Gå til innhold

Søke om førerkort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal søke om førerkort, men det står ikke klasse B personbil? Står klasse BE(personbil med tilhenger) og alt mulig annet, men ikke B? På vegvesenets sider når jeg har logget inn..

Anonymkode: b25bc...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 2.1.2019 den 14.49, AnonymBruker skrev:

Skal søke om førerkort, men det står ikke klasse B personbil? Står klasse BE(personbil med tilhenger) og alt mulig annet, men ikke B? På vegvesenets sider når jeg har logget inn..

Anonymkode: b25bc...23a

https://www.vegvesen.no/dinside/dittforerkort/dine-soknader#/

Sjekk om den står her? Der kan du sjekke alle søknader som er sendt inn, hvilken opplæring som er sendt inn og slikt.

Jeg har søkt på nesten alle klassene (bruker å vise noen elever hvordan det gjøres) så der får jeg opp masse klasser jeg har søkt på, og jeg får se hva jeg mangler av obligatorisk. Der kan du også se om du mangler vandel eller synsattest/helseattest.

Du kan også følge med der at skolen rapporterer inn opplæringen, den skal rapporteres inn så fort som mulig, men ikke senere enn 14 dager og før neste trinn påbegynnes (noen unntak for snøscooter fordi det kan være knotete å sende inn ting til TSK når du står i snø opp til knærne i -20c ute i skauen). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg oppdaget det samme når jeg skulle begynne å ta kjøretimer for noen måneder siden. Oppdaget så at jeg allerede hadde søkt når jeg var 16 år og tok trafikalt grunnkurs. Kan overhode ikke huske å ha søkt 😅 ville sjekket om det er noe lignende her, det skal stå inne på vegvesenets sider om du har søkt/fått godkjent søknad.

Jeg måtte dog søke på nytt om godkjent vandel, fordi det hadde gått for lang tid siden jeg sendte inn søknaden min, så sjekk opp i god tid før du skal ta teoriprøven. Tror det tok en uke eller to før de la inn godkjent vandel.

Anonymkode: fe016...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...