Gå til innhold

Joviale mammaer på Snapchat

GinaG

Anbefalte innlegg

For en underlig tråd. Mengder av nyregistrerte brukere som krangler på barneskolenivå. :klo:

Det eneste jeg får ut av denne tråden er at "Joviale mammaer" burde endre snapkontonavnet sitt, ikke mye "jovialt" over måten de framstår her i tråden, i hvertfall. (Har forøvrig aldri hørt om dem før, og ser ikke hvorfor verden trenger en åpen snapkonto der ymse oppmerksomhetshungrige damer utleverer seg selv, barna og familien sin.) 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, MiniBaguette skrev:

For en underlig tråd. Mengder av nyregistrerte brukere som krangler på barneskolenivå. :klo:

Det eneste jeg får ut av denne tråden er at "Joviale mammaer" burde endre snapkontonavnet sitt, ikke mye "jovialt" over måten de framstår her i tråden, i hvertfall. (Har forøvrig aldri hørt om dem før, og ser ikke hvorfor verden trenger en åpen snapkonto der ymse oppmerksomhetshungrige damer utleverer seg selv, barna og familien sin.) 

Ser du er nyregistrert også, så du måtte jo lire litt ut av deg ang den gruppa du og....herregud, snakk om å kaste stein i glasshus👏  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, MiniBaguette skrev:

Jøye meg! Snakk om storm i vannglass? Nyregistrert er du selv ser jeg. Jeg er «medlem» av JovialeMammaer-snappen som er temaet her, og syns denne kommentaren din var ganske uspiselig. Du dømmer faktisk uten å i det hele tatt ha kjennskap til snappen.  Vi er to stykker fra «teamet» som har kommentert her inne, så referer gjerne til der vi har fremstått «u-jovialt». Om du dømmer på bakgrunn av det ANDRE skriver her, så syns jeg du burde la være å kommentere. 

Viser til ditt utsagn: «Joviale mammaer burde endre sitt kontonavn» samt. oppmerksomhetshungrige damer som utleverer seg selv og barna.   

Finnes jaggu mye annet fælt å henge seg opp i! Guriland. Enkelte tåler ikke at tidene endrer seg. ALT foregår på sosiale medier i dag - og det gjør det jo tydeligvis for deg også, da du sitter her inne å leser? 

Jeg bør egentlig holde meg unna å kommentere sånt, for jeg «synker» jo faktisk ned på et slikt nivå selv nå, men kjæretid, her føler jeg for å forsvare - ikke bare meg selv, og joviale mammaer, men alle som ønsker å være åpne, og dele erfaringer, tips og triks - og skaffe nye bekjentskaper via sosiale medier - for det er derfor JEG snapper. Barnet mitt utleveres ikke, ikke samboer, ikke privatlivet - KUN mine interesser, hobbyer og enkelte ganger noen rimelig lite «rope-høyt-meninger».  Jeg er enig i at mange utleverer litt VEL mye, og da snakker jeg på generell basis. Men det må da for søren være opp til hver enkelt? Og IKKE DRA ALLE OVER EN KAM! 

Ja, jeg får faktisk MER fnatt av damer som kan sitte til sånn her jeg — enn av de som utleverer litt for mye! Ærlig talt. 

Vi lever i 2019... dette ER fremtiden! 

Så mye elendighet og andre ting å kjempe for, enn å «gi seg ende over» en BITTELITEN snapkonto i et eneste stort hav. 

Klapp til dere! 

Veldig kult om dere vil følge elendigheten da! 

Jovialemammaer på Snapchat - alle sammen. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ayanëar skrev:

Så hvis folk ikke er enig med deg og andre som deg, som slenger dritt (for det er det dette er!) så er de dramaqueens og oppmerksomhetssyke?? 

Det er strengt tatt ingen som tvinger noen her inne til å følge med på snappene, men dere MÅ bare ha noe dritt å prate om noen, eller har jeg misforstått helt?? 

Hvis dere har barn som havner i konflikter med venner, på skolen etc; ta en titt i speilet, så skjønner dere hvorfor! 

"Voksne" folk som sitter på det her viset.. at dere ikke eier skamfølelse!

Jeg slenger ikke dritt, bare får frem det noen av disse har sagt og lagt ut på SoMe selv. Og som jeg har skrevet i andre innlegg her følger jeg de som jeg oppriktig syns gjør en god profil på snappen. Men så har du bla Linn og Iselin som sitter der å skaper seg! Men du syns det er greit at de sitter og juger på nett? Barn skal ikke lære det at ærlighet og oppriktighet skal være gode normer å følge i livet?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå klarer jeg bare ikke å holde kjeft lenger! Ja jeg er ny her inne, så har vi fått det ute av verden...

men kjære dere voksne damer... har dere tenkt over dette faktum at flere av disse damene dere sitter å spyr ut dritt om har store barn som også er på nett..?? 

Jeg håper virkelig IKKE at dere har barn...! For makan til oppførsel dere har mot andre voksne damer er jo bare helt forkastelig🤢 

og om dere har barn, syns jeg faktisk synd på barna deres... for dere oppfordrer faktisk barna deres til å bli mobbere ved å vise slik oppførsel på nett... 

om dere ikke er fornøyde med noen Snapchat grupper så la nå heller bare være å følge dem da... er jo faktisk ikke værre en det🙈 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritikk og mobbing. Det er to forskjellige ting, folkens. Nivået på argumentene de som forsvarer denne snapkontoen er rimelig lavt. Folk har lov å si sin ærlige mening til folk, om folk, anonymt, ikke-anonymt, hvor og når som helst. Det har folk gjort i alle tider. Jeg skjønner godt at man kan bli såra av det. Men det er nå engang sånn at voksne mennesker som med åpen snap-konto utleverer seg selv på nett, kommer til å få litt ymse tilbakemeldinger. Drapstrusler, latterliggjøring, kommentarer på utseende, og lignende, er ikke innafor. Det har jeg personlig og mange med meg aldri gjort. Ikke sammenbland dette med uenighet, kritikk og irritasjon. 

Registerer også at kommentarer og argumenter fra folk som forsvarer denne snap-kontoen (i det ærend å argumentere mot mobbing) er rimelig ad hominem og ganske aggressive til tider. Noe å tenke på. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem er hun gamle dama? 

Hun skravlerog skravler og skravler....blir jo helt øm i fingern av å trykke videre. Er jo heøt ekstremt uinteressant å høre på henne. Og snappe dagene varer jo 5 evigheter

De andre er søte damer :):)

Endret av Rucula
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, lille_mai skrev:

Kritikk og mobbing. Det er to forskjellige ting, folkens. Nivået på argumentene de som forsvarer denne snapkontoen er rimelig lavt. Folk har lov å si sin ærlige mening til folk, om folk, anonymt, ikke-anonymt, hvor og når som helst. Det har folk gjort i alle tider. Jeg skjønner godt at man kan bli såra av det. Men det er nå engang sånn at voksne mennesker som med åpen snap-konto utleverer seg selv på nett, kommer til å få litt ymse tilbakemeldinger. Drapstrusler, latterliggjøring, kommentarer på utseende, og lignende, er ikke innafor. Det har jeg personlig og mange med meg aldri gjort. Ikke sammenbland dette med uenighet, kritikk og irritasjon. 

Registerer også at kommentarer og argumenter fra folk som forsvarer denne snap-kontoen (i det ærend å argumentere mot mobbing) er rimelig ad hominem og ganske aggressive til tider. Noe å tenke på. 

Er det kun kritikk - rett og slett være stygg mot en/flere personer, å bruke deres navn her inne? Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer på din/ og flere her inne, sin definisjon - og grensen mellom kritikk og mobbing, som du nevner her. 

Du nevner kun de to begrepene kritikk og mobbing - hva med uthenging, drittslenging og personangrep (som nettopp er det som foregår her i tråden)? Hvilken kategori vil du sette disse begrepene i? Neppe «kritikk»! 

Hvilket nivå føler du du er på i dine argumenter? 

Jeg er enig i at det er en aggressiv tone blant mange her inne, — og en slik holdning liker ikke jeg, personlig. Men, jeg ser også VELDIG ofte at de som prøver å forholde seg «saklige» - er de som oftest kaver mest... 

Endret av Rikkehh
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Rikkehh skrev:

Er det kun kritikk - rett og slett være stygg mot en/flere personer, å bruke deres navn her inne? Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer på din/ og flere her inne, sin definisjon - og grensen mellom kritikk og mobbing, som du nevner her. 

Du nevner kun de to begrepene kritikk og mobbing - hva med uthenging, drittslenging og personangrep (som nettopp er det som foregår her i tråden)? Hvilken kategori vil du sette disse begrepene i? Neppe «kritikk»! 

Hvilket nivå føler du du er på i dine argumenter? 

Jeg er enig i at det er en aggressiv tone blant mange her inne, — og en slik holdning liker ikke jeg, personlig. Men, jeg ser også VELDIG ofte at de som prøver å forholde seg «saklige» - er de som oftest kaver mest... 

Hei Rikke! Jeg liker deg godt inne på joviale mamma snappen!  

Lykke til videre 😘 når har du termin igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for persondebatt, ryktespredning, spekulasjoner, innlegg skrevet på dialekt og svar til dette.

Edie, adm.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Keikolina skrev:

Man har ikke gjort mye her i verden når det eneste man har å vise til er at de kan føde barn 🤣

Er du sjalu kanskje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
1 minutt siden, RSS21 skrev:

Er du sjalu kanskje??

Hva skal man være sjalu på at de utleverer ungene sine for klikk, det er jo bare slemt og veldig harry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Keikolina skrev:

Å guuud se hva du skriver da!!!!!fu er vell sjalu for at folk viser stolt frem at de føder barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, Keikolina skrev:

hvem gjør det? Hvem utleverer sine dine for klikk?????!

4 minutter siden, RSS21 skrev:
7 minutter siden, Keikolina skrev:

4 minutter siden, Keikolina skrev:

Hva skal man være sjalu på at de utleverer ungene sine for klikk, det er jo bare slemt og veldig harry.

Endret av RSS21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de har behov for å bli sett, men jeg syns innholdet er totalt uinteressant. Jeg prøvde å se en gang fordi det dukka opp i feeden, men det tok meg ikke lang tid før jeg takka for meg (og jeg prøvde flere ganger bare for å se i tilfelle jeg var uheldig: for hvorfor følger så mange denne kanalen hvis det ikke er dårlig?). 

Konklusjon: Det er kvantitet over kvalitet over hele linja.  Altfor laaaaaaange filmer uten tekst. Det kunne jo vært en interessant snap-kanal, men det er det ikke pga kvaliteten. Jeg ser flere snappgrupper som går i samma fella. Kanskje dere kan ta dette som konstruktiv kritikk?

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
2 minutter siden, RSS21 skrev:
5 minutter siden, Keikolina skrev:

Å guuud se hva du skriver da!!!!!fu er vell sjalu for at folk viser stolt frem at de føder barn.

Du er ikke noe særlig flink i å gjøre deg forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bacon2015 skrev:

Vet du hva jeg er stolt av? 

At barna mine har fått rett til å velge sin egen digitale identitet.

Jeg er stolt av at jeg som mamma ikke har eksponert de til tusenvis av ukjente. Jeg er stolt av at de en gang, når de blir gamle nok, kan Google seg selv og det eneste som kommer på nett er gratulasjon i lokalavisen. 

Jeg er stolt av at jeg og mannen min skværer opp bak lukkede dører og at jeg ikke legger ut på nett om krangelene vi har. Jeg er stolt av at jeg har såpass respekt for mannen min og livet vårt. 

Jeg er stolt av at jeg klarer å ta i mot kritikk på en konstruktiv måte. Jeg er stolt av at jeg kan diskutere uten å beskylde andre for at de mobber og trakasserer meg. 

Mest av alt er jeg er stolt av at jeg ikke har et slik eksponeringsbehov at jeg må utlevere meg selv, barna mine eller andre i min omgangskrets for å få oppmerksomhet :) 

👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...