AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #1 Del Skrevet 2. januar 2019 Før jul var det flere tråder om julegaver til barnehagen. Men jeg lurer på hva dere synes om hyggelige personlige ord til barnehageansatte? Gave blir mest sannsynlig droppet. Hva synes dere barnehageansatte om felles/enkeltkort med ord som varmer, gjerne når barn slutter? Og hva er den ene tingen dere har satt mest pris på å få gjennom årene? Anonymkode: 71343...468 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muscae Skrevet 3. januar 2019 #2 Del Skrevet 3. januar 2019 Har jobbet i flere ulike barnehager opp igjennom tidene, og har fått både små gaver og mange mange kort. Det har vært allt fra at barnet har skiftet avdeling, til at jeg har skiftet arbeidsplass eller i forbindelse med jul. Det er alt fra små hjemmelagede kort med en hyggelig hilsen som "Tusen takk for at du har tatt så godt vare på meg", julekort med bilde av barnet av den typen en ofte sender til slekt og venner, et bilde, en tegning eller et kort med et lite dikt eller et brev med mer personlig innhold, som feks hva barnet har lært spesielt av denne voksne, eller hva barnet har fortalt hjemme, eller noe spesifikt dere setter pris på med akkurat den voksne. Jeg for min del setter mye mer pris på dette enn en samlekurv med julegodt til pauserommet, og jeg sparer på alle kortene. De ligger sammen med personlige julekort, bursdagskort og brev i en egen eske, og av og til tar jeg dem fram og mimrer om disse små som nå er store, men som en gang var en veldig stor del av hverdagen min. Man blir jo glad i hver eneste en, når man jobber så tett på småbarn, som gir av hele seg selv hele dagen. Når det kommer til gaver har jeg satt pris på småting som feks en juletrepynt, en ørliten pyntegjenstand (feks fikk jeg en liten pyntestein som jeg kunne legge på lysfat, som maks kostet 29 kr, men som minner meg om både barnet og min tid i barnehagen, og som ligger sammen med nevnte kort når jeg ikke har den fremme), som ikke bare blir skapfyll, og som barnet gjerne har fått plukke ut selv. En gang fikk jeg en kopp med lokk, fordi barnet hadde sett at jeg var så glad i å drikke kaffe, mens de andre voksne fikk andre ting, som barnet hadde valgt. Men som sagt er det velvalgte ord på et kort som varmer mest, og lengst. En femåring kan plukke en fin blomsterbukett før han/hun slutter i barnehagen, sammen med et kort fra foreldrene, og det er en oppriktig gave fra familien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 3. januar 2019 #3 Del Skrevet 3. januar 2019 Da mellomste skulle begynne på skolen skrev vi et personlig kort til hver av de ansatte i barnehagen. Jeg og mannen skrev en felles hilsen og takk for alle årene på den ene siden av kortet og så spurte jeg rett og slett lillebror om han kunne si fine ting om de ansatte som jeg skrev litt sånn stikkordsvis på den andre siden av kortet med overskrift "Lillebror om Xxx".. Han kom med alle slags beskrivelser, alt fra snill, fin i hestehale til leker mye med oss, lager spennende oppgaver på førskole osv. Vi fikk utrolig positive tilbakemeldinger på det så det ble tydeligvis veldig godt mottatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå