Rikkehh Skrevet 5. januar 2019 #81 Del Skrevet 5. januar 2019 2 timer siden, Rucula skrev: Hei Rikke! Jeg liker deg godt inne på joviale mamma snappen! Lykke til videre 😘 når har du termin igjen? Hei der. Hyggelig å høre! ☺️ Takk for det. Terminen er i slutten av april 🙏🏼 (...utleverte jeg for mye om mitt kommende barn nå? 🤣) Neida. Joda. Måtte bare 🙈 😘 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RSS21 Skrevet 5. januar 2019 #82 Del Skrevet 5. januar 2019 1 minutt siden, Bacon2015 skrev: Vet du hva jeg er stolt av? At barna mine har fått rett til å velge sin egen digitale identitet. Jeg er stolt av at jeg som mamma ikke har eksponert de til tusenvis av ukjente. Jeg er stolt av at de en gang, når de blir gamle nok, kan Google seg selv og det eneste som kommer på nett er gratulasjon i lokalavisen. Jeg er stolt av at jeg og mannen min skværer opp bak lukkede dører og at jeg ikke legger ut på nett om krangelene vi har. Jeg er stolt av at jeg har såpass respekt for mannen min og livet vårt. Jeg er stolt av at jeg klarer å ta i mot kritikk på en konstruktiv måte. Jeg er stolt av at jeg kan diskutere uten å beskylde andre for at de mobber og trakasserer meg. Mest av alt er jeg er stolt av at jeg ikke har et slik eksponeringsbehov at jeg må utlevere meg selv, barna mine eller andre i min omgangskrets for å få oppmerksomhet Det er jo kjempe bra at du er stolt av detta.men heldigvis her i verden så er vi forskjellige. men trur du at barna blir stolt av mamman sin når dem googler dem å finner ut at dem har sittet å mobbet,krenket osv på nett om personer som velger å dele dager fra live sitt??? Nope jeg trur ikke barna blir mye stolt da....en lærer barna å ikke mobbe eller være ekkel mot noen(jeg lærer barna mine hvertfall det) jeg hvet ikkr om du gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rikkehh Skrevet 5. januar 2019 #83 Del Skrevet 5. januar 2019 6 minutter siden, Bacon2015 skrev: Vet du hva jeg er stolt av? At barna mine har fått rett til å velge sin egen digitale identitet. Jeg er stolt av at jeg som mamma ikke har eksponert de til tusenvis av ukjente. Jeg er stolt av at de en gang, når de blir gamle nok, kan Google seg selv og det eneste som kommer på nett er gratulasjon i lokalavisen. Jeg er stolt av at jeg og mannen min skværer opp bak lukkede dører og at jeg ikke legger ut på nett om krangelene vi har. Jeg er stolt av at jeg har såpass respekt for mannen min og livet vårt. Jeg er stolt av at jeg klarer å ta i mot kritikk på en konstruktiv måte. Jeg er stolt av at jeg kan diskutere uten å beskylde andre for at de mobber og trakasserer meg. Mest av alt er jeg er stolt av at jeg ikke har et slik eksponeringsbehov at jeg må utlevere meg selv, barna mine eller andre i min omgangskrets for å få oppmerksomhet Er du like stolt av å bruke tiden din på å skrive her inne på Kvinneguiden? ☺️ Er enig i det du skriver i teksten jeg svarer på nå - men er nysgjerrig på hva som lokker et menneske som virker relativt oppegående i argumenteringen (i motsetning til mange andre av kommentatorene her inne - til å la seg rive med i slike diskusjoner? Samtidig spør jeg. Ved å vise korte filmsnutter/bilder på Snapchat, som det er snakk om her nå - hvordan mener du barna selv kan spore det i fremtiden? Jeg har til gode å se noen screenshote det ene bildet jeg legger ut når jeg presenterer meg - av min sønn. Nå eksponerer ikke jeg han på langt nær så mye som mange andre gjør med sine barn, og som du skjønner i teksten min her - så er jeg forsiktig med hva jeg poster. MIN grunn til å snappe: jeg deler tips, interesser (interiør, bil, baking, mat, strikking) utelukkende! Jeg får selv MANGE tips - og nye bekjentskaper via snappen. Samtidig vil jeg løfte min egen Instagram opp og frem, fordi jeg liker å legge ut bilder å få feedback der (utelukkende interiør og hobbyer der inne) — bygdelivet om dere vil se 😂😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monstergospel Skrevet 5. januar 2019 #84 Del Skrevet 5. januar 2019 26 minutter siden, Rikkehh skrev: Er du like stolt av å bruke tiden din på å skrive her inne på Kvinneguiden? ☺️ Er enig i det du skriver i teksten jeg svarer på nå - men er nysgjerrig på hva som lokker et menneske som virker relativt oppegående i argumenteringen (i motsetning til mange andre av kommentatorene her inne - til å la seg rive med i slike diskusjoner? Samtidig spør jeg. Ved å vise korte filmsnutter/bilder på Snapchat, som det er snakk om her nå - hvordan mener du barna selv kan spore det i fremtiden? Jeg har til gode å se noen screenshote det ene bildet jeg legger ut når jeg presenterer meg - av min sønn. Nå eksponerer ikke jeg han på langt nær så mye som mange andre gjør med sine barn, og som du skjønner i teksten min her - så er jeg forsiktig med hva jeg poster. MIN grunn til å snappe: jeg deler tips, interesser (interiør, bil, baking, mat, strikking) utelukkende! Jeg får selv MANGE tips - og nye bekjentskaper via snappen. Samtidig vil jeg løfte min egen Instagram opp og frem, fordi jeg liker å legge ut bilder å få feedback der (utelukkende interiør og hobbyer der inne) — bygdelivet om dere vil se 😂😂 Men mener du derfor at det er greit å eksponere barnet ditt for tusenvis av følgere? Fordi han ikke kan finne det ut selv? Hadde du syntes det var greit om dine foreldre la ut filmer om deg for mange tusen mennesker, så lenge du selv aldri ble klar over det? Rar tankegang🤔 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rikkehh Skrevet 5. januar 2019 #85 Del Skrevet 5. januar 2019 (endret) 4 timer siden, monstergospel skrev: Men mener du derfor at det er greit å eksponere barnet ditt for tusenvis av følgere? Fordi han ikke kan finne det ut selv? Hadde du syntes det var greit om dine foreldre la ut filmer om deg for mange tusen mennesker, så lenge du selv aldri ble klar over det? Rar tankegang🤔 Nå var det ikke det som var poenget da - jeg viste til det hun skrev om at når hennes barn googler seg selv, så vil de ikke finne noe annet enn bursdagshilsener. Det har jo ikke noe med måten man eksponerer barna på - det var mer et spørsmål tilbake til dette med googling. Jeg har aldri sagt det er greit å eksponere barnet sitt for flere tusen - MEN, hva legger man i eksponering?? Det er forskjell på å dele et par bilder/videoer i situasjoner som ikke er kritikkverdig - eller om man OVEReksponerer, og viser barna i kritikkverdige situasjoner. Som jeg skrev - så er jeg enig i at det er flere som bør tenke seg om når det gjelder å vise frem barna sine - men, at man skal skjerme dem TOTALT, den ser jeg ikke helt. Men det er jo MIN personlige mening. Det du skriver om mine foreldre velger jeg å la være å svare på - da det ikke var meningen at det skulle fremstå som om det er «greit» så lenge det blir skjult. Der tenkte du litt for mye som en kvinne (overtenking), og tok meg på ordet med mine referanser til Googling. Det var slett ikke slik ment! Om du ønsker å høre enda mer i dybden av mine meninger rundt barn og sosiale medier kan du gjerne ta kontakt med meg privat. Blir fort vekk mye å skrive her, Ryddet for persondebatt. Edie, adm. Endret 5. januar 2019 av Edie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 5. januar 2019 #86 Del Skrevet 5. januar 2019 1 time siden, Rikkehh skrev: Hei der. Hyggelig å høre! ☺️ Takk for det. Terminen er i slutten av april 🙏🏼 (...utleverte jeg for mye om mitt kommende barn nå? 🤣) Neida. Joda. Måtte bare 🙈 😘 Man må ikke ta seg nær av for mye på kvinneguiden. Heng her noen år så blir man immun 😅. Jeg har fått så øra flangrer maaange ganger selv lykke til videre i svangerskaper 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 5. januar 2019 #87 Del Skrevet 5. januar 2019 Tjener disse penger på denne utlveringen også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monna1234 Skrevet 5. januar 2019 #88 Del Skrevet 5. januar 2019 Akkurat nå, Keikolina skrev: Tjener disse penger på denne utlveringen også? 🤦♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belenan Skrevet 5. januar 2019 #89 Del Skrevet 5. januar 2019 1 minutt siden, Keikolina skrev: Tjener disse penger på denne utlveringen også? Gudene vet. Men de får vel noe spons her og der som alle andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rikkehh Skrevet 5. januar 2019 #90 Del Skrevet 5. januar 2019 3 minutter siden, Emmy_H skrev: Var det joviale mammer dere het? Og hva slags samfunnsnyttige bidrag har dere kommet med? Tjener dere penger på snapcahtten eller er det bare for fame? Det stemmer. Samfunnsnyttige bidrag? Når har Snapchat blitt en arena for det? Dette er en ren underholdning/inspirasjon/lavterskel-kanal. Hvor man selv velger om man vil følge. Alt trenger ikke være politisk korrekt, eller samfunnsrelatert på Snapchat. Jeg kan kun svare for meg selv når jeg forteller hvorfor jeg gjør det, det har jeg også nevnt tidligere i denne tråden. Jeg liker å inspirere - jeg strikker, driver med motorsport, elsker interiør og DIY, samt baking og matlaging! Det er dette jeg bruker vår kanal til. Dele tips og erfaringer, samt å få det samme i retur. Jeg skal også innrømme at jeg også ønsker å løfte min Instagramkonto opp og frem THATS IT! Penger får vi ikke. Noen av damene blir sponset med produkter - men ikke i forbindelse med JM. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 5. januar 2019 #91 Del Skrevet 5. januar 2019 På et blunk er det opprettet et dusin nye brukere kun for å angripe denne tråden, og si at den som ikke liker JM kan holde seg unna. Vel - det samme gjelder KG: Hvis dere ikke liker denne tråden, så kan dere jo bare la være å lese den, ikke sant? Dere kunne valgt å bare heve dere over dette, gi blaffen i kritikken hvis dere er helt uenige. Men istedet framstår dere som både aggressive og svært usaklige der dere bombarderer tråden med beskyldninger om: mobbing, drittslenging, misunnelse, sjalusi. Dere viser ikke mye refleksjon over hvorfor andre kommer med kritikk. Jeg synes oftest at oppmerksomheten rundt bloggere og andre SoMe-kjendiser kan bli helt absurd, men synes samtidig at den som stiller seg selv ut i full offentlighet må regne med forskjellige reaksjoner, også negative - så lenge disse reaksjonene holder seg innenfor loven. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belenan Skrevet 5. januar 2019 #92 Del Skrevet 5. januar 2019 2 minutter siden, Rikkehh skrev: Det er din helt egne mening faktisk! Motbevis meg med disse kildene dine da vel? Du skriver jo flere ganger at jeg må lese meg opp! Og jeg søker gladelig mer informasjon jeg altså. Skjønner ikke at du ikke skjønner det er eksponering når du nevner han. Er det virkelig mulig. Opplysning for deg, men dette er eksponering. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 5. januar 2019 #93 Del Skrevet 5. januar 2019 1 minutt siden, Rikkehh skrev: Det stemmer. Samfunnsnyttige bidrag? Når har Snapchat blitt en arena for det? Dette er en ren underholdning/inspirasjon/lavterskel-kanal. Hvor man selv velger om man vil følge. Alt trenger ikke være politisk korrekt, eller samfunnsrelatert på Snapchat. Jeg kan kun svare for meg selv når jeg forteller hvorfor jeg gjør det, det har jeg også nevnt tidligere i denne tråden. Jeg liker å inspirere - jeg strikker, driver med motorsport, elsker interiør og DIY, samt baking og matlaging! Det er dette jeg bruker vår kanal til. Dele tips og erfaringer, samt å få det samme i retur. Jeg skal også innrømme at jeg også ønsker å løfte min Instagramkonto opp og frem THATS IT! Penger får vi ikke. Noen av damene blir sponset med produkter - men ikke i forbindelse med JM. Så langt høres det morsomt ut, men hvorfor er barn en del av denne? Og hva er tanken bak det? Hvis man løfte Instagram kontoen hva skjer da? Får man spons? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_mai Skrevet 5. januar 2019 #94 Del Skrevet 5. januar 2019 4 hours ago, Rikkehh said: Er det kun kritikk - rett og slett være stygg mot en/flere personer, å bruke deres navn her inne? Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer på din/ og flere her inne, sin definisjon - og grensen mellom kritikk og mobbing, som du nevner her. Du nevner kun de to begrepene kritikk og mobbing - hva med uthenging, drittslenging og personangrep (som nettopp er det som foregår her i tråden)? Hvilken kategori vil du sette disse begrepene i? Neppe «kritikk»! Hvilket nivå føler du du er på i dine argumenter? Jeg er enig i at det er en aggressiv tone blant mange her inne, — og en slik holdning liker ikke jeg, personlig. Men, jeg ser også VELDIG ofte at de som prøver å forholde seg «saklige» - er de som oftest kaver mest... Skal forsøke å svare deg på det som gjelder mitt innlegg. Du lurer på om det er kun kritikk i denne tråden. Nei. Denne tråden er helt bananas ifa. usakligheter og under beltestedet-innlegg. Jeg nevner kritikk som et paraplybegrep som 'bedømmelse eller vurdering av arbeid eller prestasjon' (fritt etter Store Norske Leksikon). Som nevnt, mobbing vil da innebefatte både 'drittslenging' og personangrep, trodde det var klart fra mitt innlegg, men mulig jeg ikke uttrykte meg klart nok. Til spørsmålet om nivået på mine argumenter, mener jeg at jeg konsekvent holder meg saklig og uten mobbing, uthenging eller personangrep. Du kan klikke på den lille 'bobla' under nicket mitt og se på innlegg jeg har skrevet tidligere, og se over, hvis du vil. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rikkehh Skrevet 5. januar 2019 #95 Del Skrevet 5. januar 2019 5 minutter siden, Emmy_H skrev: Så langt høres det morsomt ut, men hvorfor er barn en del av denne? Og hva er tanken bak det? Hvis man løfte Instagram kontoen hva skjer da? Får man spons? Barnet mitt har ingenting med det her å gjøre - det at vi kaller oss Jovialemammaer står godt forklart på vår Facebook-side, så det handler ikke om at vi «bruker barna våre» som er nevnt lenger opp i diskusjonen. Jeg vil løfte Instagram for å få tilbakemeldinger på det jeg driver med, samt å kanskje dra noe rabatter osv av det ja! Det er vel en ærlig sak? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rikkehh Skrevet 5. januar 2019 #96 Del Skrevet 5. januar 2019 7 minutter siden, lille_mai skrev: Skal forsøke å svare deg på det som gjelder mitt innlegg. Du lurer på om det er kun kritikk i denne tråden. Nei. Denne tråden er helt bananas ifa. usakligheter og under beltestedet-innlegg. Jeg nevner kritikk som et paraplybegrep som 'bedømmelse eller vurdering av arbeid eller prestasjon' (fritt etter Store Norske Leksikon). Som nevnt, mobbing vil da innebefatte både 'drittslenging' og personangrep, trodde det var klart fra mitt innlegg, men mulig jeg ikke uttrykte meg klart nok. Til spørsmålet om nivået på mine argumenter, mener jeg at jeg konsekvent holder meg saklig og uten mobbing, uthenging eller personangrep. Du kan klikke på den lille 'bobla' under nicket mitt og se på innlegg jeg har skrevet tidligere, og se over, hvis du vil. Flott - da snakker vi samme språk! Jeg skal ta en titt. 👍🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 5. januar 2019 #97 Del Skrevet 5. januar 2019 Jeg siterer gjerne fra Vær Varsom-plakatens bestemmelser ang. barn: Quote 4.8. Når barn omtales, er det god presseskikk å ta hensyn til hvilke konsekvenser medieomtalen kan få for barnet. Dette gjelder også når foresatte har gitt sitt samtykke til eksponering. Barns identitet skal som hovedregel ikke røpes i familietvister, barnevernssaker eller rettssaker. https://www.bufdir.no/Barnevern/Fagstotte/Gode_rad_om_mediekontakt/Var_varsom_plakaten/ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 5. januar 2019 #98 Del Skrevet 5. januar 2019 Har aldri vært innom snapkontoen, men på generelt grunnlag mener jeg at man krenker privatlivets fred for barna - i tillegg til at det er en harry geskjeft. Snap kan forøvrig lagres og kikkes på igjen - og igjen... 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rikkehh Skrevet 5. januar 2019 #99 Del Skrevet 5. januar 2019 11 minutter siden, Belenan skrev: Skjønner ikke at du ikke skjønner det er eksponering når du nevner han. Er det virkelig mulig. Opplysning for deg, men dette er eksponering. At jeg ikke skjønner? Det handler om at jeg ikke mener det er å eksponere han. La meg ha den meningen da vel? Og ikke snakk nedlatende til meg, og bruk hersketeknikk som «er det virkelig mulig». Stygt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 5. januar 2019 #100 Del Skrevet 5. januar 2019 (endret) 7 minutter siden, Rikkehh skrev: Barnet mitt har ingenting med det her å gjøre - det at vi kaller oss Jovialemammaer står godt forklart på vår Facebook-side, så det handler ikke om at vi «bruker barna våre» som er nevnt lenger opp i diskusjonen. Jeg vil løfte Instagram for å få tilbakemeldinger på det jeg driver med, samt å kanskje dra noe rabatter osv av det ja! Det er vel en ærlig sak? Ja, det er helt fint at man ønsker å oppnå noen fordeler, har ikke noe problem med det. Men din og andre mammaer sin rolle er å beskytte barna man har, også når det kommer til SoMe. Det er derfor ikke greit i det hele tatt at man bruker barn og deres privatliv (skilsmissebarn, foreldrekonflikter, utseende, interesser) for likes og følgere. I disse SoMe tider er barnas personvern og digitale identitet noe vi som foreldre må verne om. Det er ikke vanskelig å ikke dele, bare prøv det i 2 uker så vil det vise seg. Endret 5. januar 2019 av Emmy_H La til et ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg