Gå til innhold

Joviale mammaer på Snapchat


GinaG

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Såfii skrev:

HVORFOR gidder folk og sitte og snakke dritt om noen de ikke liker?! Første gangen jeg er inne her på dette ræva forumet - fordi det var noen som skrev at jeg skulle sjekke ut fordi JM ble hengt ut. Altså hva faen? Jeg syns regelrett synd på dere damer som slenger på leppa for fyfaen så trist og lite innhold det må være i livene deres. 

Hvorfor kan dere ikke bare holde kjeft og feie for deres egen dør? Dere er langt fra perfekte selv! Ta en kikk i speilet deres og finn deres egne feil på dere selv og ta ett oppgjør med det istedenfor og bry dere om alle andre for tydeligvis feiler det dere masse! 

Og jeg håper dere ikke har barn, for fyfaen for noen fæle forbilder dere er for de. Stakkars barn som må vokse opp i ett hjem med foreldre og da spesielt damer (utfra dette forumet) som ikke klarer og holde kjeft og som må lire av seg mye drit. Dere burde faktisk aldri fått barn! Fader ikke rart det er nettmobbing eller mobbing generelt, når man ser på dere fæle mennesker! 

Skulle vært interessant og funnet ut hvem dere som skjuler dere bak kallenavn, virkelig er. Det må jeg nok prøve og få noen datakyndige til å finne ut. Etter hva jeg vet, så er faktisk ikke det noe problem å finne ut! 

I mellomtiden, slutt med pisspreiket deres og heller si noe positivt! Har du ikke noe positivt og si - så hold kjeft! Og slett JM kontoen fra snappen din! Verre er det faktisk ikke! 

Ta vare! 

Slettet

Endret av Bacon2015
Auto
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, Såfii skrev:

HVORFOR gidder folk og sitte og snakke dritt om noen de ikke liker?! Første gangen jeg er inne her på dette ræva forumet - fordi det var noen som skrev at jeg skulle sjekke ut fordi JM ble hengt ut. Altså hva faen? Jeg syns regelrett synd på dere damer som slenger på leppa for fyfaen så trist og lite innhold det må være i livene deres. 

Hvorfor kan dere ikke bare holde kjeft og feie for deres egen dør? Dere er langt fra perfekte selv! Ta en kikk i speilet deres og finn deres egne feil på dere selv og ta ett oppgjør med det istedenfor og bry dere om alle andre for tydeligvis feiler det dere masse! 

Og jeg håper dere ikke har barn, for fyfaen for noen fæle forbilder dere er for de. Stakkars barn som må vokse opp i ett hjem med foreldre og da spesielt damer (utfra dette forumet) som ikke klarer og holde kjeft og som må lire av seg mye drit. Dere burde faktisk aldri fått barn! Fader ikke rart det er nettmobbing eller mobbing generelt, når man ser på dere fæle mennesker! 

Skulle vært interessant og funnet ut hvem dere som skjuler dere bak kallenavn, virkelig er. Det må jeg nok prøve og få noen datakyndige til å finne ut. Etter hva jeg vet, så er faktisk ikke det noe problem å finne ut! 

I mellomtiden, slutt med pisspreiket deres og heller si noe positivt! Har du ikke noe positivt og si - så hold kjeft! Og slett JM kontoen fra snappen din! Verre er det faktisk ikke! 

Ta vare! 

«Ofte, når 'støttespillere' av bloggere og diverse personligheter kommer på banen for å støtte opp og 'spre positivitet', er deres argumenter gjennomsyret av usakligheter og ufine ordelag. Gode eksempler er kritikk som går på at kritikere er 'tapere', bitre, ikke har 'noe liv', er misunnelige,  stygge, ikke burde ha barn, osv. Ironien her er jo at 'støttespillerne' i sitt forsøk på å 'støtte' eller være 'positive', totalt sabler ned andre med et enormt repertoar av usakligheter. Ofte observerer jeg at dette skjer mot kritikere som har generelt god stil uten spor av usakligheter og drittslenging. «

 

Ladies and gentlemen, we have a real life example ;)

Endret av Bacon2015
Kommafeil
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Såfii skrev:

HVORFOR gidder folk og sitte og snakke dritt om noen de ikke liker?! Første gangen jeg er inne her på dette ræva forumet - fordi det var noen som skrev at jeg skulle sjekke ut fordi JM ble hengt ut. Altså hva faen? Jeg syns regelrett synd på dere damer som slenger på leppa for fyfaen så trist og lite innhold det må være i livene deres. 

Hvorfor kan dere ikke bare holde kjeft og feie for deres egen dør? Dere er langt fra perfekte selv! Ta en kikk i speilet deres og finn deres egne feil på dere selv og ta ett oppgjør med det istedenfor og bry dere om alle andre for tydeligvis feiler det dere masse! 

Og jeg håper dere ikke har barn, for fyfaen for noen fæle forbilder dere er for de. Stakkars barn som må vokse opp i ett hjem med foreldre og da spesielt damer (utfra dette forumet) som ikke klarer og holde kjeft og som må lire av seg mye drit. Dere burde faktisk aldri fått barn! Fader ikke rart det er nettmobbing eller mobbing generelt, når man ser på dere fæle mennesker! 

Skulle vært interessant og funnet ut hvem dere som skjuler dere bak kallenavn, virkelig er. Det må jeg nok prøve og få noen datakyndige til å finne ut. Etter hva jeg vet, så er faktisk ikke det noe problem å finne ut! 

I mellomtiden, slutt med pisspreiket deres og heller si noe positivt! Har du ikke noe positivt og si - så hold kjeft! Og slett JM kontoen fra snappen din! Verre er det faktisk ikke! 

Ta vare! 

Er dette forsøk på satire?

Ref. svært godt innlegg over:

3. Metakritikken har ofte dårligere stil enn kritikken

Ofte, når 'støttespillere' av bloggere og diverse personligheter kommer på banen for å støtte opp og 'spre positivitet', er deres argumenter gjennomsyret av usakligheter og ufine ordelag. Gode eksempler er kritikk som går på at kritikere er 'tapere', bitre, ikke har 'noe liv', er misunnelige,  stygge, ikke burde ha barn, osv. Ironien her er jo at 'støttespillerne' i sitt forsøk på å 'støtte' eller være 'positive', totalt sabler ned andre med et enormt repertoar av usakligheter. Ofte observerer jeg at dette skjer mot kritikere som har generelt god stil uten spor av usakligheter og drittslenging. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Såfii
Akkurat nå, Bacon2015 skrev:

« Metakritikken har ofte dårligere stil enn kritikken

Ofte, når 'støttespillere' av bloggere og diverse personligheter kommer på banen for å støtte opp og 'spre positivitet', er deres argumenter gjennomsyret av usakligheter og ufine ordelag. Gode eksempler er kritikk som går på at kritikere er 'tapere', bitre, ikke har 'noe liv', er misunnelige,  stygge, ikke burde ha barn, osv. Ironien her er jo at 'støttespillerne' i sitt forsøk på å 'støtte' eller være 'positive', totalt sabler ned andre med et enormt repertoar av usakligheter. Ofte observerer jeg at dette skjer mot kritikere som har generelt god stil uten spor av usakligheter og drittslenging. «

 

Ladies and gentlemen, we have a real life example” ;)

Altså.. å være kritisk er helt innafor. Men mye av det som blir skrevet her er regelrett mobbing. Og mobbing er ikke OK, er det vel? Jeg skjønner ikke hvorfor det må lages en tråd. Kan ikke da folk som har noe imot de ta kontakt med de direkte? Send en melding på face, ring de, dra og besøk de så får man jo fortalt akkurat hva man har på hjertet sitt. Men neida, istedenfor så er man så ynkelige og smålige og skjuler seg bak kallenavn på internett. Det er feigt! Jeg presiserer igjen, det er ikke kritikerne jeg viser til MEN mobbere. Mobbere har faktisk ingenting på ett forum og gjøre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Såfii skrev:

det er ikke kritikerne jeg viser til MEN mobbere. Mobbere har faktisk ingenting på ett forum og gjøre! 

Kan du vise til noe eksempler på mobbing her? Jeg finner ingen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man eksponerer seg på nett (for penger antar jeg) og mener at kritikere skal dra hjem til dem for å snakke med dem? 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Såfii skrev:

Altså.. å være kritisk er helt innafor. Men mye av det som blir skrevet her er regelrett mobbing. Og mobbing er ikke OK, er det vel? Jeg skjønner ikke hvorfor det må lages en tråd. Kan ikke da folk som har noe imot de ta kontakt med de direkte? Send en melding på face, ring de, dra og besøk de så får man jo fortalt akkurat hva man har på hjertet sitt. Men neida, istedenfor så er man så ynkelige og smålige og skjuler seg bak kallenavn på internett. Det er feigt! Jeg presiserer igjen, det er ikke kritikerne jeg viser til MEN mobbere. Mobbere har faktisk ingenting på ett forum og gjøre! 

Forventer voksne folk virkelig at når man frivillig velger å publisere sitt privatliv på sosiale medier så skal det bare være sukkersøte kommentarer og komplimenter? 

Helt ærlig, når man bretter ut privatlivet, barna sine og ekteskapet sitt til tusenvis av ukjente mennesker så må man være LITT realistisk og forstå at noen kan mene at dette er kritikkverdig? 

Det er du som er mobberen her. Kommentarene i denne tråden er saklig og velbegrunnet. Du, derimot mener at vi som kommenterer her aldri skulle hatt barn, at livet vårt er trist og at vi er tapere. 

Les din egen kommentar igjen du, samtidig som du googler forskjellen på konstruktiv kritikk og mobbing :) 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Såfii
Akkurat nå, Bacon2015 skrev:

Forventer voksne folk virkelig at når man frivillig velger å publisere sitt privatliv på sosiale medier så skal det bare være sukkersøte kommentarer og komplimenter? 

Helt ærlig, når man bretter ut privatlivet, barna sine og ekteskapet sitt til tusenvis av ukjente mennesker så må man være LITT realistisk og forstå at noen kan mene at dette er kritikkverdig? 

Det er du som er mobberen her. Kommentarene i denne tråden er saklig og velbegrunnet. Du, derimot mener at vi som kommenterer her aldri skulle hatt barn, at livet vårt er trist og at vi er tapere. 

Les din egen kommentar igjen du, samtidig som du googler forskjellen på konstruktiv kritikk og mobbing :) 

Seriøst, mener du virkelig at alle kommentarer i denne tråden er saklig og velbegrunnet? Da har du virkelig ikke lest alt. Menmen, du om det. Jeg presiserer igjen, at den meldingen jeg skrev angår MOBBERNE i denne tråden. 

Og apropo spørsmålet ditt i begynnelsen der.. jeg tviler på at folk forventer det, men hvorfor må man på død og liv kommentere noe andre legger ut? Hvorfor skal man absolutt føle trang for det? Kan man ikke bare høre på, og scrolle/trykke videre eller bare unngå og følge en person man IKKE liker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Såfii skrev:

Altså.. å være kritisk er helt innafor. Men mye av det som blir skrevet her er regelrett mobbing. Og mobbing er ikke OK, er det vel? Jeg skjønner ikke hvorfor det må lages en tråd. Kan ikke da folk som har noe imot de ta kontakt med de direkte? Send en melding på face, ring de, dra og besøk de så får man jo fortalt akkurat hva man har på hjertet sitt. Men neida, istedenfor så er man så ynkelige og smålige og skjuler seg bak kallenavn på internett. Det er feigt! Jeg presiserer igjen, det er ikke kritikerne jeg viser til MEN mobbere. Mobbere har faktisk ingenting på ett forum og gjøre! 

Slutt å sleng rundt deg med ordet mobbing. Er ingen som har mobbet noen her. Ingen har kalt noen for stygge ting, ingen har hakket på noen som ikke kan forsvare seg selv. 

Det er snakk om voksne damer som er mer enn kapable til å snakke for seg selv. Hvilket de da altså har gjort. Både her i tråden og på snapchatkanalen sin. Du bare svekker deres sak ved å være så innmari ukontrollert og usaklig. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Såfii skrev:

 

Og apropo spørsmålet ditt i begynnelsen der.. jeg tviler på at folk forventer det, men hvorfor må man på død og liv kommentere noe andre legger ut? Hvorfor skal man absolutt føle trang for det? Kan man ikke bare høre på, og scrolle/trykke videre eller bare unngå og følge en person man IKKE liker? 

Hvorfor tror du de legger ut da? For å gjøre verden til et bedre sted, eller hva? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Såfii skrev:

Seriøst, mener du virkelig at alle kommentarer i denne tråden er saklig og velbegrunnet? Da har du virkelig ikke lest alt. Menmen, du om det. Jeg presiserer igjen, at den meldingen jeg skrev angår MOBBERNE i denne tråden. 

Og apropo spørsmålet ditt i begynnelsen der.. jeg tviler på at folk forventer det, men hvorfor må man på død og liv kommentere noe andre legger ut? Hvorfor skal man absolutt føle trang for det? Kan man ikke bare høre på, og scrolle/trykke videre eller bare unngå og følge en person man IKKE liker? 

Hvilke mobbere? Kan du vise til noe? Hittil ser jeg kun èn som er svært fremtredende hva angår person angrep, og glitrer med sine innlegg fullstendig blottet for konstruktiv kritikk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sterke meninger om eksponering av barn, og syns dette er direkte frastøtende. Eksponeringen av påståtte samlivsbrudd, som ikke er det, som igjen er det for så å ikke være det orker jeg knapt nok si noe om.. 

Men, når betimelig kritikk hagler - bør det også hagle litt betimelig ROS. Jeg syns @Rikkehh gjør en fantastisk jobb i å ikke eksponere barnet sitt, og selv om han er tilstede er han ikke i nærheten av sentrum eller får mye "tid i rampelyset". Jeg syns hun verner om hans digitale privatliv godt, til tross for at hun selv har valgt en litt mer offentlig rolle. Jeg ble spesielt glad da jeg hørte om nyttårsforsettet om mindre skjermtid! :) Må også si at mange av de andre joviale mammaene ikke eksponerer barna spesielt mye, og det er veldig fint å se - vi vet jo at dere er mødre, men vi følger ikke JM for å se barn. Vi følger for å se voksne! 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H

Er dette er forsøk på

å generere publisitet  eller nysgjerrighet til denne  Snapchat gruppa? Med den rabiate oppførselen her på KG, så har de gjort skam på ordet «jovial». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Emmy_H
26 minutter siden, neiognei skrev:

Hvorfor tror du de legger ut da? For å gjøre verden til et bedre sted, eller hva? 

Eksponeringsbehov 👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser talla legger ut på snap i dag om hvor lite energi hun bruker på og lese seg opp her. Men og sitte 2-3 dager på rad og snakke om det, sier meg noe annet altså. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Såfii
45 minutter siden, neiognei skrev:

Slutt å sleng rundt deg med ordet mobbing. Er ingen som har mobbet noen her. Ingen har kalt noen for stygge ting, ingen har hakket på noen som ikke kan forsvare seg selv. 

Det er snakk om voksne damer som er mer enn kapable til å snakke for seg selv. Hvilket de da altså har gjort. Både her i tråden og på snapchatkanalen sin. Du bare svekker deres sak ved å være så innmari ukontrollert og usaklig. 

Jo, det er faktisk noen som mobber her! Uthenging, personangrep og drittslenging er faktisk mobbing - tro det eller ei! 

Haha, ukontrollert? Morsom du. Føler meg ganske kontrollert og står for akkurat det jeg mener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Såfii skrev:

Jo, det er faktisk noen som mobber her! Uthenging, personangrep og drittslenging er faktisk mobbing - tro det eller ei! 

Haha, ukontrollert? Morsom du. Føler meg ganske kontrollert og står for akkurat det jeg mener. 

Jeg spør igjen, for tredje gang, kan du vise spesifikt til hvor du mener noen har mobbet?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Såfii
14 minutter siden, Vrinsk skrev:

Jeg spør igjen, for tredje gang, kan du vise spesifikt til hvor du mener noen har mobbet?

Det er uthenging av enkeltpersoner fra snapkontoen, hvor det blir fortalt drit på en spydig måte og kommer med antakelser som ikke har rot i virkeligheten. 

Folk kommer også med usanne fakta, samt dømmer når de ikke engang har fulgt snappen før. Ref. «MiniBaguette»

Jeg har fått sagt det jeg ville nå, og er definitivt ferdig med å være på kvinneguiden. Ikke ett fint og positivt sted for meg, fant jeg ut. 😊

Adios!

 

Endret av Såfii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
7 minutter siden, Såfii skrev:

Det er uthenging av enkeltpersoner fra snapkontoen, hvor det blir fortalt drit på en spydig måte og kommer med antakelser som ikke har rot i virkeligheten. 

Folk kommer også med usanne fakta, samt dømmer når de ikke engang har fulgt snappen før. Ref. «MiniBaguette»

Jeg har fått sagt det jeg ville nå, og er definitivt ferdig med å være på kvinneguiden. Ikke ett fint og positivt sted for meg, fant jeg ut. 😊

Adios!

 

Er bra du kjenner de personlig å kan uttale deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
11 minutter siden, Såfii skrev:

Det er uthenging av enkeltpersoner fra snapkontoen, hvor det blir fortalt drit på en spydig måte og kommer med antakelser som ikke har rot i virkeligheten. 

Folk kommer også med usanne fakta, samt dømmer når de ikke engang har fulgt snappen før. Ref. «MiniBaguette»

Jeg har fått sagt det jeg ville nå, og er definitivt ferdig med å være på kvinneguiden. Ikke ett fint og positivt sted for meg, fant jeg ut. 😊

Adios!

 

Jeg tror nok ikke KG bryr seg 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...