Gå til innhold

Bremsene sitter fast etter juleferien


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dro på jobb igjen i dag etter den lange juleferien. Det lukter svidd fra bremsene og de er varme. Det har vært et problem før og derfor er skiver, klosser og kalipere skiftet i fjor. Hvordan er det mulig at dette igjen er et problem? Ja, jeg bremser masse med fotbrems for å være obs på dette med at lite brukte bremser kan gå i stå.

Anonymkode: b89ab...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At bremsene ligger på litt etter at bilen har stått noen dager, er normalt. Men hvis de ikke løsner relativt raskt, høres det ut som om det er noe muffens. Kontakt verkstedet som foretok bremseoverhalingen, og klag. Bremsedeler skal smøres med spesielt fett (kobberpasta), så bremseklossene glir sideveis og bremseskiven sentreres.

Anonymkode: 0347c...279

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det er bakbremsene som sitter fast så hjelper deg ikke alltid med å "teste" bremsene på tradisjonell vis. Jeg bruker parkbrems i lav hastighet regelmessig om vinteren for å rense bakbremsene for salt/rust. Det har fungerte utmerket i mange år og spart meg for mange kroner til rustskadete bremseskiver.

Anonymkode: d66f6...0eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke parkbremsen til en egen, trommebremsaktig greie? Jeg har prøvd dette nemlig og fikk det andre til svar. Og at jeg sliter ut wiren til p-bremsen?

Anonymkode: b89ab...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går ikke parkbremsen til en egen, trommebremsaktig greie? Jeg har prøvd dette nemlig og fikk det andre til svar. Og at jeg sliter ut wiren til p-bremsen?

Anonymkode: b89ab...e57

Ikke på nyere biler, nei. 

Anonymkode: 44bdc...762

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...