Gå til innhold

Joviale mammaer på Snapchat


GinaG

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, GinaG skrev:

En god pekefinger på hvorvidt man utleverer er å snu bordet.

Fantastisk 😂 Måtte dobbeltsjekke at jeg ikke var i VP-tråden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt, persondebatt og svar til dette.

Minner også om følgende fra reglene:

Sitat

* Tråder kan i noen tilfeller bli stengt dersom moderator har ryddet for regelbrudd gjentatte ganger i løpet av kort tid. Dette vil bli vurdert fra gang til gang.

Edie, adm.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H

 

Så hun er en del av "Jovialmammaer" De burde endre navnet sitt, ikke mye jovialt over måten de oppfører seg på KG. Utenom Rikke (?) som faktisk kan argumentere for seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Emmy_H skrev:

 

Så hun er en del av "Jovialmammaer" De burde endre navnet sitt, ikke mye jovialt over måten de oppfører seg på KG. Utenom Rikke (?) som faktisk kan argumentere for seg selv. 

"oppfører seg på KG" 😳 Denne kunne jeg faktisk ikke dy meg fra å kommentere, etter at det popper inn meldinger om denne tråden.  At resten av gjengen velger å holde avstand og ikke gå inn i en debatt er da vel ikke dårlig oppførsel! Jeg skjønner at folk alltid kommer til å ha ulike meninger og ser da heller ikke poenget i å forsvare seg, i en tråd som startet med å ramse opp samtlige navn (til alle oss i JM), med usaklig "kritikk" om hver enkelt. Hurra for mangfoldet 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, frkak skrev:

"oppfører seg på KG" 😳 Denne kunne jeg faktisk ikke dy meg fra å kommentere, etter at det popper inn meldinger om denne tråden.  At resten av gjengen velger å holde avstand og ikke gå inn i en debatt er da vel ikke dårlig oppførsel! Jeg skjønner at folk alltid kommer til å ha ulike meninger og ser da heller ikke poenget i å forsvare seg, i en tråd som startet med å ramse opp samtlige navn (til alle oss i JM), med usaklig "kritikk" om hver enkelt. Hurra for mangfoldet 😉

Iselin holder ikke akkurat avstand ,det kan du lese i tråden om henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Hege899 skrev:

Iselin holder ikke akkurat avstand ,det kan du lese i tråden om henne. 

Nå tenker jeg på denne tråden, som har med jovialemammaer snapkonto å gjøre.

Jeg regner med at det som skjer i andre tråder blir diskutert i den respektive tråden.

Når det gjelder hennes personlige tråd, så har jeg ikke behov for å gå så veldig inn på den. Men jeg kan si en ting, hvordan hadde du reagert dersom det ble opprettet en egen tråd med DITT FULLE NAVN, med en eneste intensjon: å slenge dritt!! ??

Er det da sånn at når mennesker velger å være offentlige, så er det mer akseptabelt å behandle dem som «mindre menneskelige»? Den gyldne regel om medmenneskelighet og folkeskikk forsvinner..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, frkak skrev:

Nå tenker jeg på denne tråden, som har med jovialemammaer snapkonto å gjøre.

Jeg regner med at det som skjer i andre tråder blir diskutert i den respektive tråden.

Når det gjelder hennes personlige tråd, så har jeg ikke behov for å gå så veldig inn på den. Men jeg kan si en ting, hvordan hadde du reagert dersom det ble opprettet en egen tråd med DITT FULLE NAVN, med en eneste intensjon: å slenge dritt!! ??

Er det da sånn at når mennesker velger å være offentlige, så er det mer akseptabelt å behandle dem som «mindre menneskelige»? Den gyldne regel om medmenneskelighet og folkeskikk forsvinner..

Da kan jeg spør deg om hvordan det hadde føltes for deg dersom mammaen din la ut om private samtaler dere hadde ,for hele verden. Og samtidig skrive alt pappaen din hadde gjort galt . Ting som ikke burde deles med alle,som går utover barna 

 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, frkak skrev:

 

Når det gjelder hennes personlige tråd, så har jeg ikke behov for å gå så veldig inn på den. Men jeg kan si en ting, hvordan hadde du reagert dersom det ble opprettet en egen tråd med DITT FULLE NAVN, med en eneste intensjon: å slenge dritt!! ??

 

Grunnen til at tråden om Iselin har fått fult navn, er nok for at hun kaller bloggen sin Iselin Guttormsen. Hadde hun f.eks kaldt den En jovial blogg, så hadde nok tråden fått den som navn. Iselin Guttormsen er liksom merkenavnet hun eksponerer å da er det naturlig at en tråd om bloggen hennes og henne som offentlig person får samme navn.

Å den var da ikke opprettet for å slenge dritt, men for å diskutere temaer hun delte på snap/bloggen/IG. På lik linje med andre offentlige personers meninger/tanker/gjøremål osv her inne på Rampelyset blir diskutert.

 

Jeg syns Joviale mammaer snapen har fått ufortjent mye pes i denne debatten, å jeg håper folk roer seg noen hakk. Men man MÅ faktisk forvente at tema man tar opp i offentligheten blir diskutert med delte meninger. 

Dere er damer med sterke meninger, å slikt får som oftest mye fokus både positivt og negativt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
1 time siden, Flettfrid skrev:

Grunnen til at tråden om Iselin har fått fult navn, er nok for at hun kaller bloggen sin Iselin Guttormsen. Hadde hun f.eks kaldt den En jovial blogg, så hadde nok tråden fått den som navn. Iselin Guttormsen er liksom merkenavnet hun eksponerer å da er det naturlig at en tråd om bloggen hennes og henne som offentlig person får samme navn.

Å den var da ikke opprettet for å slenge dritt, men for å diskutere temaer hun delte på snap/bloggen/IG. På lik linje med andre offentlige personers meninger/tanker/gjøremål osv her inne på Rampelyset blir diskutert.

 

Jeg syns Joviale mammaer snapen har fått ufortjent mye pes i denne debatten, å jeg håper folk roer seg noen hakk. Men man MÅ faktisk forvente at tema man tar opp i offentligheten blir diskutert med delte meninger. 

Dere er damer med sterke meninger, å slikt får som oftest mye fokus både positivt og negativt.

Håper barn som blir eksponert lager en Snapchat konto når mødrene blir gamle og inkontinente. Så kan de snappe alt fra kjøring til og fra gamlehjem, bleieskift og mating. Filme gullkorn når mamma mister gebisset og bleia er full. Og catfighten mellom mamma og Kari som bor på naborommet, der de slåss om Kåre i 1.etg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.1.2019 den 1.01, Jodaneida skrev:

Tenk om barna hadde sluppet å bli eksponert på nett i det hele tatt. DET hadde vært fint.

Amen!🙏🏼🙏🏼🙏🏼 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
2 timer siden, Emmy_H skrev:

Håper barn som blir eksponert lager en Snapchat konto når mødrene blir gamle og inkontinente. Så kan de snappe alt fra kjøring til og fra gamlehjem, bleieskift og mating. Filme gullkorn når mamma mister gebisset og bleia er full. Og catfighten mellom mamma og Kari som bor på naborommet, der de slåss om Kåre i 1.etg. 

Jaaa, jeg ser frem til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le litt når hun som snapper i dag viser til at dagens snapper kun varer i 12 minutter tilsammen, så da har hun bare brukt 24 minutter på snapchat i dag, da iberegnet at det tar ca like lang tid å tekste snappene, som det tar å produsere dem og legge dem ut. 

Snakk om å tilpasse egen virkelighet.

Slike "snapper" prater støtt om hvor utrolig mye tid det tar å holde på, de legger inn sjel og svette og tårer, men det tar bare 24 minutter i løpet av en dag altså. 🎅

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TyrkiskPepper
8 minutter siden, neiognei skrev:

Må le litt når hun som snapper i dag viser til at dagens snapper kun varer i 12 minutter tilsammen, så da har hun bare brukt 24 minutter på snapchat i dag, da iberegnet at det tar ca like lang tid å tekste snappene, som det tar å produsere dem og legge dem ut. 

Snakk om å tilpasse egen virkelighet.

Slike "snapper" prater støtt om hvor utrolig mye tid det tar å holde på, de legger inn sjel og svette og tårer, men det tar bare 24 minutter i løpet av en dag altså. 🎅

Haha bullshitt! Slike snappdager tar MYE tid! Man skal ha en plan, tekste alt, svare seere etc... Er jo en grunn til at folk ikke er på jobb, når de har sin snapdag😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.1.2019 den 23.33, TyrkiskPepper skrev:

Haha bullshitt! Slike snappdager tar MYE tid! Man skal ha en plan, tekste alt, svare seere etc... Er jo en grunn til at folk ikke er på jobb, når de har sin snapdag😊

Jeg snappet en dag for en treningssnap. Det tok tid ja. Og min snapping var langt laaangt i fra så omfattende som det JM-snapperene holder på med.

Synes faktisk det er imponerende at de orker. Og så ofte også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kommentere innholdet på en offentlig snapkonto, er på generelt grunnlag veldig langt unna å slenge dritt. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok, nå skal jeg forsøke å adressere litt av motbøren mot denne og lignende tråden slik at nye medlemmer kanskje forstår bedre hvor 'vi' kritikere kommer fra. 

 

1. Offentlig snapchat-konto = risiko for kritikk

Mellom kritikk og mobbing, drittslenging og usakligheter mener jeg at det er et stort skille. Dette har jeg gått igjennom før og de interesserte kan ta en titt på mitt tidligere innlegg i denne tråden. Uansett. Når man velger å publisere sitt liv, sine tanker, meninger, erfaringer og gjøremål i sosiale media, vil folk snakke om det. Dette har mennesker gjort i alle tider. Slik jeg forstår sosiale medier, er vel også det litt av formålet. Mange folk kommer aldri til å være totalt enig, eller spesielt fromme i sin tilnærming av andre mennesker. Det er ekstremt naivt å håpe på null negative tilbakemeldinger på slike fora. Hvis man er voksen og velger selv å utlevere seg selv i disse kanalene, bør man tåle en støyt. Personlig hadde jeg hverken villet, orket eller taklet massiv oppmerksomhet, både positiv og negativ, derfor eksponerer jeg ikke meg selv i slike fora. 

 

2. "Slutt og følge dem" er ikke et gyldig argument 

Hvis mennesker sluttet å følge med på eller bry seg om ting de ikke likte, hadde vi nok slitt voldsomt med den generelle utviklingen av menneskeheten. Folk bryr seg, folk prater, folk mener. Vi er flokkdyr og vi liker å kommunisere med hverandre, om hverandre, i positiv, og i negativ forstand. Mye av det folk kritiserer i denne tråden er nok rimelig uviktig i et større perspektiv, men det er likefullt totalt innafor i et logisk perspektiv. 

 

3. Metakritikken har ofte dårligere stil enn kritikken

Ofte, når 'støttespillere' av bloggere og diverse personligheter kommer på banen for å støtte opp og 'spre positivitet', er deres argumenter gjennomsyret av usakligheter og ufine ordelag. Gode eksempler er kritikk som går på at kritikere er 'tapere', bitre, ikke har 'noe liv', er misunnelige,  stygge, ikke burde ha barn, osv. Ironien her er jo at 'støttespillerne' i sitt forsøk på å 'støtte' eller være 'positive', totalt sabler ned andre med et enormt repertoar av usakligheter. Ofte observerer jeg at dette skjer mot kritikere som har generelt god stil uten spor av usakligheter og drittslenging. 

 

I min mening er det ofte store logiske brister i tankegangen hos mange bloggere og støttespillere. Det sees ikke forskjeller på kritikk og mobbing, det er inkonsistens i mange ledd, og en generell mangel på forståelse for det offentlige ordskiftet.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Såfii

HVORFOR gidder folk og sitte og snakke dritt om noen de ikke liker?! Første gangen jeg er inne her på dette ræva forumet - fordi det var noen som skrev at jeg skulle sjekke ut fordi JM ble hengt ut. Altså hva faen? Jeg syns regelrett synd på dere damer som slenger på leppa for fyfaen så trist og lite innhold det må være i livene deres. 

Hvorfor kan dere ikke bare holde kjeft og feie for deres egen dør? Dere er langt fra perfekte selv! Ta en kikk i speilet deres og finn deres egne feil på dere selv og ta ett oppgjør med det istedenfor og bry dere om alle andre for tydeligvis feiler det dere masse! 

Og jeg håper dere ikke har barn, for fyfaen for noen fæle forbilder dere er for de. Stakkars barn som må vokse opp i ett hjem med foreldre og da spesielt damer (utfra dette forumet) som ikke klarer og holde kjeft og som må lire av seg mye drit. Dere burde faktisk aldri fått barn! Fader ikke rart det er nettmobbing eller mobbing generelt, når man ser på dere fæle mennesker! 

Skulle vært interessant og funnet ut hvem dere som skjuler dere bak kallenavn, virkelig er. Det må jeg nok prøve og få noen datakyndige til å finne ut. Etter hva jeg vet, så er faktisk ikke det noe problem å finne ut! 

I mellomtiden, slutt med pisspreiket deres og heller si noe positivt! Har du ikke noe positivt og si - så hold kjeft! Og slett JM kontoen fra snappen din! Verre er det faktisk ikke! 

Ta vare! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Såfii skrev:

HVORFOR gidder folk og sitte og snakke dritt om noen de ikke liker?! Første gangen jeg er inne her på dette ræva forumet - fordi det var noen som skrev at jeg skulle sjekke ut fordi JM ble hengt ut. Altså hva faen? Jeg syns regelrett synd på dere damer som slenger på leppa for fyfaen så trist og lite innhold det må være i livene deres. 

Hvorfor kan dere ikke bare holde kjeft og feie for deres egen dør? Dere er langt fra perfekte selv! Ta en kikk i speilet deres og finn deres egne feil på dere selv og ta ett oppgjør med det istedenfor og bry dere om alle andre for tydeligvis feiler det dere masse! 

Og jeg håper dere ikke har barn, for fyfaen for noen fæle forbilder dere er for de. Stakkars barn som må vokse opp i ett hjem med foreldre og da spesielt damer (utfra dette forumet) som ikke klarer og holde kjeft og som må lire av seg mye drit. Dere burde faktisk aldri fått barn! Fader ikke rart det er nettmobbing eller mobbing generelt, når man ser på dere fæle mennesker! 

Skulle vært interessant og funnet ut hvem dere som skjuler dere bak kallenavn, virkelig er. Det må jeg nok prøve og få noen datakyndige til å finne ut. Etter hva jeg vet, så er faktisk ikke det noe problem å finne ut! 

I mellomtiden, slutt med pisspreiket deres og heller si noe positivt! Har du ikke noe positivt og si - så hold kjeft! Og slett JM kontoen fra snappen din! Verre er det faktisk ikke! 

Ta vare! 

Vel, ingen av "oss" har vært så sint, så stygg i kjeften eller så generaliserende som deg, så snakk om å kaste stein i glasshus. Bedre lykke neste gang. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Såfii
På 5.1.2019 den 1.01, Belenan skrev:

Et er forsåvidt helt greit det, at du bryr deg om dem. 

Men hvorfor det blir slik er jo nettopp fordi disse damene på joviale er eksperter på og overdramatisere, så roer ting seg - også var det ikke så «ille» likevel. Opptrer man uproft på nett så møter du uproff kritikk, slik er det desverre. Opptrer du saklig, med gode verdier så blir du somregel møtt sånn tilbake også! 

HVORFOR må man alltid ha meninger? «Opptrer man uproft på nett så møter du uproff kritikk, slik er det dessverre. Opptrer du saklig, med gode verdier så blir du som regel møtt sån tilbake også!» hvorfor må man i det hele tatt skrive noe? Kan man ikke bare holde kjeft hvis man møter noen som er saklig eller noen som oppfører seg uproft som ikke gagner enn selv? Tål at andre har ulik mening enn deg selv. Jeg hadde skjønt det hvis kritikken noen skrev handlet om DEG, men når den handler om noe helt annet så  trenger man ikke kommentere HELE tiden.. herreminhatt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...