Gå til innhold

Kvaliteten på Dagsrevyen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da dagsrevyen hadde en tenåringskonflikt i Bergen som toppsak bestemte jeg meg for å ta en pause fra Dagsrevyen.

Nå har det gått noen uker og jeg tenkte å gi Dagsrevyen en ny sjanse nå på nyåret. Og blir dessverre møtt av at en rev som hoppet opp i en barnevogn på et sted der ingen skulle tru at noken kunne bu har vært toppsak i Dagsrevyen i to dager nå.

Nå gir jeg opp. Jeg er ferdig med Dagsrevyen. Utenlandske medier fra nå av.

Anonymkode: d46fe...ba0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der ingen skulle tru at nokon kunne bu! Alta er en by med over 20 000 innbyggere :ler:

Men jau, enig i kritikken av Dagsrevyen. Det er for mange tullenyheter som ikke er av stor interesse for folk utenfor nærmiljøet der det har skjedd.

Anonymkode: e1c35...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er for mange tullenyheter som ikke er av stor interesse for folk utenfor nærmiljøet der det har skjedd

Det virker som distriktskontorene til NRK leverer mye stoff til Dagsrevyen, kanskje mer enn tidligere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Missfitness said:

Det virker som distriktskontorene til NRK leverer mye stoff til Dagsrevyen, kanskje mer enn tidligere? 

Ville tro slik varierer etter hvilke nyheter som er viktige. Har det ikke skjedd noe stort så er det nok mer rom for å dra frem lokalnyheter.  Juleferien er jo litt som agurktiden på sommeren, mange har ferie og da blir nyhetene deretter. 

Når det er sagt så ville jeg tro Dagsrevyen er blant de som har minst tullenyheter. Formatet er jo en halvtime med nyheter, da må man prioritere hva man skal ga med og ikke med. Nettaviser derimot ønsker jo så mange saker som mulig for å få flest mulig klikk og da må man jo fylle opp med mye ikke-nyheter. 

Anonymkode: c9c55...66b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Duff said:

Jeg foretrekker NRK foran tv2’s nyheter iallefall. 

Helt enig, og dessuten er startinnlegget direkte misvisende. Toppsaken i går var togulykken i Danmark, men det valgte ts glatt å overse.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha. Der var reven tilbake på dagsreyen, nok en gang. Er vel ikke så mye annet å rapportere om.

Anonymkode: 23599...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv bbc news live på youtube 👌

Mange britiske saker, men mye mer interessant 

Anonymkode: 6b2f2...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forsåvidt fornøyd med Dagsrevyen. I Norge ser jeg ikke at vi har alternativer i forhold til kvalitet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.1.2019 den 19.40, AnonymBruker skrev:

Da dagsrevyen hadde en tenåringskonflikt i Bergen som toppsak bestemte jeg meg for å ta en pause fra Dagsrevyen.

Nå har det gått noen uker og jeg tenkte å gi Dagsrevyen en ny sjanse nå på nyåret. Og blir dessverre møtt av at en rev som hoppet opp i en barnevogn på et sted der ingen skulle tru at noken kunne bu har vært toppsak i Dagsrevyen i to dager nå.

Nå gir jeg opp. Jeg er ferdig med Dagsrevyen. Utenlandske medier fra nå av.

Anonymkode: d46fe...ba0

Helt greit synes jeg....ikke var det hovedsak men kom nærmere slutten av dagsrevyen også.
Dessuten ....som andre sier....så er det ingen andre gode alternativer til dagsrevyen heller
Utenlandske medier er ingen alternativ for meg....med mindre det skjer noe veldig spesielt internasjonalt.

Anonymkode: 6cfa5...5dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt fint jeg, at Norge er så lite og trygt at det mest dramatiske som skjer her, er at en rev hopper opp i en barnevogn.

Anonymkode: d022a...c8b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes det er litt fint jeg, at Norge er så lite og trygt at det mest dramatiske som skjer her, er at en rev hopper opp i en barnevogn.

Anonymkode: d022a...c8b

Nå kunne reven tatt livet av ungen hvis de ikke hadde hørt på babycallen at noe skjedde. Var dramatisk nok, det.

Men ellers enig med deg.

Anonymkode: 1c2a6...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 NRK er ett synkende skip...         

Anonymkode: efa8f...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selve konseptet med nyheter er så tullete. Se her, her har vi valgt ut vilkårlige hendelser fra en verden med 7 milliarder mennesker som vi mener har nyhetsverdi! Det kriges, voldtas, drepes, feires, utstilles, krangles, danses, spises, you name it, over hele verden, hele tiden. Jeg er glad jeg ikke bryr meg. Flere burde faktisk la være.

Anonymkode: 6c5f9...bc3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selve konseptet med nyheter er så tullete. Se her, her har vi valgt ut vilkårlige hendelser fra en verden med 7 milliarder mennesker som vi mener har nyhetsverdi! Det kriges, voldtas, drepes, feires, utstilles, krangles, danses, spises, you name it, over hele verden, hele tiden. Jeg er glad jeg ikke bryr meg. Flere burde faktisk la være.

Anonymkode: 6c5f9...bc3

For en forferdelig ignorant ting å si. Du fremmer det å ikke bry seg om hva som skjer i verden? Det er jo dumskap, intet annet. Men du har det nok koselig inni den lille boblen du har lagd for deg selv, antar jeg?

Anonymkode: 063ff...23b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På Wednesday, January 09, 2019 den 13.31, AnonymBruker skrev:

For en forferdelig ignorant ting å si. Du fremmer det å ikke bry seg om hva som skjer i verden? Det er jo dumskap, intet annet. Men du har det nok koselig inni den lille boblen du har lagd for deg selv, antar jeg?

Anonymkode: 063ff...23b

Med Internett kan vi jo selv velge hva vi ønsker å lese / høre omIsteden for å bare la NRK plukke ut noen få saker som DE ønsker å snakke om.    

Det betyr ikke at man er "uionformert" bare fordi man ikke gidder å følge med på NRK-nyhetene...           

Anonymkode: efa8f...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Med Internett kan vi jo selv velge hva vi ønsker å lese / høre omIsteden for å bare la NRK plukke ut noen få saker som DE ønsker å snakke om.    

Det betyr ikke at man er "uionformert" bare fordi man ikke gidder å følge med på NRK-nyhetene...           

Anonymkode: efa8f...dff

Jeg tror ikke du leste kommentaren jeg siterte, for vedkommende kritiserte ikke NRKs nyheter spesifikt, men nyheter som en helhet. Jeg legger kommentaren inn her igjen, så du kan virkelig lese hva h* skrev.

På 9.1.2019 den 14.28, AnonymBruker skrev:

Selve konseptet med nyheter er så tullete. Se her, her har vi valgt ut vilkårlige hendelser fra en verden med 7 milliarder mennesker som vi mener har nyhetsverdi! Det kriges, voldtas, drepes, feires, utstilles, krangles, danses, spises, you name it, over hele verden, hele tiden. Jeg er glad jeg ikke bryr meg. Flere burde faktisk la være.

Anonymkode: 6c5f9...bc3

 

Anonymkode: 063ff...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Wednesday, January 02, 2019 den 18.40, AnonymBruker skrev:

Da dagsrevyen hadde en tenåringskonflikt i Bergen som toppsak bestemte jeg meg for å ta en pause fra Dagsrevyen.

Nå har det gått noen uker og jeg tenkte å gi Dagsrevyen en ny sjanse nå på nyåret. Og blir dessverre møtt av at en rev som hoppet opp i en barnevogn på et sted der ingen skulle tru at noken kunne bu har vært toppsak i Dagsrevyen i to dager nå.

Nå gir jeg opp. Jeg er ferdig med Dagsrevyen. Utenlandske medier fra nå av.

Anonymkode: d46fe...ba0

Og kveldens topp-nyhet var at ingen i den nye regjeringen til Erna Solberg var mørke i huden. Denne saken var tydeligvis så ekstremt viktig at NRK var nødt til å både intervjue flere folk på gaten, og ha folk på besøk i studio for å debattere denne saken i flere minutter...     

Anonymkode: efa8f...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...