kan du likevel holde styr på ting som skjer frem i tid.

 

Husk: Alt du trenger er en bok og en penn. 

Anonymkode: 66bb1...f2a

For min del blir det i alle fall mye hyggeligere og oversiktlig om det også ser bra ut. Skjønner ikke hvorfor det er negativt? 

Anonymkode: c5f4e...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.1.2019 den 18.47, AnonymBruker skrev:

For min del blir det i alle fall mye hyggeligere og oversiktlig om det også ser bra ut. Skjønner ikke hvorfor det er negativt? 

Anonymkode: c5f4e...775

Problemet er ikke at det ser bra ut, problemet er at det kan gå på bekostning av funksjonalitet, spesielt om man ikke vet hva man egentlig vil ha.

Jeg mener ikke at noe som fungerer trenger å være stygt, et enkelt oppsett uten masse krimskrams kan være veldig elegant. Likevel mener jeg at utseende ikke er viktig.

For mange kan alle de fine sidene de ser på instagram, pinterest etc føre til at de sliter med å starte. "Jeg kan ikke lage BuJo, for jeg kan ikke tegne" "Jeg har ikke tid til å lage BuJo" "Jeg har ikke råd til så masse penner, tusjer, blekk, klistremerker, stempler, bøker, så jeg kan ikke lage BuJo". Jeg har sett folk som ikke kan skrive i journalen sin fordi de ikke har med seg den spesielle penna som passer til månedens tema, eller folk som ikke får planlagt fordi de ikke har hatt tid til å sette opp det kompliserte oppsettet de lager. Da har fokuset på utseende ødelagt.

Anonymkode: 66bb1...f2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...