AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #1 Skrevet 3. januar 2019 Hei. Håper noen er våken! Jeg ga min sønn på 2 mnd, som jeg vanligvis fullammer en flaske med nan sensilac ca 100 ml til kvelden fordi han har ligget å puppen I hele dag, og da lå kan å sugde og sugde men puppen var tom. Nå for snart en time siden begynte han å kaste opp skikkelig! Har kastet opp 6 ganger siden da og nå bare brekker han seg for han har ikke mer i magen. Tør ikke legge han ned og legevakta sier vi bare skal se det ann. Noen som har opplevd det samme? Går det bare over? Anonymkode: 9f384...56f
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #2 Skrevet 3. januar 2019 Kan desverre ikke svare på om det er vanlig og om det går over, men bra du forhørte deg med lege. Derimot vil jeg bare si at om det er økedøgn bør du amme så mye som mulig selvom du føler det er tomt for melk. Det er nemlig kun det som vil øke produksjonen din. Du kan kanskje stille spørsmål på ammehjelpen gruppen på Facebook? Kanskje noen har opplevd noe lignende. Anonymkode: 9fdee...511 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #3 Skrevet 3. januar 2019 Jeg har gjort det, ga han kun mme når han fortsatt var veldig sulten og jeg forsøkte å pumpe og håndmelke uten at det kom noe særlig. Fikk i han litt pupp nå heldigvis, har brekt seg jevnlig uten at det er noe mageinnhold.. Nå har han hvertfall noe å kaste opp selv om jeg krysser fingrene på at han klarer å holde på det! Blir jo redd av det her.. Anonymkode: 9f384...56f
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #4 Skrevet 3. januar 2019 Mulig han ikke tåler kumelkprotein? Mange som tåler det gjennom morsmelk, men ikke gjennom mme/grøt osv. Anonymkode: 604e4...9f2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #5 Skrevet 3. januar 2019 Det gikk over etter han fikk mer pupp heldigvis. Han har fått mme før, men i mindre mengder.. Blir en stund til jeg prøver det igjen kan du si! Anonymkode: 9f384...56f
ablaze Skrevet 3. januar 2019 #6 Skrevet 3. januar 2019 Små babyer skal ikke kaste opp mye før de blir dehydrert og det er skikkelig farlig. Jeg ser det har gått over nå, men dersom du ikke får væske i barnet må du oppsøke lege. I verste fall kan dehydrering fører til død hos de små.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #7 Skrevet 3. januar 2019 Jeg vet det, jeg la han derfor til mange ganger selv om han ikke ga uttrykk for det, så etter 2 korte måltider så spiste han 2 gode måltider ila noen timer. Klarte heldigvis å holde på alt mens han sov oppå meg. Var en slitsom natt men heldigvis gikk det over. På legevakta var de ikke bekymra, fikk bare beskjed om å ringe tilbake om det ikke ga seg, jeg ringte kanskje litt tidlig men blir bekymra når de er så små! Håper vi slipper det flere ganger, blir full pupp framover! Anonymkode: 9f384...56f 1
kvinne35+ Skrevet 3. januar 2019 #8 Skrevet 3. januar 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Håper noen er våken! Jeg ga min sønn på 2 mnd, som jeg vanligvis fullammer en flaske med nan sensilac ca 100 ml til kvelden fordi han har ligget å puppen I hele dag, og da lå kan å sugde og sugde men puppen var tom. Nå for snart en time siden begynte han å kaste opp skikkelig! Har kastet opp 6 ganger siden da og nå bare brekker han seg for han har ikke mer i magen. Tør ikke legge han ned og legevakta sier vi bare skal se det ann. Noen som har opplevd det samme? Går det bare over? Anonymkode: 9f384...56f Gå til fastlegen eller fastlegen, ring og bestill time. Eller legevakten tlf: 116 117 Det kan være omgangs syken. Uansett årsak så husk.. Spedbarn blir VELDIG FORT dehydrert (uttørket) og de tåler det veldig dårlig!!!Dette gjør du når barnet er dehydrertDehydrering, inntørringVurdering og behandling av dehydrering hos barnDehydrering: Årsaker, symptomer og behandlingTørre bleierBabyer blir innlagt med dehydreringDehydrering hos ammede babyer
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå