AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #1 Skrevet 2. januar 2019 Jeg og mannen skal i ett fem dagers bryllup i New York i februar og er veldig usikker hva vi skal gjøre med den lille. Lille vil være 5 mnd på dette tidspunktet. Drømmebaby! Går fint med alle, tar flaske så som pupp! Sover som en sten med 1 oppvåkning per natt. Vi skal begge være forlovere og dette er ett bryllup planlagt i tre år og barnefritt. Skal vi ta med oss barnevakten på turen slik at lille kan være hos hun? Kan lille være hos min mor hjemme i Norge? (Ja, de kjenner hverandre som en ekstra mamma allerede) eller skal vi benytte nannycare på Hotellet de timene vi skal på offisielt opplegg når vi trenger? (Vi bor på Four Seasons som har alle fasiliteter og profesjonell nannycare for toddlers) det er en brunch, en barbeque, seremoni og fest. så vi vil trenge barnepass tot ca 20 timer. Hva ville dere gjort? Anonymkode: c5e8a...02c
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #2 Skrevet 2. januar 2019 Når de er fem måneder har de ikke nådd stadiet for separasjonsangst og kan bli passet av omtrent hvem som helst. Dette ble uttalt av en erfaren barnevernskonsulent, faktisk. Jeg ville benyttet meg av barnevakt på hotellet, men sørget for at barnet var kommet til ro etter reisen først, dvs ankommet minst to dager før første barnevakt-tid. Anonymkode: c42fc...5ea 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #3 Skrevet 2. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når de er fem måneder har de ikke nådd stadiet for separasjonsangst og kan bli passet av omtrent hvem som helst. Dette ble uttalt av en erfaren barnevernskonsulent, faktisk. Jeg ville benyttet meg av barnevakt på hotellet, men sørget for at barnet var kommet til ro etter reisen først, dvs ankommet minst to dager før første barnevakt-tid. Anonymkode: c42fc...5ea Takk for svar Var klar for å bli bombadert med «dere burde aldri fått barn/dropp bryllup/stakkars unge» osv. Er dette vi også heller mot. Vi vil ha samme nanny alle fire dagene, hun er tidligere barselsykepleier. En dame i 50 årene med solid CV vi har fått sendt over. Hun har også sagt til hotellet at hun kan komme å møte oss og lille uoffisielt for litt prat og en kopp te dagen før. Anonymkode: c5e8a...02c 1
Sirah Skrevet 2. januar 2019 #4 Skrevet 2. januar 2019 Du snakker om å ta med en barnevakt, hva med å ta med din mor? Bli et par ekstra dager og lag en tur ut av det 9
lalaB Skrevet 2. januar 2019 #5 Skrevet 2. januar 2019 Det første du bør sjekke ut er om "nannycare for toddlers" har en aldersgrense, for en 5 mnd gammel baby går ikke inn under betegnelsen "toddler". Men hvis dere har økonomi til det, ville jeg absolutt ha tatt med en barnevakt som kjenner barnet og som du stoler på. 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #6 Skrevet 2. januar 2019 3 minutter siden, Sirah skrev: Du snakker om å ta med en barnevakt, hva med å ta med din mor? Bli et par ekstra dager og lag en tur ut av det Vi skulle så gjeeeeerne gjort det! Desverre har hun så flyskrekk at hun blir redd når hun bare ser fly på TV 😅😅😅 Så det går desverre ikke! Anonymkode: c5e8a...02c 1
ViljaH Skrevet 2. januar 2019 #7 Skrevet 2. januar 2019 5 mnd er ikke toddler... Hvis nannycare er erfaren og kompetent så er vel det OK. Hvis 16-åring så nei. Ville ikke reist fra barnet hjemme så lenge. Forøvrig synes jeg brudeparet er tullete som velger nybakte foreldre til forlovere, og insisterer på barnefritt bryllup. Noe med å se lenger enn egen nesetipp. Hva med å ta med nanny og baby i bryllup? Så kan nanny trille litt utenfor i de mest pressede øyeblikkene. 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #8 Skrevet 2. januar 2019 13 minutter siden, lalaB skrev: Det første du bør sjekke ut er om "nannycare for toddlers" har en aldersgrense, for en 5 mnd gammel baby går ikke inn under betegnelsen "toddler". Men hvis dere har økonomi til det, ville jeg absolutt ha tatt med en barnevakt som kjenner barnet og som du stoler på. Det har vi så klart sjekket de passer fra 1 mnd og opp. Vurderer også ta med lille sin kjente barnevakt men det er klart at da skiller det nesten 50.000 som jeg syns blir litt for heftig. for nannycare via hotellet har vi fått pakkepris på 1380$ for 20 timer. Anonymkode: c5e8a...02c 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #9 Skrevet 2. januar 2019 1 minutt siden, ViljaH skrev: 5 mnd er ikke toddler... Hvis nannycare er erfaren og kompetent så er vel det OK. Hvis 16-åring så nei. Ville ikke reist fra barnet hjemme så lenge. Forøvrig synes jeg brudeparet er tullete som velger nybakte foreldre til forlovere, og insisterer på barnefritt bryllup. Noe med å se lenger enn egen nesetipp. Hva med å ta med nanny og baby i bryllup? Så kan nanny trille litt utenfor i de mest pressede øyeblikkene. Damen som evt skal passe er over 50 år og tidligere sykepleier fra barselavdeling. Hun har bistått hotellet siste 13 årene. Nå hadde vi ikke barn når vi ble valgt til forlovere for 3 år siden, desverre også vanskelig å time da lille er prøverør nummer 7. Skulle jo gjerne ha kommet før! ❤️ Hvordan folk vil arrangere bryllup er da helt opp til dem samt smak og behag. Fult lovlig å ta med seg barna, barna er bare ikke velkommen til det offisielle programmet. Man tar heller ikke med seg barn på bryllupsfest med alkohol. Og jeg har til gode å spise på en fin restaurant som tillater barn. Anonymkode: c5e8a...02c 1
lalaB Skrevet 2. januar 2019 #10 Skrevet 2. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har vi så klart sjekket de passer fra 1 mnd og opp. Vurderer også ta med lille sin kjente barnevakt men det er klart at da skiller det nesten 50.000 som jeg syns blir litt for heftig. for nannycare via hotellet har vi fått pakkepris på 1380$ for 20 timer. Anonymkode: c5e8a...02c Koster turen 50.000???? Eller er det lønn i fem døgn for barnevakten? Finnes det noen andre du kan ta med, som er tilfreds med å få "en gratis" tur til New York, mot at hun passer babyen de 20 timene?
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #11 Skrevet 2. januar 2019 5 minutter siden, lalaB skrev: Koster turen 50.000???? Eller er det lønn i fem døgn for barnevakten? Finnes det noen andre du kan ta med, som er tilfreds med å få "en gratis" tur til New York, mot at hun passer babyen de 20 timene? Det er summen vi har regnet frem for å ta med lille sin kjente barnevakt på turen. Fly t/r, hotel, mat, litt lommepenger samt ren betaling for de 20 timene. Føler det blir feil å sende hun på et annet hotel og langt bak i flyet hvis hun skal bli med. Derfor vi heller mot å benytte nannycare på hotellet Anonymkode: c5e8a...02c 1
ViljaH Skrevet 2. januar 2019 #12 Skrevet 2. januar 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er summen vi har regnet frem for å ta med lille sin kjente barnevakt på turen. Fly t/r, hotel, mat, litt lommepenger samt ren betaling for de 20 timene. Føler det blir feil å sende hun på et annet hotel og langt bak i flyet hvis hun skal bli med. Derfor vi heller mot å benytte nannycare på hotellet Anonymkode: c5e8a...02c Barnevakt kan reise økonomi. Og spør om hun vil bli med til NY med dekket fly/hotell/mat? mot 20 timer barnepass. Hvis hun får godt med fritid er det en god deal. Lommepenger dropper du, og timebetaling. 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #13 Skrevet 2. januar 2019 19 minutter siden, ViljaH skrev: Barnevakt kan reise økonomi. Og spør om hun vil bli med til NY med dekket fly/hotell/mat? mot 20 timer barnepass. Hvis hun får godt med fritid er det en god deal. Lommepenger dropper du, og timebetaling. Fy fader! Utnytting! Hva feiler det deg?? Anonymkode: bd484...0e1 8
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #14 Skrevet 3. januar 2019 35 minutter siden, ViljaH said: Barnevakt kan reise økonomi. Og spør om hun vil bli med til NY med dekket fly/hotell/mat? mot 20 timer barnepass. Hvis hun får godt med fritid er det en god deal. Lommepenger dropper du, og timebetaling. Du virker som et varmt og raust menneske. Anonymkode: 8d039...b17 7
ViljaH Skrevet 3. januar 2019 #15 Skrevet 3. januar 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fy fader! Utnytting! Hva feiler det deg?? Anonymkode: bd484...0e1 Utnytting for en ung jente å få seg gratis tur til New York? Jeg hadde slått til på flekken. Utnytting er når andre part ikke har særlig valg. 11
ViljaH Skrevet 3. januar 2019 #16 Skrevet 3. januar 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du virker som et varmt og raust menneske. Anonymkode: 8d039...b17 Jeg er det! Og jeg har reist på lignende måte selv da jeg var ung. Passe barn mot betalt reise og opplevelser og litt lommepenger. Hele Au Pair-systemet er jo bygget opp rundt det. Nordmenn begynner å bli saftig bortskjemt må jeg si. Og lettkrenket. 6
Sirah Skrevet 3. januar 2019 #17 Skrevet 3. januar 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi skulle så gjeeeeerne gjort det! Desverre har hun så flyskrekk at hun blir redd når hun bare ser fly på TV 😅😅😅 Så det går desverre ikke! Anonymkode: c5e8a...02c Oj såpass ja 😂 Nei, da skal hun så klart ikke fly til USA 🙈 Det går helt sikkert kjempefint med den barnevaktordningen 1
lalaB Skrevet 3. januar 2019 #18 Skrevet 3. januar 2019 (endret) 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Fy fader! Utnytting! Hva feiler det deg?? Anonymkode: bd484...0e1 11 timer siden, ViljaH skrev: Utnytting for en ung jente å få seg gratis tur til New York? Jeg hadde slått til på flekken. Utnytting er når andre part ikke har særlig valg. Dette er da absolutt ikke utnytting! Men det er to ulike måter å se saken på.. Er det et profesjonelt forhold der barnevakten er ansatt på et litt formelt vis, eller er det en litt mer uformell avtale der barnevakten stepper inn ved behov mot litt betaling. I det første tilfelle vil det være logisk at barnevakten blir "ansatt" i fem dager, og får alt dekket, mens i det siste tilfelle vil det holde med å betale for fly, hotell og litt av maten. Om barnevakten til TS hører inn under første kategori, ville jeg kanskje sett om jeg hadde noen i en nær relasjon (søster, venninne, el) som ville blitt med på den siste formen for avtale. I løpet av 5 dager trenger paret 20 timer barnevakt, og da blir det ca 60 timer fri for barnevakten til å gjøre det hun selv ønsker å gjøre i New York, (hvis vi tenker 16 timer døgnet i våken tilstand). I tillegg trenger hun ikke holde seg inne på hotellrommet sammen med babyen, de kan trille tur i parken, gå på shopping, café osv, så hun kan få en flott tur, selv om hun er barnevakt. Endret 3. januar 2019 av lalaB 7
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #20 Skrevet 3. januar 2019 Tror jeg hadde valgt at baby var med mormor hjemme. Så slipper baby flyturen også. Kan mormor bo hjemme hos dere, så blir det minst mulig styr for baby (og mormor)? Jeg tenker vogn, seng, klær, stellebord, tåteflasker osv. Men den nanny-ordningen funker sikkert også, så dette går nok bra, uansett. Anonymkode: e2958...ffa 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå